Elindult az A3 limuzin sorozatgyártása Győrben
Új fejezet kezdődött az Audi Hungaria Motor Kft. 20 éves sikertörténetében: Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke és Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke elindították az Audi A3 Limousine sorozatgyártását.
Az Audi több mint kétmillió négyzetméteren, mindössze két év alatt építette fel Győrben a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárát présüzemmel, karosszériaüzemmel, lakkozóval és járműszereldével. Az autógyártó összesen több mint 270 milliárd forintot fordított az építési munkálatokra, innovatív gyártóberendezésekre és az infrastruktúra kiépítésére.
Az Audi Hungaria ebben az évben ünnepli fennállásának 20 éves jubileumát. 1993 óta a vállalat a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött és a Volkswagen Konszern márkái számára szállít erőforrásokat. Az Audi TT összeszerelése 1998-ban kezdődött. Eddig a győri gyárban az ingolstadti telephellyel kooperációs gyártás keretében szerelték össze az Audi TT Coupé, TT Roadster, Audi A3 Cabriolet és RS 3 Sportback modelleket. Az új járműgyárban ma kezdődött meg az Audi A3 Limousine sorozatgyártása. Ez az első modell, amelynek teljes gyártási folyamata Magyarországon valósul meg. A jövőben Győrben évente 125 000 autó hagyja el a gyártósort.
Az A3 Limousine-nal az Audi egy új modellel jelenik meg a prémium kompakt osztályban, az egyik legjobban növekvő globális piaci szegmensben. A legfontosabb piacokon, mint az USA és Kína a kereslet jelentősen nő a prémium kompakt járművek iránt. Ott 2014 tavaszán kerül az autó piacra, az európai értékesítőkhöz a modell ez év őszén érkezik. Németországban néhány nappal ezelőtt kezdődött meg az előértékesítés. A dinamikus négyajtós az A3 modellsorozat valamennyi erősségét egyesíti az alacsony tömegtől, az erős és nagy hatékonyságú hajtásrendszeren át, a high-end infotainment-berendezésekig és vezetést-támogató rendszerekig.
Az Audi Hungaria a gyárbővítéssel 2100 új munkahelyet teremtett. Az új munkatársak képzése a vállalat oktatóközpontjában történt. Emellett a szakemberek az Audi német gyáraiban, Ingolstadtban és Neckarsulmban, valamint nemzetközi Volkswagen telephelyeken készültek fel új feladataikra. Az Audi Hungaria Kft. munkatársi létszáma ma már meghaladja a 9000 főt.
Az új járműgyár felépítésénél nagy hangsúlyt helyeztek a környezetkímélő eljárásokra és az erőforrások fenntartható használatára. Ezért alkalmaz az Audi jövőbe mutató környezetvédelmi technológiákat: a lakkozóban például úgynevezett száraz leválasztással csökken a szilárd emisszió mennyisége. Ezzel a módszerrel a hagyományos vízleválasztó technikával szemben akár 50 százalékkal csökkenthető a felhasznált energia mennyisége. Egy további levegőtisztaság-védelmi technológia lehetővé teszi az oldószer-kibocsátás több mint 70 százalékkal való csökkentését.
A gyártásban is hatékony és ergonomikus berendezéseket használnak. A présüzemben erőforrás-kímélő módon lehetőség van a gyártásban felhasznált energia visszanyerésére, míg a járműszereldei munkatársak a karosszériát szállító berendezést magasságukhoz állíthatják.
Az Audi Győrben működő gyáregysége nem csupán a világ legnagyobb motorgyára, hanem évek óta végzi a TT Coupé és TT Roadster, valamint az A3 Cabriolet és az RS 3 Sportback összeszerelését. A gyár területén 900 millió eurót meghaladó beruházással évente 125 000 darabos éves kapacitású, a legkorszerűbb műszaki színvonalat képviselő járműgyár épült. A közel 270 000 négyzetméternyi, vagyis 37 focipályányi területe a gyártás valamennyi lépésének otthont ad a lemezek sajtolásától a végszerelésig. Az új győri szalagokról először az Audi A3 és S3 limuzin gördül le.
Az új gyár lelkét a Központi Épület alkotja, amelyben az Analízis- és Előszéria központ, a minőségbiztosítás, valamint akár 550 irodai munkahely talál otthonra. A Központi Épület az észak-déli tengely mentén elhelyezett présüzem és a karosszériaüzem, valamint a kelet-nyugati irányban telepített jármű szerelde és lakkozó között található.
A gyártás felfutásával az Audi Hungaria Motor Kft. fennállásának huszadik évfordulójára tekinthet vissza. A gyár alapítása óta Magyarország egyik legnagyobb exportőrévé és az ország egyik legnagyobb árbevételű vállalatává fejlődött. Tavaly a közel 9 000 munkavállalóval már 1 915 567 motort és 33 553 járművet gyártott Győrben. A vállalat alapítása óta az autógyártó összesen 5,7 milliárd euró értékű beruházást valósított meg Győrben. Az új gyárral az Audi Hungaria összterülete duplájára, mintegy négymillió négyzetméterre növekedett. 2100 új munkahely jött létre közvetlenül a gyártásban, a jövőben pedig összesen 15 000 embernek ad megélhetést közvetlenül vagy közvetett módon. Az Audi az ország legnagyobb külföldi befektetője, és ezzel jelentős mértékben hozzájárul a magyar gazdaság fejlődéséhez.
Fotó: Tóth László Rudolf és Audi