/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

BMW X6 menetpróba

2008. május 27. 13:31   |   Autoblog
címkék:  

Az X6-os bámulatos menetdinamikát nyújt, feszes futóműve és széles abroncsai miatt szinte sportkocsiként viselkedik.


A BMW annak idején az X5-tel új járműkategóriát hozott létre, autóját SAV-nak, azaz Sports Activity Vehicle-nek nevezte el. Legújabb modelljénél, az X6-nál ismételte önmagát: ez egy SAC, tehát ez egy Sports Activity Coupé, egy szabadidő-autó és egy kupé keveréke. Előreszaladok: a BMW friss húzása megint bejött, az X6 már most akkora siker, hogy Németországban nyolc hónapos várólista alakult ki rá. A BMW X6 egy csodabogár, különleges felépítéssel és természetesen a legendás kék-fehér menetdinamikával. Nagyjából annyiba kerül, mint az X5-ös, de sokkal jobban néz ki nála, legalábbis élőben engem letaglózott formájával. El tudom képzelni, hogy az X6-os házon belül konkurenciát jelent majd az X5-ösnek.


Bármennyire is tökéletesek a sajtófotók, nem tudják visszaadni a BMW X6 valós látványát. Akármilyen szögből szemléljük, a kocsi nagy esztétikai élményt nyújt. Sportos, erőteljes és szoborszerű a formavilág. A szabadidő-kupé feltűnően, brutálisan széles (1983 mm!), legmegragadóbb része pedig a fara. Egyrészt gyönyörűen terpesztenek a kerekek, másrészt a BMW-s L-alakú formát újszerűen megfogalmazó hátsó lámpák kész műalkotások. Jellegzetes kupé-stílusjegy a légterelő peremet tartalmazó csomagtér-ajtó, melynek kialakítása egészen szépre sikerült. Ezekkel, valamint a keskeny oldalablakokkal és a far irányába ereszkedő tetővonalával az X6 egy kupé arányait testesíti meg. Kiemelhetők még olyan részletek, mint a domborított motorháztető, az éles metszésű fényszórók, a függőleges állású BMW-vesék, valamint az autó oldalán végighúzódó karakteres vállvonal. Mint ahogy azt érzékeljük, a fehér szín újra felküzdötte magát a divatszínek közé, s igen, a BMW X6 is fehérben üt a legnagyobbat. Karosszériájának vonalai ebben az árnyalatban jutnak igazán kifejezésre.

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a galériához!


A tesztautók más és más felszereltségűek voltak, világos vagy fekete bőr, szövet, illetve vegyes bőrkárpittal, komfort vagy minden paraméterében állítható sportülésekkel, fa- és fémbetétekkel. Az X6 személyiségéhez talán a technós, fémes hangulat áll közelebb. (Kifejezetten az X6 számára szerepel a belső díszítőelemek kínálatában az erezett kőris és a “flywheel-alumínium”). Különben a beltér a tipikus BMW-s iskola szerint épült meg: a műszerfal átgondolt, jól áttekinthető, sportos formavilágú és magas anyagminőségű. A kör alakú órák, a középső képernyő, a klímavezérlő panel jellegzetes, a szériában háromküllős, váltófüles sportkormányról számos funkció irányítható. Amennyire kiismertem, az iDrive kezelésén nem változattak. A kapcsolók, kezelőszervek csakis a szokásos BMW-s határozottsággal kezelhetők. Ami új, azok a középkonzol praktikus térdtámaszai, továbbá a váltókar. Az összes X6 modellt ezzel az új fejlesztésű hatgangos automataváltóval szerelik fel.


