/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nissan Navara Double Cab 2,5D SE: A nagy kedvenc

2006. április 27. 19:04   |   Autoblog
címkék:  

Jó húzás volt a Nissan részéről, hogy a Navara pickupot a Pathfinder luxusterepjáróval közösen tervezte és fejlesztette.


A mai, új generációs pickupok a piaci trendeknek megfelelően egyre inkább kilépnek eredeti, teherhordó munkagép szerepkörükből, és ez mindenek előtt formatervükön látszik meg. A Navara erre a legjobb példa: forgalmi sávot betöltő masszív teste van, ami azonban mindenkinek kellemes látványt nyújt. Véleményem szerint a pickupok mezőnyében ma a Navaraé a legszebb forma, egyszerre robosztus és divatos. Az autó legimpozánsabb része az orra, ami megtévesztésig hasonlít a Pathfinderére. Magasan húzódó motorháztető és széles lökhárító fogja közre a radiátor méretű hűtőmaszkot, melyet okosan a szép formájú fényszórókkal vontak egységbe. A hűtőrács középső részét kiemelték, itt kapott helyet a hatalmas Nissan márkajelzés is.

Tesztautónk duplakabinos, öt teljes férőhelyet kínáló kivitel volt, másfél méter hosszú platóval. Ezen már sok minden elfér, azonban aki quadot vagy más, nagyobb sporteszközt szeretne szállítani, válassza a 1861 mm platóhosszúságú King Cab verziót (lenyitott hátsó ajtóval a raktér hossza ez esetben 2461 mm). A Navara platóján úgynevezett C-Channel rendszer segíti a csomagok rögzítését. A három oldalsó sínen masszív rögzítőkapcsok találhatók, amelyek a sínek teljes hosszában egyszerűen mozgathatók – jó szolgálatot tesznek, ha le kell kötni valamit. A hátfal lenyitott állapotában bőven elbír egy felnőttet, s további praktikus dolog, hogy a raktér padlójába integrált két sín gumiborítása kicsúsztatható a hátfalajtó széléig, így a karcolódás veszélye nélkül lehet a nehezebb tárgyakat betolni. Látható, hogy a tervezők mindent megtettek a plató minél jobb kihasználhatósága érdekében, azonban a fő “gondon”, nevezetesen hogy a csomagok a szabad ég alatt vannak, csak egy keménytető tud segíteni. Gyári keménytető körülbelül félmillió forinttól rendelhető a Navarához.


A Navara igen termetes jószág, hossza 522 centiméter (26,5 centivel hosszabb az elődnél), tengelytávja is tekintélyes, 320 centiméter. Ebből teljes mértékben az utasok profitálnak, a Navarában ugyanis – nagy meglepetésre – egészen kényelmesen el lehet férni hátul is. 186 centiméter magas vagyok, ehhez képest hátul is volt elegendő láb és fejterem, csupán a magas padló és a megszokottnál meredekebb szögben álló üléstámlák követeltek némi kompromisszumkészséget. Talán ma a Navara a legtágasabb kabinnal rendelkező pickup, az előző generációs pickupoknál jóval nagyobb helyet kínál. Magas sofőr mögött is elfér egy átlagosnál magasabb felnőtt. Mivel a platón nem vihetjük holminkat, a hátsó ülések alatt rekeszeket, valamint nagyméretű kesztyűtartót, ajtózsebeket és öblös tárolórekeszt rejtő könyöklőt alakítottak ki. Mindamellett a hátsó üléssor osztottan dönthető, a jobb első ülés támlája pedig lefektethető.

A Navarát a Pathfinderrel közösen tervezték és fejlesztették, ami a személyautókhoz közeli műszerfal-kiképzésen és a páratlanul gazdag felszereltségen is tetten érhető. A Navara jellegéhez illő fekete műanyag burkolatokat helyenként ezüstszínű betétek tarkítják, az egyik legszebb elem pedig a háromküllős kormány, ami jó szögben áll és tapintása is kellemes. Könnyen elérhetők és egyszerűen működnek a kezelőszervek, a váltó kézre áll, s nagyon fontos, hogy ideális magasságba emelhető a vezetőülés. Praktikus, hogy nemcsak az utas, hanem a pilóta beszállását is kapaszkodó könnyíti meg. Az ülések speciális, puha kárpitozásúak, nem olyan kényelmesek, mint egy személyautóban, ám hosszú úton sem fájdul meg bennük az ember háta. Emellett más pickupban még nem láttunk ennyi extrát: a vásárló alapáron kapja a kétzónás automata légkondicionálót, a 2 légzsákot, az elektromos ablakemelőket, az elektromosan állítható és fűthető tükröket, a fűthető első üléseket, az állítható magasságú vezetőülést deréktámasszal, az aktív fejtámlákat, a bőr kormányt és váltógombot, a fényszórómosót, valamint a CD-rádiót 6 hangszóróval (SE felszereltség). Tesztautónkban még Comfort 2-es csomag is volt, ami tempomatot, 6 CD-s rádiót és fedélzeti számítógépet foglal magában. 87 200 forintért érdemes ezt a csomagot is berakatni.


