/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Megérkezett a Peugeot 2008

2013. június 14. 14:50   |   Autoblog
címkék:  

A Chevy Trax, Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur és Skoda Yeti modellek által fémjelezte városi crossover szegmensbe érkezik a Peugeot újdonsága, a dizájnos és korszerű 2008. Az 1,2 literes, 82 lovas belépő modell bevezető áron 3 790 000 forintért megvásárolható.

Az alig 4,16 m hosszú és 1,74 m széles 2008-ban a Peugeot megpróbálta ötvözni a limuzinok vezetési élményét a szabadidő-autók robusztusságával. A 2008 így megkapta például a divatos SUV-os kellékeket, mint az emelt hasmagasság, a „Mud&Snow” gumiabroncsok, a 17 colos könnyűfém felnik, továbbá a feketére fényezett alsó lökhárító és küszöbbetétek, valamint a rozsdamentes acélból készült oldalsó díszlécek.

A 2,54 méteres tengelytáv az autó hosszához mérten tágas utastér kialakítását tette lehetővé. A 2008 első üléseinek támlái vékonyabbak, így nagyobb hely jut a hátsó utasoknak. Helyükről, menet közben is hozzáférnek a csomagtartóhoz, mivel a kalaptartó utastér felőli része mozgatható. A széles és szögletes csomagtérnyílás, valamint az alacsony, mindössze 60 cm magas, rozsdamentes csiszolt acélszegéllyel védett rakodóküszöb kívülről is megkönnyíti a hozzáférést a csomagtartóhoz. Az 1/3-2/3 arányban osztott hátsó üléspad lehajtásával a csomagtartó mérete 360 köbméterről 1194 dm3-re növelhető, ebből 22 dm3 a padló alatt található, és egyetlen mozdulattal hozzá lehet férni. A támla a hátsó üléstámla tetején található gombbal billenthető le, az üléslap automatikusan behúzódik. A tárgyak mozgatását megkönnyíti a padlón kialakított öt sín, amelyek a küszöbtől az első ülésekig futnak. A biztonságos rögzítésről hat rögzítőgyűrű gondoskodik.

A vezető a magasra helyezett kijelzőről a vezetéshez szükséges összes fontos információt leolvashatja anélkül, hogy a szemét levenné az útról. A második felszereltségi szinttől szériafelszerelés a nagy, hétcolos érintőképernyő, amelyről könnyen kezelhető a külvilággal való kommunikációhoz szükséges összes funkció, köztük a Peugeot Connect Apps szolgáltatások.

Az utastérben a különleges megvilágítás teremt páratlan hangulatot. A szemmagasságban elhelyezett számlapok fénydióda csíkokkal szegélyezettek a magasabb felszereltségű változatokban, míg a panoráma üvegtető fénydiódás tetőlámpáiból kékes hangulatfény árad. De a 2008 üvegtető nélkül is egyedülálló fényviszonyokat kínál. Újítása a lézergravírozásnak köszönhetően pontosan megrajzolt motívumokból kibontakozó égbolt imitáció. Sötétben a fénydiódák diszkrét fehér fénnyel világítják meg ezt a Peugeot LED Track „égboltot”.

A hagyományosnál kisebb kormány könnyen kézbe vehető és még jobb kormányzási érzetet ad. Tökéletesítették az első McPherson típusú futóművet, valamint a deformálódó keresztrúddal, a speciálisan hangolt rugókkal és lengéscsillapítókkal ellátott hátsó futóművet is, így a mindössze 1045 kilogrammos 2008-at élmény vezetni.

A PSA Csoport által szabadalmaztatott Grip Control rendszer pedig gyenge tapadási viszonyok között segíti az előrejutást. A sokoldalú és rugalmas rendszer a kipörgő első kerekek szabályozott fékezésével segíti a nehéz terepen való haladást akár úgy, hogy az irányítás a vezető kezében marad (Standard üzemmód), akár úgy, hogy a középkonzolon található forgókapcsolóval a vezető kiválasztja a megfelelőt a programozott üzemmódok közül: Téli, Terepes, Homok, ESP Off.

A városi autós életét parkolási asszisztens is könnyíti. Miután a vezető bekapcsolta, az érintőképernyőn kiválasztja a végrehajtani kívánt manőver típusát, a járdához balról vagy jobbról parkolást. Az ultrahangok érzékelik a parkoló autók között szabadon álló helyeket és jelzik a sofőrnek a legközelebbi szabad helyet. Ezt követően a Park Assist az elektromos szervokormányon keresztül leparkolja a járművet, miközben a vezető továbbra is felügyeli a gáz, a fék, a kuplung és a váltó kezelését, valamint az autó környezetét. A parkolóhely elhagyása ugyanilyen egyszerű a Park Assist újbóli bekapcsolásával. A Hill Assist funkciónak köszönhetően a rendszer emelkedőn is működik.

A 2008 magyarországi bevezetésekor kétféle benzinmotorral és háromféle dízelmotorral vásárolható meg, de a bevezetést követő hónapokban a motorválaszték tovább bővül a háromhengeres benzines turbófeltöltős változatokkal. Az 1.2 e-THP 110 és 130 lóerős változatban lesz elérhető. A nyomatékuk 205, illetve 230 Nm.

A 2008 kínálatában szereplő benzines motorok :

– 1.2 l e-VTi 60 kW (82 LE); 118 Nm, ötfokozatú robotizált váltó, Stop&Start; CO2: 99 g/km,
– 1.2 l VTi 60 kW (82 LE); 118 Nm, ötfokozatú manuális váltó; CO2: 114 g/km,
– 1.2 l e-THP 81 kW (110 LE); 205 Nm, ötfokozatú manuális váltó, Stop&Start; CO2: 104 g/km,
– 1.6 l VTi 88 kW (120 LE); 160 Nm, ötfokozatú manuális váltó; CO2: 135 g/km,
– 1.2 l e-THP 96 kW (130 LE); 230 Nm, hatfokozatú manuális váltó, Stop&Start; CO2: 109 g/km.

A 2008 kínálatában szereplő dízelmotorok :

– 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 LE), 160 Nm, ötfokozatú manuális váltó; CO2: 104 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 LE), 230 Nm, hatfokozatú robotizált váltó, Stop&Start; CO2: 98 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 LE), 230 Nm, ötfokozatú manuális váltó, Stop&Start; CO2: 103 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 LE), 270 Nm, hatfokozatú manuális váltó, Stop&Start; CO2: 106 g/km.

Árak:

 


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Gyula
2018-01-27 - 15:20

“a csomagtartó mérete 360 köbméterről 1194 dm3-re növelhető,”
A 360 m3 szép méret. Az egész autó tízszer beleférne.:))) Ez még növelhető úgy hogy közben igazából csökken 1194 dm3-re. :))) Ez már varázslat.:)))


Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!