/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett hazánkba a Citroën DS3 Cabrio

2013. március 26. 21:30   |   Autoblog
címkék:  

Hazánk legnagyobb autós rendezvényén, az Autó, Motor és Tuning Show-n mutatkozott be a legújabb DS Citroën, a DS3 Cabrio. A kis kabrió vászontetejének behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. Alapára 5 240 000 forint.

A DS3 Cabrio a zárt karosszériájú változat karakteres egyéniségét örökölte. 3,95 m hosszú, 1,71 m széles és 1,46 m magas. Valamennyi jellegzetes stílusjegy megmaradt: az utastér fölött lebegni látszó kéttónusú tető, az övvonalnak lendületes karaktert kölcsönző „cápauszony”, az első lökhárító két oldalán húzódó LED-es nappali lámpákat hangsúlyozó bemélyedés. A DS3 Cabrio megőrizte ezeket a stíluselemeket, a nyitható vászontetővel pedig az egyedi kialakítás újabb lehetőségeit kínálja: a különleges színek és motívumok még jobban kiemelik az autó egyedülálló karakterét. A DS3 Cabrio további újdonságai a vadonatúj LED-es 3D hátsó fényszórók és a csomagtérfedél elegáns krómozott fogantyúja.

A külső elemek közül a tető, a karosszéria, a tükörházak és a kerekek az egyedi kialakítás számtalan lehetőségét kínálják. Maori, Vibe, Fashion, Zebre, Paris Map, Plane, Co Design, Flavio, Flower és Graphic Art: a zárt karosszériájú változaton tízféle tetővariáció közül lehet választani. A DS3 Cabrio esetében a vászontető háromféle színben – fekete, Infini kék és monogramme mintás változatban – rendelhető. A DS3-ra jellemző lebegő hatás a sötétített hátsó ablakoknak, valamint az oldalsó karosszérialemezek felső részén, az első szélvédő feletti részen és a hátsó spoileren visszaköszönő tetőszínnek köszönhetően a kabrióváltozatnál is érvényesül.

A műszerfal díszítése, a szellőzők pereme és a sebességváltógomb is a karosszériaárnyalatokhoz, illetve a tetőszínekhez igazodik. Hatféle változat áll rendelkezésre: Moondust szürke, fényes fekete, fehér, carbotech, Infini kék és szürke. A kék és lila finom árnyalataiból komponált Infini kék vászontető meglepően rafinált. A különleges vizuális hatás 3 különböző színű fonal kombinálásának köszönhető. Az egyik szál fényes, és mindhárom másképp reagál a változó fényviszonyokra, ami még különlegesebb megjelenést biztosít az autónak. A DS motívum az ún. monogramme díszítésű vásznon is visszaköszön. A finom mintázat a karosszéria Moondust szürke színével remekül harmonizáló Jacquard-szövet kétféle szürke árnyalatának kontrasztján alapul.

Akárcsak az elegáns külső, a DS3 Cabrio belső tere is előkelőséget sugároz, melyben minden részletnek megvan a maga szerepe. A tető nyitókapcsolóját is magában foglaló tetőkonzolon található diódás lámpa fehér fényű hangulatvilágítást biztosít. A műszercsoport és az automata légkondicionáló fehér fényű kijelzői is e fényhatáshoz igazodnak. Az üléseket különleges kárpitok borítják: gránitkék Claudia bőrkárpit vagy sötétszürke, elegáns barna és égkék „Akinen” szövet.

A DS3 Cabrio hátsó fényszórói különleges 3D technológiát alkalmazó ledes izzókból állnak. A lámpák dizájnja a Revolte és Survolt tanulmányautók hátsó fényszóróinak formáját követi. A fénysor középső részét egy 31 LED-ből álló négyszögletes opálfényű fényvezető, valamint tükrök és félig tükröző felületek alkotják, melyekben megsokszorozódik a fényvezető képe. Ez a 3D világítóegység éjszaka bekapcsolt lámpáknál, nappal pedig fékezéskor világít. Felső részén egy 15 LED-ből álló fénysor díszíti, mely helyzetjelző, féklámpa és oldalsó világítás funkciót is ellát. A minden részletre kiterjedő gondosság jó példája a 3D lámpa részét képező krómozott DS-embléma, mely drágakőként illeszkedik a dombornyomott fekete DS-keretbe.

Míg a legtöbb kabrió átlagosan 100 kilóval nehezebb keménytetős változatánál, a DS3 Cabrio felépítése minden szempontból optimális (mindössze 25 kilóval nyom többet, mint a zárt karosszériájú változat). Az autó fürgeség és mozgékonyság tekintetében sem marad el az eredeti modelltől.

A DS3 Cabrio tervezésekor arra törekedtek, hogy a fedélzetén töltött minden pillanat maximális élvezetet nyújtson. A vászontető teljes behúzása mindössze 16 másodpercet vesz igénybe, és 120 km/h sebességig lehetséges. A tető nyitása és zárása a tetőkonzolba beépített nyomógombbal történik. A nyitott tető 3 különböző helyzetbe állítható: köztes helyzet, vízszintesen nyitott és teljesen nyitott helyzet. A tető vízszintesen nyitott helyzetben is a hátsó utasok mögött helyezkedik el, így azok zavartalanul élvezhetik a kilátást.

A tervezők különös gondot fordítottak az akusztikára. Először is egyedülálló hangszigetelő tulajdonságokkal rendelkező minőségi vásznat választottak, másrészt egy szélterelővel is ellátták az autót, mely a tető nyitott helyzetében biztosít optimális akusztikai komfortot. Ez utóbbi a tető nyitásakor azonnal működésbe lép, eltereli a légáramlatokat, így nem vág, nem csapkod az utastérben a szél.

A speciális felépítésnek köszönhetően megmaradt a helykínálat: a DS3 Cabrio 5 ülőhellyel és a kategória legnagyobb csomagtartójával (245 l) büszkélkedhet. A rendelkezésre álló hely semmivel sem kisebb, mint a limuzinban. Még a többféle kialakítást lehetővé tévő, 2:1 arányban lehajtható hátsó üléspadról sem kellett lemondani. A csomagtérfedél különleges nyitómechanizmussal rendelkezik, mellyel a gépkocsi mögött rendelkezésre álló helytől függetlenül (pl. fal mellett parkolva) mindig teljesen felnyitható.

A Citroën DS3 Cabrio 800 ezer forinttal drágább a fémtetős változatnál és Design, Style, valamint Sport felszereltséggel vásárolható meg. A VTi 82 benzines alapmodellért 5 240 000 forintot kell fizetni, a szintén benzines VTi 120 Style kivitelért 5 987 000 forintot számítanak fel, míg az e-HDi 90 Style változatért 6 361 000 forintot kérnek. A 155 lovas turbómotorral hajtott Sport csúcsmodell 6 669 000 forintba kerül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!