Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Megy az üzlet: BMW 530d xDrive

2017. július 21. 13:15   |   DG
címkék:  

A BMW 5-ös sorozat minden idők legsikeresebb üzleti limuzinja. Kifinomult hajtásláncai, fejlett technikái és kényelme olyan elegyet alkotnak, ami miatt emberek milliói esküsznek rá. Most kipróbáltunk egy példányt a friss G30 szériából, a hozzá leginkább passzoló erőforrással és az összes létező extrával. Nehéz volt kiszállni belőle.

A világszerte 2017 februárjában debütált hetedik generációs 5-ös BMW minden területen rálicitál bámulatosan sikeres elődjére. Még férfiasabb a formája, még jobb menetteljesítményeket képes felmutatni, a vezetést támogató rendszerek páratlanul széleskörű palettájával és minden korábbinál átfogóbb járműkapcsolati rendszert kínáló intelligens hálózattal rendelkezik. Az Audi A6, BMW 5 és Mercedes E-osztály triumvirátusból most ez a legújabb és így talán a legjobb, de az új 5-ös amúgy is a világ egyik legjobb autója. A klasszikus, háromliteres soros hathengeres turbódízel motorral és xDrive összkerékhajtással eszményi utazóautó.

Csak akkor egyértelmű, hogy az 5-ös limuzin új generációját látjuk, ha melléállítunk egy példányt az előző nemzedékből. Teljesen új a frontrész, jóval kifejezőbbek a fényszórók és más rajzolatú a lökhárító. A tervezők szakítottak a fénygyűrűkkel, immár ötszögletűek a nappali fényt adó LED csíkok, új tekintettel felruházva az autót. Az autó sziluettje is markánsabb, hátul pedig nagyméretű, trapéz alakú krómozott kipufogóvégek merednek hátra. A tesztautó egy M Sport csomaggal megbolondított példány volt, 19 colos fekete keréktárcsákkal, sport fékrendszerrel, M aerodinamikai csomaggal és a BMW-sek által jól ismert Individual magasfényű Shadow Line csomaggal, ami a krómokat feketére cserélte a karosszérián. A különleges, brilliáns hatású Sophisto szürke fényezés gyönyörűen mutatott, ugyanakkor a fényes fekete felnikkel talán kicsit túllőttek a célon. Persze mindez ízlés kérdése. A kocsi Luxury Line és Sport Line csomaggal is rendelhető.

Az ajtókat feltárva modern, kurrens BMW-belső fogad, ismerős, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal, jellegzetes elrendezésű klímapanellel, iDrive vezérlővel és váltókarral, no és az M csomag részeként vaskos karimás sportkormánnyal. Az 1,8 milliós forintos készlet részei a pazar, fekete bőrkárpitozású, kék szegélyvarrású sportülések, amelyek sémáját a könyöklőkön és az ajtóbelsőkön is továbbvitték, valamint a BMW Individual antracit tetőkárpit, ami tovább fokozza az exkluzív hangulatot. A műszerfal tetején az iDrive rendszer képernyője trónol, amely minden korábbinál nagyobb (25 cm) és ragyogóbb grafikájú.

Minden infotainment rendszer anyja, az iDrive továbbra is remekül, magától értetődően használható, változást csak a friss koncepciója jelent: a fő menüpontokat immár „csempés” elrendezésben látjuk. A rendszer reagál a kézmozdulatokra, olyan funkciók is megjelentek, mint például az ujjak körző mozdulatával szabályozható hangerő, azonban ezeknek nem sok értelmét láttam, a kormányról, tekerőgombbal sokkal könnyebben intézhető a dolog. A 25 centiméter átlójú kijelző képe gyönyörű, sohasem láttam még ennyire szép kameraképet például autóban.

Az új 5-ösben páratlan 360 fokos kamerarendszer működik, amely minden irányból képes mutatni az autót és környezetét, a legkisebb parkolóhelyekre is be lehet manőverezni az autót. Külön rábökhetünk az egyes kamerákra és azt is látjuk, hogy ki tudjuk-e nyitni az ajtókat. A tesztautó okoskulccsal érkezett és tudta a távvezérelt parkolást is. Nagyot lehet villantani azzal, hogy autónk magától kiáll a parkolóhelyről és elénk gördül, igaz, a rendszer még fejlesztésre szorul, az autó egyelőre csak egyenes irányban képes mozogni.

