/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Peugeot 308

2013. október 21. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot 308 szakított elődje formavilágával, műszakilag pedig az egyik legfejlettebb modell a népes alsó-középkategóriában. Ütőkártyái az egyszerű, részleteiben mégis izgalmas külső, az újszerű vezetőhely koncepció, valamint a szegmens legalacsonyabb tömege, ami által már az alapmotorral is jól megy. 4 290 000 forinttól vásárolható meg.

A második generációs 308-as teljesen másképp fest, mint elődje, leginkább azért, mert 5 centiméterrel alacsonyabb nála (1,46 m). Egyébként a szegmens legrövidebb autói közé tartozik, nagyjából akkora, mint a Volkswagen Golf. 4,25 méter hosszú, szélessége pedig 1,8 méter. A tengelytáv nőtt (2,62 m), és a nyomtáv is szélesebb lett. A méretek lefaragásával az autó dinamikusabbá vált, utastere ugyanakkor nem veszített tágasságából.

Az új 308 dizájnja egyszerű, letisztult, közelebbről szemügyre véve azonban a karosszérián feltűnnek az aprólékosan kidolgozott részletek, amiktől a 308 izgalmassá válik. Ilyenek a legmagasabb felszereltségi szinten alapáron adott, kitűnő látási viszonyokat teremtő teljes fénydiódás fényszórók, valamint a hátsó, oroszlánkarmot formázó szintén LED-es lámpák. A szuggesztív „tekintettel” megáldott 308-as elölről valóban egy ragadozó benyomását kelti, kifejezetten agresszív. A magas minőséget mutatják a szoros illesztési hézagok, valamint a német autókra jellemző egy tömbből faragottság is.

A 308-as a szegmens legkönnyebb autója, elődjéhez képest 140 kilogrammot leadott. Annyit nyom, mint egy korábbi, dízelmotoros 206-os. Ennek elérésében a tervezők segítségére volt a PSA konszern új moduláris EMP2 platformja, amely önmagában 70 kilogramm mínuszt hozott. A többit az alkatrészek tömegének optimalizálásával érték el. Az első sárvédők és a motorháztető például alumíniumból, a csomagtérajtó pedig egy termoplasztiknak nevezett kompozit anyagból készült.

Az új Peugeot 308-ban viszontláthatjuk a 208 modellben megismert, rendkívül letisztult, i-Cockpitnak elnevezett újszerű vezetőhelyet, amelynek központi elemei a szokatlanul kicsi, 35 centiméter átmérőjű kormánykerék, valamint a magasra helyezett műszerek és középkonzol. Ennek az elrendezésnek az az értelme, hogy a sofőrnek menet közben egyáltalán ne, vagy alig kelljen levennie a szemét az útról. A kormánykereket egészen mélyre le lehet húzni, így a karimája abszolút nem takar bele a műszerekbe, ráadásul az apró volánt kivételes élmény forgatni.

Minden fedélzeti rendszer a középső, 9,7 col átmérőjű (csaknem 25 centiméter) érintőképernyőről vezérelhető, amely a középső Active és a felső Allure felszereltségi szinten széria. A műszerfalról szinte teljesen eltűntek a gombok. Az érintőképernyőről irányítható a légkondicionáló, a vezetést segítő rendszerek, a multimédiás eszközök, a navigáció, a telefon, illetve a Peugeot Connect Apps. Hét gyorsgomb is került a képernyő oldalára, ami egyszerűsíti a kezelést, de bármelyik almenüből is egyszerűen átléphetünk a másikba. Az érintőképernyő intuitív módon kezelhető, bár érdemes először egy picit ismerkedni vele, menet közben ugyanis elvonja a figyelmet az útról. A képernyő lehetne picit gyorsabb és még érzékenyebb az érintésre, emellett a klímavezérlést meghagytam volna hagyományosnak, de összességében jól működik.

Ami az utasteret illeti, a 308-as igen meggyőző. Az anyag- és összeszerelési minősége nagyon jó, és azonnal kiderül róla az is, hogy mennyire jól szigetelt. Elöl és hátul is megfelelő méretű hely áll rendelkezésre, de magasabb sofőr mögött már szűk a hely a térdeknek. A csomagtartó gumijavító készlettel 420 literes, ami remek érték, teljes méretű pótkerékkel azonban átlagos űrméretűre csökken. A hátsó ülések lehajtásával 1228 literes rakteret kapunk.

A Peugeot 308 számos kiegészítő berendezést kínál szériában vagy opcióban: holttér-figyelő rendszer, elektromos kézifék, tolatókamera, kulcs nélküli autónyitás és indítás, parkolást segítő rendszer (2014 tavaszától), stb. Az Allure modellekhez Driver Assistance csomag is rendelhető, amely az autó elejében elhelyezett radar segítségével működik és három funkciót foglal magában. Ezek az aktív, távolságtartással ellátott sebességhatároló/sebességrögzítő, az ütközésveszélyre figyelmeztető jelzés, valamint az automatikus vészfék az ütközés elkerülése, illetve a következmények enyhítése céljából. Holttér-figyelő berendezés is elérhető, és megjelent a kínálatban az elektromos kézifék is.

Az új Peugeot 308 a szegmens egyik legjobb futóművével büszkélkedhet; a Budaörsön és környékén tett próbaúton kiválóan vizsgázott. Az autónak jó a rugózása, remek az úthiba elnyelő képessége, ugyanakkor kiváló az úttartása is. Jól sikerült a kormányzás is, a szerkezet pontos és informatív, kellő mennyiségű visszajelzést ad. A 308-ban érezni azt is, hogy elődjéhez képest alacsonyabban van a súlypontja, no és azt, hogy mennyire könnyű autó. A 82 lóerős 1,2 VTi motorral felszerelt alapmodell saját tömege üzemanyaggal feltöltve mindössze 1075 kilogramm, de a két turbós benzines kivitel sem nyom többet 1165 kilónál. A kisebbik HDi dízel alatt 1090, míg a nagyobbik alatt 1160 kilogrammot mutat a mérleg. Nem csoda tehát, ha a Peugeot már a háromhengeres motorral 13,3 másodperc alatt gyorsul százra.

Az 1.2 VTi mellett a vevők választhatják az 1,6 literes THP turbós benzinmotort 125 vagy 156 lóerővel, a dízel palettán pedig két 1,6 literes HDi sorakozik 92 és 115 lóerővel. Az általunk is vezetett 92 lovas HDi ereje már bőven elegendő a kompakt Peugeot mozgatásához, ráadásul kulturált és csendes is. Ezzel 11,3-as, a 115 lóerős e-HDi-vel pedig 10,2 másodperces gyorsulást produkál az autó. A két benzinessel sportos menetteljesítményeket várhatunk, itt már 8,9, illetve kereken 8 másodperc a nulla-százas sprintidő.

Jövőre Euro 6-os normát teljesítő tagokkal bővül az erőforrások választéka. Megjelenik egy új háromhengeres e-THP turbómotor 110 és 130 lóerős teljesítménnyel, valamint egy új generációs BlueHDi dízelmotor, 120 illetve 150 lóerős teljesítménnyel. Utóbbihoz a vevők kérhetik majd az új fejlesztésű hatgangos automata sebességváltót is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!