/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kipróbáltuk a Dodge hétüléses családi autóját

2008. szeptember 12. 18:45   |   Autoblog
címkék:  

A szabadidő-autós, kombis erényeket megcsillogtató Dodge Journey sokoldalú jármű, melyet valóban arra terveztek, hogy használja a pereputty. Egy kis kreativitással bármi belepakolható, s a foltoktól, szennyeződésektől sem kell tartani a könnyen tisztítható, kopásálló kárpitok miatt. A Journey 5 és 7 üléssel, valamint Volkswagen PD TDI dízelmotorral vásárolható meg Magyarországon, kérésre adnak hozzá DSG automataváltót, merevlemezes, DVD/MP3 lejátszós, tolatókamerás, navigátoros multimédiás rendszert és akár hátsó szórakoztató rendszert is. Az alapár 6,99 millió forint, a DSG váltós csúcsmodell 7 990 000 forintba kerül.


A szabadidő-autós, kombis erényeket megcsillogtató Dodge Journey sokoldalú jármű, melyet valóban arra terveztek, hogy használja a pereputty. Egy kis kreativitással bármi belepakolható, s a foltoktól, szennyeződésektől sem kell tartani a könnyen tisztítható, kopásálló kárpitok miatt. A Journey 5 és 7 üléssel, valamint Volkswagen PD TDI dízelmotorral vásárolható meg Magyarországon, kérésre adnak hozzá DSG automataváltót, merevlemezes, DVD/MP3 lejátszós, tolatókamerás, navigátoros multimédiás rendszert és akár hátsó szórakoztató rendszert is. Az alapár 6,99 millió forint, a DSG váltós csúcsmodell 7 990 000 forintba kerül.


Kezdjük a lényeggel. A Dodge Journey alapváltozata ötüléses utastérrel készül, az opcionális 5+2-es kivitelben szabadon variálható az ülésrendszer és a csomagtér mérete. Mindenképpen érdemes az utóbbival választani az autót, ám ehhez az SE kivitel esetében 490 ezer, az SXT változat esetében pedig 420 ezer forintot kell még hozzácsapnunk a végösszeghez.


A Journey stadionülésekkel készül, amelyek biztosítják, hogy a második és harmadik sorokban ülők is kilássanak az autóból. A második sorban a H-pont (csípőmagasság pontja) 40 mm-rel magasabban van, mint az első üléseké. A harmadik üléssor további 17 mm-rel magasabb a másodiknál és 57 mm-rel az elsőknél. A második üléssor egyedi Tilt ‘N Slide rendszerű, az ülések hátoldalán található kar meghúzásával az üléspárnák előrebuknak, az ülés pedig előrecsúszik. Az 50/50 arányban osztott támlával készülő harmadik üléssorba két személy ültethető, átlagos magasságúak egészen jól elférnek. A bejutás hátra persze a 90 fokban kitárható ajtók és az előrecsúszó ülések ellenére sem egyszerű. Nemcsak a második, hanem a harmadik sori ülések támlája is dönthető a kényelmesebb utazás érdekében. Tágas lábtér alakítható ki, hiszen a 60/40 arányban osztott második üléssor 120 mm-es úton tologatható. A gyakorlatban azért hét fővel kényelmetlen az utazás, középen is inkább csak két embernek kényelmes a Dodge. Praktikus, hogy a harmadik üléssor használaton kívül a csomagtér padlójába hajtható, teljesen sík rakteret kínálva.


A Journey-ben rengeteg padló alatti tárolórekeszt helyeztek el, melyek közül a vámosok rémálma az első utasülés alatti 273 x 222 mm méretű rekesz, mely csukott üléslappal is elég nagy retikül, esernyő vagy több dosszié tárolására. Ezen kívül, az első ülések mögött a padlóban két tárolórekesz található, amelyekben 12 darab 330 ml-es üdítősdobozt, jeget illetve egyéb kisebb tárgyakat lehet a kíváncsi tekintetek elől elhelyezni. A rekeszek praktikusságát a zárható tető, valamint a kivehető és tisztítható belső burkolatok is fokozzák. Az 5+2 üléses kivitelekben alapfelszereltség a harmadik üléssor mögött a padlóban kialakított tárolórekesz is. Ezzel még nincs vége, két darab 330 ml-es üdítős doboz tárolására és hűtésére kialakított Chill Zone italtartó rekesz van a kesztyűtartóban, amely a légkondicionáló által befújt levegővel hűti az italokat.


S még egy érdekesség: a Dodge Journey kategóriájának első, beépített ülésmagasítóval készülő járműve. Ezek 102 mm magasra emelik a második sorban ülő gyermeket, ahol már használhatja a normál biztonsági övet. Az ebben helyet foglaló gyermek ugyanakkor az autóból is jobban kilát. Az ülésmagasító 1,45 m magas, 22 és 39 kg közti testsúlyú gyermekek számára ideális. További figyelmességek a tervezőktől a mozgatható LED-es térkép/olvasó lámpák, a kivehető, tölthető LED-es zseblámpa a hátsó csomagtérben, valamint a négy darab 12 voltos csatlakozó a kisebb elektronikai berendezések működtetésére.


A Dodge Journey-ben egyebek mellett alapfelszereltség az ESP utánfutó-stabilizálóval, az elektronikus borulásgátló rendszer (ERM) és a 6 légzsák, a VW-től származó kétliteres turbódízel-motort pedig hatfokozatú kézi váltóval szállítják. Az általunk próbált tesztautóban a 140 lovas, 310 Nm nyomatékú PD TDI aggregát a VW konszern hatfokozatú DSG-váltójával dolgozott együtt, de korántsem olyan gyorsasággal kapcsolt, mint mondjuk a Golf GTI-ben. Persze, még jó, szoftverfüggő a dolog. A Journey nem egy fürge jármű, komótosan indul meg, s utána sem gyorsul jól. Vezetése igazi buszos élmény; a gép önsúlya körülbelül 1,8 tonna. A jó öreg pumpe-düse motor hangja ismerősen nyers, picit remegteti is a belső kárpitokat, de azért még mindig jó darab. A műanyagok ebben is barátságtalanok, mint a többi amerikai autóban – tisztelet a kivételnek – de azért ezzel együtt lehet élni.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!