A másik dolog, ami miatt a Navaráért lelkesedtem, a négyhengeres, 2,5 literes common rail turbódízel motor. A második generációs common rail befecskendezés és a variálható lapátgeometriájú turbófeltöltő révén 174 lóerőre képes, maximális nyomatéka pedig szigorú 403 newtonméter, mely értékekkel első a pickupok között. A terhelhetőség 765 kilogramm, de a Navara egy 3 tonnás fékezett utánfutót is képes elvontatni, ami nem kis fegyvertény. A jó formában lévő erőforráshoz ráadásul hatfokozatú manuális váltót társítottak – szintén ritka ebben a kategóriában. A Navara 11,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, így a városi forgalom üteme könnyen tartható, 2000-es fordulatszámtól kezdve pedig, a nagy nyomaték miatt fokozattól függetlenül bátran előzhetünk. Az erőforrás kulturáltság tekintetében természetesen elmarad egy személyautóétól, ennek ellenére általában véve nem hangos. A kabin szigetelése kiváló, e tekintetben is sokat lépett előre a Navara. Ha hiszik, ha nem, a mintegy 800 kilométeres tesztút végén a fedélzeti számítógép 8,5 literes átlagfogyasztást jelzett, ami elképesztően jó érték, tekintetben véve a 2040 kilós önsúlyt. Ez még annak tudatában is szenzációs, hogy a legtöbb kilométert országúton tettük meg.

Az elődhöz hasonlóan az új Navara alatt is a Nissan megbízható összkerékhajtását találjuk. Alapesetben a hátsó kerekekre jut a hajtóerő, a négykerék-hajtás és a felező fokozat a műszerfali forgókapcsolóval, rendkívül egyszerűen aktiválható. Nedves úton a könnyű far miatt a kerekek hamar elpörögnek, de veszélyes reakciókra nem kell számítani. Az összkerékhajtás aktiválásával a nyomatékelosztás 50:50 százalékra módosul a tengelyek között, de használata csak sáros vagy havas körülmények között kényelmes, mert a kerekek szűk kanyarban befeszülnek. A meredek dombokra, hegyoldalakra való felmászást és az onnan való leereszkedést könnyíti meg a felező mód, aminek a használatára tényleg csak szélsőséges körülmények között van szükség – a Navara a legtöbb akadályt 4WD módban könnyűszerrel leküzdi. Továbbá ahogy a pickupoknál általában, a Nissannál is elektronikusan zárható a hátsó differenciálmű, ha az egyik hátsó kerék mély hóban vagy sárban elveszti a tapadását. A szériakerekek 16 colosak, a minimális hasmagasság 238 mm. A futóműből is kihozták a maximumot, a kocsiszekrény ugyanis kanyarban csak visszafogottan dől meg, a rugózás pedig amennyire lehet, kényelmes. A laprugós hátsó felfüggesztés ellenére a hátul ülők nem panaszkodtak, a Navara nem ráz jobban, mint egy BMW X3-as.


Nem hittem volna, hogy nehezen válok meg egy pickuptól, márpedig a Nissan Navarát sajnáltam visszaadni. Dögös kinézetű, brutális méretű vas, számtalan előnyös tulajdonsággal. Jellege azonban behatárolja vásárlói célcsoportját, plusz városban nem éppen a legpraktikusabb jármű. Ára nettó 6 247 200 forint, a Comfort 2 csomaggal, 6 légzsákkal, tetősínekkel, sötétített ablakokkal, első ködlámpákkal, 17 colos könnyűfém kerekekkel, illetve esőérzékelős ablaktörlővel felszerelt LE csúcsmodell pedig 6 689 600 forintért kapható.  

Tesztadatok
  • Jelleg
  • pickup
  • Motor
  • 2488 cm3
  • soros négyhengeres, 16 szelepes, common rail dízelmotor VTG turbófeltöltővel és intercoolerrel
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 96 kW (128 LE) @ 4000 RPM
  • 403 Nm @ 2000 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 5220 mm
  • Szélesség: 1850 mm
  • Magasság: 1780 mm
  • Tengelytáv: 3200 mm
  • Csomagtér: liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 170 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 11 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    10 / 7 / 8 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 6247200 Ft
  • Tesztautó ára: 6334400 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!