Az X6-osokat Budapesten és a Hungaroring területén található Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrum pályáin vezethettük. A vezetéstechnikai központ rántópados, műgyantyás szakaszai tartogatták a legtöbb izgalmat, itt ismerhettük meg az X6 intelligens xDrive összkerék-hajtási rendszerének új jellemzőit. A BMW X6 szériakivitelében kínálja az xDrive összkerékhajtási rendszert, amely a hajtónyomaték változó elosztásáról gondoskodik az első és a hátsó tengely között. Az X6-ban bemutatkozik azonban egy új kiegészítő fejlesztés, a Dynamic Performance Control (dinamikus nyomatékelosztás-szabályzás). Ez a két hátsó kerék között teszi lehetővé a nyomaték változó elosztását, a pillanatnyi vonóerőtől függetlenül például a külső kanyaríven haladó hátsó keréken aktívan megnöveli a nyomatékot. A rendszer egyedülálló és nagyon hatékony, a jeges útfelülettel egyenértékű műgyantán a 2,1 tonnás X6-os a végletekig tartani tudta az ívet, s a rántópadon sem fordult keresztbe.


Az X6-os bámulatos menetdinamikát nyújt, feszes futóműve és széles abroncsai miatt szinte sportkocsiként viselkedik. Az összhatás pedig még tovább fokozható az ellenkormányzásra képes aktív kormányzással és az Adaptive Drive változó csillapítású felfüggesztéssel. Városban azért előjönnek az X6 hátulütői is. Defekttűrő, legtöbbször peres gumijai miatt a rosszabb minőségű utakon való haladás rázós élmény vele, a gödrökbe való behajtás pedig ijesztő zajokat képes kelteni. Az X6-os természetesen autópályán és sima burkolatú autóutakon érzi jól magát, feszes beállítású rugózása itt biztonságérzetet nyújt. A kátyús utakon az autó ráz és bukdácsol. 212 mm a hasmagassága, terepre ennek ellenére nem nagyon mennék vele.


A menetpróbán egy darab 235 lóerős, 3 literes soros hathengeres, egyturbós dízelmotorral felszerelt modell volt, a többi mind az ikerturbós 3 literes dízellel, valamint az Év Motorjának kikiáltott sorhatos 3 literes, szintén ikerturbós benzinessel volt felvértezve. Az X6 mindegyik erőforrással iszonyatosan megy, a 4,4 literes ikerturbós X6 xDrive50i a 407 lóerejével pedig maga a brutalitás. Utóbbi kocsi hiába 2,2 tonna, 5,4 másodperc alatt zúz fel 100 km/órás sebességre. Erről a hajtóműről még annyit, hogy komoly esélye van a következő Év Motorja díj elnyerésére, mert forradalmi megoldásokat vonultat fel. Második generációs közvetlen befecskendezés van benne, nyomatéka 600 newtonméter 1750 és 4500 fordulatszám közötti tartományon. A turbófeltöltőket és katalizátorokat újdonságként a hengersorok közötti “V-térben” helyezték el, ezért a szívó- és a kipufogóoldalt felcserélték. Az Euro 5-ös aggregát átlagfogyasztása állítólag 12,5 liter.


Én a 306 lovas benzinest (xDrive35i) és a 286 lóerős dízel változatot (xDrive35d) vezettem, húzóerőben köztük szinte nincs különbség. Előbbi 6,7, utóbbi 6,9 másodperc elteltével éri el a 100 km/órás sebességet, de a dízelnek 580 Nm a nyomatéka és nagyszerű, erőteljes, sportos hangja van. No és 4-5 literrel kevesebbet eszik. Persze a leggyengébb dízellel (xDrive30d) is gyors az X6-os, az 520 Nm nyomatékú erőforrással kereken 8 másodpercig tart a százas sprint. A hatfokozatú automataváltó a világ egyik legjobb szerkezete, észrevétlenül, hipergyorsan kapcsol.


Friss formájú és izgalmas autó a BMW X6-os, tele innovációkkal. Alapára 15 995 000 forint (xDrive30d). Az xDrive35d 16 786 000 forintba kerül, míg az xDrive35i változatért 17 163 000 forintot kell leszurkolni. A csúcsmodell X6 xDrive50i 21 711 000 forintért állítható be a garázsba. Persze az opciós tételekre még el lehet költeni még egy-két milliót.

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!