Nehéz lenne felsorolni, mennyi innovatív műszaki csemegét építettek az 5-ös BMW-be, kényelmi, szórakoztató és biztonsági arzenálja minden más autóét felülmúlja. Szélvédő kijelzővel informál, sztereo kamerával figyeli a forgalmat és az autó környezetét, magától betartja a sebességhatárokat és elkerüli a veszélyhelyzeteket, észreveszi és éjszaka rávillant a gyalogosokra, de autonóm vezetésre is képes, 0 és 210 km/órás sebesség között. Éjjellátó is van benne, ami sárga színben jeleníti meg a középső kijelzőn az élőlényeket. LED-es fényszórórendszere hihetetlenül fejlett és ötszáz méterre elvilágít, légrugós felfüggesztése pedig egy álom. A 19 colos felnik és a peres gumik sem csorbítják az úthiba eltüntetési képességeit, Comfort módban átélhetjük a repülő szőnyeg érzést az autóban.

Az utazási komfortot a nagyobb lábtér, a masszázs funkcióval ellátott, kihúzható combtámaszos és szabályozható oldaltámaszos komfortülések és az ionizátorral és kellemes illatosítóval kiegészített négyzónás légkondicionáló is magasabb szintre emeli. Az elődjénél hosszabb új 5-ösben egyébként elöl és hátul is kellemes a tartózkodás, bőséges a hely, nagyvonalú a lábtér és a fejtér. Külön öröm, hogy a hátsó ülések ülőlapja ideális szögben áll és hosszú, megfelelő alátámasztást adva a comboknak. A csomagtér mély és pontosan 530 literes.

A BMW akármennyire is luxusautó, elsősorban még mindig driver’s car, tehát a benne átélhető vezetési élményt helyezi előtérbe. A vezetési pozíció ennek megfelelően tökéletes, s az ergonómia is hibátlan. Az M sportkormány talán egy kicsit túl vastag, de ideális méretű és a rajta elhelyezett váltófülek is remekül használhatók. Nem kérdés, hogy az 5-ös BMW-hez a 268 lóerős és 620 Nm nyomatékú, selymes hangú soros hathengeres dízel passzol a legjobban. Fölényes menetteljesítményeket biztosít, ha kell, móresre taníthatunk vele bárkit, s az előzések pillanatok alatt nyomatékból végrehajthatók. Mindössze 5,4 másodperc alatt intézi el a százas sprintet és megfutja a 250 km/órát, ami döbbenetes egy dízel autótól. Nem is olyan régen ez még a benzines M modellek territóriuma volt. A 3 literes aggregát egyébként csendesen, kulturáltan teszi a dolgát, hangja csak annyira jut be a kabinba, hogy lelkesítse a vezetőt. Ugyanakkor takarékos is, nem egyszer 7 liter alatti átlagot hozott, ami a közel 1,8 tonnás súly és a négykerék-hajtás figyelembe vételével remek. A nyolcfokozatú automataváltó is támogatta ebben – ennél a szerkezetnél jobbat ma nem találunk egy autóban sem.

Az új 5-ös BMW a kényelmet és a bravúros, valóban lélegzetelállító műszaki megoldásokat helyezi előtérbe. Mindentudó reprezentatív limuzin, amely elbűvöli utasait és amelyet a kilométerek fölényes, gyors leküzdésére terveztek. Ma ez a legfejlettebb nagyautó, amihez 14 millió forint jelenti a belépőt. A 3 literes dízelmotorral szerelt modell drágább, minimum 16,9 milliót kérnek érte, amely összeg természetesen még sok-sok millióval feljebb tornászható, ugyanis a német gyártóknál bevett gyakorlat szerint szinte minden extráért külön kell fizetni. A tesztautó 28,2 millió forintos árcédulája letaglózó, ám egy hasonlóképpen kistafírozott E-osztályért vagy A6-osért is hagynánk ennyit a kasszánál.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • felső-középkategóriás limuzin
  • Motor
  • 2993 cm3
  • soros hathengeres, 24 szelepes common rail turbódízel motor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 198 kW (265 LE) @ 4000 RPM
  • 620 Nm @ 2000-2500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4936 mm
  • Szélesség: 1868 mm
  • Magasság: 1479 mm
  • Tengelytáv: 2975 mm
  • Csomagtér: 530 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 250 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 5,4 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    6,2 / 4,9 / 5,4 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 17 507 000 Ft
  • Tesztautó ára: 28 297 100 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

CC
2017-07-21 - 13:51

15 év alatt nem kerestem annyit amibe kerül xD


Kapcsolódó cikkek