/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Családban marad – Nissan Pulsar 1,5 dCi 110 Tekna

2015. március 09. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A Nissan, miután crossover típusaival világszerte óriási sikert aratott, nyolc év után újra szerencsét próbál az alsó-középkategóriában. Klasszikus ferdehátú családi autóval rukkolt elő, amely tetszetős, tágas, jól rugózik, és biztonságos. A szuper-takarékos dCi dízelmotorral teszteltük.

A Nissan a népes alsó-középkategóriába egy olyan modellel tért vissza, amely a szegmens legtágasabb utasterével teszi le a névjegyét. Tökéletes családi autó, amely a középkategóriából lefelé váltóktól a kisautójukat kinőtt famíliákig sokaknak jelenthet alternatívát. A méretesebb kompakt modellekkel említhető egy lapon, hossza csaknem 4,4 méter, a tengelytávja pedig egyenesen a szegmens legnagyobbja, 2,7 méter. Magasabb és szélesebb is az átlagnál, így döbbenetes méretű utasteret kínál, amelyben még egy öblös csomagtérnek is jutott hely.

A Pulsaron a modern Nissanok, elsősorban a Qashqai formavilága köszön vissza olyan jellegzetességekkel, mint a V-alakú hűtőrács, a bumeráng formájú menetfények és hátsó lámpák, továbbá a merész, erőteljes ívek. Oldalról a hangsúlyos kerékdobok és karaktervonalak, továbbá a hátsó oldalablakok kialakítása teszik izgalmassá a Pulsart, s a faron is találunk megkapó részletmegoldásokat. A Pulsar nem a legdinamikusabb külsejű autó a szegmensben, de korántsem unalmas, sőt, felszerelhető gyári sportcsomaggal és választható hozzá látványos fényezés is, mint például a bordó.

A Pulsar esetében az elsődleges szempont a tágas és kényelmes tér kialakítása volt. Hely tekintetében egyedül a Škoda Octavia veheti fel vele a versenyt az alsó-középkategóriában. A hely elöl és hátul is óriási, a Pulsar kategóriája legnagyobb hátsó lábterét kínálja, könnyedén maga mögé utasítva ezzel vetélytársait, sőt sok magasabb kategóriás autót is. Ezt kiválóan érzékelteti, hogy az első ülést maximálisan hátratolva egy 185 centiméter magas felnőtt is helyet foglalhat anélkül, hogy térde érintené az ülés hátulját. Ám nemcsak hosszában, magasságban és széltében is bőséges a tér, s a hátsó pad kialakítása is ideális. A körkilátás is remek. A csomagtér inkább mély, mint hosszú, az űrtartalma pedig 385 liter, ami átlagosnak mondható, de az esetek többségében elegendő. Egyetlen kifogást lehet emelni a Pulsar belső terével kapcsolatban, mégpedig azt, hogy a hátsó üléstámlák lehajtásával nem lesz sík a padló.

A Pulsar plüss ülései üdítően nagyok és kényelmesek (bőrkárpitot talán felesleges is rendelni), a vezetőhely pedig prímán belőhető.  A műszerfal szinte változtatás nélkül került át a Qashqaiból, ízléses kialakítással és korrekt anyaghasználattal. Az ülések közötti konzol keskeny, a műszerfaltól vizuálisan elkülönülő középkonzolt pedig magasra helyezték, így a térdek is kényelmesen elhelyezhetők. Szokást igényel, hogy a motorindító/leállító gombot a váltó elé tették, nem pedig a műszerfalra, a zongorafekete díszbetéteken pedig minden ujjlenyomat és kosz meglátszik. Újdonság a főműszerek közé helyezett ötcolos kijelző, amely minden fontos adatot megjelenít és a kormány gombjaival vezérelhető. A középső 5,8 colos érintőképernyő használata a rádió kezelésére vonatkozó részt leszámítva logikus, a navigáció kifejezetten jó, bár a rendszer picit lassú és olykor csak határozott nyomásra reagál. A Pulsar másik nagy előnye a tágassága mellett az, hogy olcsón teszi elérhetővé a legkorszerűbb biztonsági technológiákat. Szenzorok és radarok helyett kamerákat használ, amelyek megkönnyítik a parkolást, ugyanakkor a sávelhagyás-jelzésre, a holttérben tartózkodó járművek és a mozgó tárgyak észlelésére, valamint a vészfékezési asszisztensi feladatok ellátására is alkalmasak. A Visia alapváltozathoz nem, csak az Acenta és Tekna felszereltségű modellekhez (utóbbiban széria) érhető el az Aktív Biztonsági Pajzsnak nevezett biztonsági csomag, igaz, csak a Nissan Connect rendszerrel és a komfort csomaggal együtt, 550 ezer forintért.

A Nissan Pulsar motorkínálata nem mondható szélesnek, jelenleg mindössze két erőforrás áll rendelkezésre, az 1,2-es DIG-T turbós benzines és a 1,5 literes dCi dízel. A dízelmotor felára tetemes, 650 ezer forint, így csak az válassza, aki nagyot sokat megy. Máskülönben a jellegzetes orgánumú, bevált Renault erőforrás a takarékosság bajnoka, 5 liternél többet csak intenzív városi használatnál hajlandó fogyasztani, autópályán is beéri 4,5 literrel. A motorhoz kapcsolt hatgangos váltó korrekt szerkezet és hosszú áttételekkel bír, ami ugyancsak segíti a gazdaságos vezetést. A gyárilag megadott 3,6 liter megmosolyogtató érték, lehetetlen elérni, de így is nagyon olcsón fenntartható a Nissan. A Renault és a Dacia számtalan típusában is vitézkedő dízelmotornak kissé megterhelő a gazdagon felszerelt Pulsar 1350 kilogrammos tömege, de a 260 Nm-es nyomatéka révén azért megoldja a forgalmi szituációkat. A dízel Pulsar nem szereti, ha űzik, a nyugodt, kiszámítható vezetési stílust részesíti előnyben. Csendességével és kényelmes rugózásával is erre sarkallja az embert.

A Nissan Pulsar hazánkban 4 790 000 forinttól vásárolható meg, a dízelért pedig legkevesebb 5 440 000 forintot kérnek. A közepes Acenta felszereltség felára 600 ezer, a Tekna csúcsfelszereltségé további 900 ezer forint, ám 7 millió forintért miénk lehet a csúcskivitelű dízel Pulsar, amihez már csak bőrüléseket és metálfényezést lehet kérni.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás ferdehátú
  • Motor
  • 1461 cm3
  • soros négyhengeres, common rail befecskendezéses turbódízel-motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 82 kW (110 LE) @ 4000 RPM
  • 260 Nm @ 1750-2500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4387 mm
  • Szélesség: 1768 mm
  • Magasság: 1520 mm
  • Tengelytáv: 2700 mm
  • Csomagtér: 385/1395 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 190 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 11,5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    4,1 / 3,3 / 3,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 5 440 000 Ft
  • Tesztautó ára: 7 070 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!