Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Japán nagyság: Toyota Corolla 1,4 D-4D Active

2014. január 03. 17:55   |   DG
címkék:  

A világ egyik legnagyobb darabszámban értékesített autója a Toyota Corolla, amely már a tizenegyedik generációnál tart. Ez eddig a legtágasabb modell a sorban, olyannyira, hogy házon belüli konkurense lett az Avensisnek. Az 1,4 literes dízelmotorral teszteltük.

Az új, európai Toyota Corolla esetében a tervezők igyekeztek feltűnő formát kialakítani, amely kirí a kompakt szedán mezőnyből. Azonban nem a meghökkentő dizájnelemekre, hanem az áramvonalasságra helyezték a hangsúlyt, így a karosszéria minden gondosan megformált eleme, többek között a lámpaburák is a minél kedvezőbb légáramlást hivatottak elősegíteni. A fejlesztéseknek köszönhetően az új Corolla légellenállási együtthatója jelentős mértékben, 0,29-ről 0,27-re csökkent, így az egyik legjobb a szegmensben. S mellesleg jól is néz ki.

A Corolla megkapta a friss Toyota formanyelv szerinti orr-részt, amellyel már messziről felhívja magára a figyelmet. Ennek jellegzetessége, hogy a felső légbeömlőt díszítő, krómozott díszlécek a keskeny fényszóróházakba futnak be, amivel gyakorlatilag egy egységet alkotnak. A négy LED-ből álló nappali menetfény és a tompított világítás egy fedél alatt kapott helyet; a lámpa messze benyúlik a sárvédőkbe. A ködlámpákat teljesen kitolták a lökhárító széleihez. Az első és hátsó lámpatesteket egy ív köti össze, a kerékjáratokat pedig alaposan felhizlalták. A faron nagyméretű lámpatestek és trapézmotívumok láthatók, a Corolla hátulja sem unalmas. A csomagtérfedél kicsi, így viszonylag szűk nyíláson át kell berakodni a holmikat, de a hely nagy és bővíthető is.

Az autó amúgy igen méretes: 4620 mm hosszú, 1775 mm széles és 1465 mm magas, ezzel 80 mm-rel hosszabb és 15 mm-rel szélesebb, ugyanakkor 5 mm-rel alacsonyabb elődjénél. A tengelytáv pedig jelentős mértékben, 100 mm-rel 2,7 méterre bővült. A Corolla az alsó-középkategória egyik legnagyobb szedánja. Mindez jelentősen tágasabb kabint eredményezett: a Corolla utastere legalább Avensis méretűvé vált. Elöl is szellős az autó, a második sorban azonban terpeszkedni lehet. A lábtér hatalmas, akkora, mint a nagyobb középkategóriás autókban. Több mint 9 centiméterrel haladja meg az elődét! Ráadásul jó a háttámla meredeksége és a fejtér is nagyvonalú, igaz, az ülőlap lehetne hosszabb. A csomagtér is gyarapodott, immár 452 literes.

A vezető üléspozícióját is teljes egészében átalakították, amitől a sofőr természetesebb testhelyzetet vehet fel. Jobb lett az ülés állíthatósága is, és kedvezőbb szögben áll a kormány. Egy apró dolog rontja csak az ergonómiát, a háttámla állíthatósága, amely még mindig nem fokozatmentes. A szélvédő meglepően kicsi, így még a magas termetűek is feljebb emelik majd az ülést a jó kilátás érdekében. A hátsó kilátás már nehezebb ügy, a magas far miatt a parkolóradar és/vagy tolatókamera beszereltetése erősen javallott.

Magasan húzódik a kettős tagolású műszerfal, amely a mostanában divatba jött minimalista stílust követi. A pult a végletekig letisztult, csak a legszükségesebb kezelőszerveket, gombokat tartalmazza. Minden azonnal áttekinthető és könnyen elérhető. Középre érintőképernyőt szereltek, amelyről az audiorendszer, a telefon és a novembertől elérhető navigációs rendszer irányítható. Ösztönszerűen kezelhető, s ha nem akarunk állandóan a képernyőhöz nyúlkálni, a kormányról is vezérelhetjük. Dicséretes, hogy a kormányra telepített gombok nagyok és kevés van belőlük. Amúgy az elődhöz képest sokkal jobb a felhasznált anyagok minősége, és a szigetelésen is javítottak, a Corolla komolyabb autó benyomását kelti.

Az új Corolla háromféle erőforrással érhető el, amelyek már ismerősek más Toyota modellekből. Rendelkezésre áll az 1,4 literes D-4D turbódízel motor 90 lóerővel, valamint az 1,33 literes, 99 lovas Dual VVT-i és a 132 lóerős 1,6 literes Valvematic benzinmotor. Ezúttal is a gázolajosért kérnek a legtöbbet – mintegy 600 ezer forint a felára a 99 lovas benzineshez képest –, de aki sokat megy, ezt válassza. A jól bevált, nyolcszelepes, négyhengeres dízelmotor 5 liter körüli fogyasztásával és kulturált személyiségével hamar belopja magát az ember szívébe. Mindig nagyon csendes, sima járású és megfelelő dinamikát ad, feltéve, ha a fordulatszámmérő elhagyta a 2000-es osztást. Onnantól jól kihasználható a 205 Nm-es maximális nyomaték.

Néha adódik olyan helyzet, amikor elkelne még néhány lóerő, de a hétköznapi autós igényeit kielégíti a dízel Corolla. 12,5 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 180 km/órás sebességet. Normál, nem visszafogott vezetési stílus mellett 5,5 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként, de egy kis odafigyeléssel 5 liter köré is leszorítható az étvágya. A motorhoz illesztett hatfokozatú kézi váltó is remek darab. A felfüggesztést alapvetően kényelmesre hangolták, de természetesen a kellő feszesség is megvan benne ahhoz, hogy kanyarban ne dőljön be túlságosan a karosszéria és biztonságosan tartsa a kijelölt ívet.

Az új Toyota Corollának minden adottsága megvan ahhoz, hogy tovább öregbítse a típus hírnevét. Tágas, könnyen kezelhető, takarékosan üzemeltethető autó, ami ezzel a motorral kimegy a világból. Azért egy 1,6 literes, 120 lóerő körüli teljesítményű dízelmotor még hiányzik a palettáról. 4 190 000 forinttól vásárolható meg, de egy tisztességesen felszerelt példány 5 millió forint körüli összegbe kerül. A legolcsóbb dízel változatért 5,3 milliót kérnek, a tesztünkben szereplő Active felszereltségű modell 5,6 milliótól vihető el. A tető 6,9 millió forint (Lounge), amiért már minden benne van az autóban, még az új robotizált Multimode sebességváltó is.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • alsó-középkategóriás szedán
  • Motor
  • 1364 cm3
  • soros, négyhengeres közös nyomócsöves turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 68 kW (90 LE) @ 3800 RPM
  • 205 Nm @ 1800-2800 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4620 mm
  • Szélesség: 1775 mm
  • Magasság: 1465 mm
  • Tengelytáv: 2700 mm
  • Csomagtér: 452 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 180 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 12,5 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    4,9 / 3,6 / 4,1 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,4 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 5 665 000 Ft
  • Tesztautó ára: 6 155 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!