/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nagy arc: Kia Picanto 1,0 LX Cool

2012. május 22. 11:09   |   DG
címkék:  

Nem emlékszem, mikor vezettem utoljára olyan autót, amelyikben kézzel kellett állítani a visszapillantó tükröket és kulccsal nyíltak az ajtók. Manapság csak gazdagon felszerelt tesztautókhoz van szerencsénk, olyannal, mint ez a Picanto, hosszú évek óta nem hozott össze a sors. A kis koreai üdítő kivételt jelentett, egyszerűségével együtt is megszerettem.

A Kia Picanto rendkívül karakteres, vagány kinézetű kocsi; s bizony ez lehet a legfontosabb ütőkártyája a miniautók mezőnyében. Míg az elődmodellre nem kapták fel a fejüket az emberek, ezt alaposan megnézik. Van is mit bámulni rajta. A modern „tigrisorr" hűtőmaszk, az óriási méretű fényszórók, valamint a szintén nem éppen visszafogott, nagyméretű középső légbeömlő nyílás vonzza a tekintetet. Szerencsére ezután sem fogyott el a tervezők lendülete, határozottan emelkedő övvonalat és bumeráng alakú hátsó lámpákat rajzoltak az autónak. A Kia Picanto sportos hangvételű mini, ugyanakkor az aranyos és pajkos jelzők is kiválóan illenek rá. Ja, és a Milky Beige fantázianevű külső szín is jó választás hozzá.

A divatos forma nem ment a praktikum rovására. Nagyok maradtak az ablakfelületek, a hátsó ülések mögött pedig szinte azonnal véget ér a karosszéria, így prímán ki lehet látni az autóból. Ez egy életét alapvetően a városban leélő autónál fontos szempont. Az is, hogy 3,6 méteres hosszával és 1,6 méteres szélességével szinte bármelyik parkolóhelyre befér. A hosszú, csaknem 2,4 méteres tengelytáv és a kicsivel magasabb ülőpozíció pedig kedvez a belső helykínálatnak. Elöl elég nagyok az ülések, így a testesebbek is jól elférnek bennük, a vezetési pozíció pedig jól belőhető. Átlagos testmagasságú személyek kiválóan elférnek egymás mögött a Picantóban; egy teljes értékű négyszemélyes autó. A pöttöm, 200 literes csomagtartó viszont még a hétvégi bevásárlásra sem elég.

A Picanto szolgáltatási szintje szerény, s kizárólag kemény műanyagokkal és durva kárpitokkal találkozunk benne, mégsem kellemetlen a bent tartózkodás. Az összeszerelés korrekt, nem találunk hanyagságra utaló jeleket, s ami nagyon tetszett, hogy a fémbetétnek látszó műanyag díszítések mennyire ízlésesek. Emellett feldobják az utasteret, jól oldják az egyhangúságot. Jó pont jár a kormánykerékért, mert kellően kisméretű, és a magas középkonzolért is, mert a térd nem ütközik bele. A műszerezettség a lehető legegyszerűbb, a bajuszkapcsolók pedig a 90-es éveket idézik, azonban átláthatóak és örvendetesen egyszerű a kezelésük. Itt aztán nincs gombrengeteg, mindenről azonnal megállapítható, mire való.

A tesztautóban benne volt a 100 ezer forintos P1 Komfort csomag, ami rendkívül hasznos, sőt, kötelező tétel vásárláskor. Ennyi pénzért tartalmazza a fordulatszámmérőt, az állítható magasságú vezetőülést, az első elektromos ablakemelőket, az MP3 rádiót 2 hangszóróval, az USB és iPod csatlakozót, a színre fújt külső tükröket és kilincseket. Jó tudni, hogy a 6 légzsák alapáron jár a Picantóhoz, a kocsi töréstesztje pedig négycsillagos, így biztonságosnak mondható. Egy dolog miatt nem kapta csak meg a 5 csillagot az Euro NCAP szervezettől: nem rendelhető hozzá menetstabilizáló rendszer.

A minik mezőnyében ma elterjedt a háromhengeres motor és az 1 literes lökettérfogat, számos gyártó pedig tavaly jelentkezett az új, korszerűbb hajtómű-családjával. A Kia Picantóban is új fejlesztésű erőforrás dolgozik, amely jellegzetes, morgós hangjával és élénk természetével hamar megkedvelteti magát. A 998 köbcentis egység 69 lóereje az autó 890 kilogrammos önsúlyát tekintetbe véve egyáltalán nem kevés, sőt, érzésre sokkal jobban gyorsít százra a gyárilag megadott 14,4 másodpercnél. A háromhengeres 3500-as fordulatszámon adja le a maximális, 95 Nm-es nyomatékát, és 6200-as fordulatszámon állítja elő a legnagyobb teljesítményét, ezért bizony pörgetni kell. 2500-as fordulatszám alatt nagyon harmatos, ami szűk fordulókban idegesítő tud lenni, viszont 4000-es főtengely-fordulat felett fickóssá válik és uram bocsá’, még élményt is tud okozni. Az autópálya tempót is jól tartja a Picanto; 130-nál 3800-at forog a motor ötödik fokozatban, hallatva a hangját, de még nem zajongva.

Nem voltam viszont kibékülve a parányi erőforrás fogyasztásával. A teszthét végére 6,6 liter jött ki, ami abszolút értékben is sok, nemcsak a gyári 4,4 literes átlagfogyasztás tükrében. Igyekeztünk mindig, mindenhol takarékosan autózni, de a legalacsonyabb érték is csak 6,2 volt a fedélzeti számítógép szerint. Váltásesedékesség-kijelzőt szereltek az autóba, ami hektikus működésével semmit sem ért, talán a 100 ezer forintos start-stop rendszer tudná picit csökkenteni az étvágyat.  

A Kia Picanto vezetése pofon egyszerű. A váltója pontos, a szervokormánya kisujjal is tekerhető, a rugózása pedig kényelmes. A futómű hangolását nagyon jól eltalálták, mert egy személlyel, üresen sem pattog az autó és 14 hüvelykes abroncsaival is hatékonyan simítja el az úthibákat. Kanyarban erősen megdől a kasztni, a kormány kismértékű elfordítás után pedig teljesen elveszti a kapcsolatát az első kerekekkel, bizonytalanságban hagyva a sofőrt, de a Picanto jóindulatúan, semlegesen fordul, sokáig tartja a kijelölt ívet.  

A Kia Picanto a mai miniautó mezőny talán legvonzóbb, legkarakteresebb tagja, és női autónak továbbra is tökéletes. Alapára 2 399 000 forint, a klímás LX Cool változatért pedig 2 599 000 forintot kell letenni az asztalra. EX csúcsfelszereltséggel 3 149 000 forintba kerül. Emellett 1,2-es, 85 lovas motorral is megvásárolható, 200 ezer forintos felárral. A Picanto a legtöbb konkurensénél olcsóbb, három- és ötajtós kivitelben is kapható, ráadásul különlegesen nagyvonalú, 7 év vagy 150 ezer kilométeres garancia vonatkozik rá. Tetszetős formája mellett ez a másik ütőkártyája. 

Tesztadatok
  • Jelleg
  • ferdehátú mini
  • Motor
  • 998 cm3
  • soros háromhengeres, 12 szelepes benzinmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 52 kW (69 LE) @ 6200 RPM
  • 95 Nm @ 3500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 3595 mm
  • Szélesség: 1595 mm
  • Magasság: 1480 mm
  • Tengelytáv: 2385 mm
  • Csomagtér: 200/800 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 153 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 14,4 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    / / 4,4 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 2 599 000 Ft
  • Tesztautó ára: 2 799 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!