/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Non-plus-ultra: Magyarországon a Lexus LS 600h

2007. július 28. 14:48   |   DG
címkék:  

Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be Magyarországon a világ egyik legjobb luxus zászlóshajója, a Lexus LS 600h. A hosszú tengelytávval is kapható limuzinba túlzás nélkül a létező legmodernebb biztonsági technológiákat építették be, emellett az autó hozza a gyártás, a minőség és a kényelem ma elérhető legmagasabb szintjét. Az LS 600h-val háromra nőtt a Lexus által kínált hibrid modellek száma, melyekre ma már erősebb a kereslet, mint a benzines modellekre. El is vittük egy tesztkörre a japán autógyártás csúcsát.


Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be Magyarországon a világ egyik legjobb luxus zászlóshajója, a Lexus LS 600h. A hosszú tengelytávval is kapható limuzinba túlzás nélkül a létező legmodernebb biztonsági technológiákat építették be, emellett az autó hozza a gyártás, a minőség és a kényelem ma elérhető legmagasabb szintjét. Az LS 600h-val háromra nőtt a Lexus által kínált hibrid modellek száma, melyekre ma már erősebb a kereslet, mint a benzines modellekre. El is vittük egy tesztkörre a japán autógyártás csúcsát.   


A 2007-es Lexus LS 600h bemutatásával a Lexus/Toyota nagy teljesítményű hibrid technológiája első ízben kerül be a márka zászlóshajójába. Az RX 400h-t és a GS 450h-t követően az LS 600h a harmadik modell a Lexus palettáján, amelyben ez a rendszer üzemel; továbbra is a Lexus az első és az egyetlen olyan prémium gyártó, amely ma átfogó hibrid palettával rendelkezik. Hasonlóan az RX és a GS hibrid modellekhez, az LS nevében található “600-as” jelzés sem benzinmotorjának lökettérfogatára utal, hanem arra, hogy a modell teljesítménye nagyjából egy 6,0 literes benzinmotoros autóénak felel meg, míg a “h” betű a hibrid hajtásra utal.


Nehéz néhány bekezdésben összefoglalni az LS 600h tudását, így csak a legfontosabb tulajdonságait vesszük sorra. Az LS 600h a világ első olyan járműve, amelynek hibrid rendszerében egy 5,0 literes, V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű villanymotor alkot párost; a rendszer része még az újratervezett, nagy kapacitású akkumulátor egység, illetve a kétlépcsős, elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű váltómű és az állandó összkerékhajtás is. A rendszerben együtt dolgozik a 394 lóerős, 5,0 literes V8-as benzinmotor, illetve a 225 lóerős villanymotor, együttes teljesítményük 445 lóerő. A fogyasztási és emissziós adatok ugyanakkor kategóriaelső értékek: átlagosan 9,3 l/100 km, illetve 219 g/km széndioxid kibocsátás, amely ebben a járműosztályban nagyon tisztának számít. Persze ezt a fogyasztást nagy művészet elérni, de véleményem szerint hosszú távon 12-13 literrel vígan el lehet járni a hatalmas Lexussal.


A Lexus LS 600h hibrid rendszerében három differenciálmű és hajtótengely található, amely közvetlenül a hibrid hajtáslánchoz csatlakozik. A Torsen részben önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot: előre 40, hátra 60 százalék jut. A nyomaték elosztása azonban folyamatosan ellenőrzött, s a 30:70-es aránytól egészen 50:50-ig változhat. A kocsi elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztésében új fejlesztésű pneumatikus hengerek és egydugattyús lengéscsillapítók működnek együtt az adaptív változó felfüggesztési (AVS) rendszerrel. Utóbbi egyik funkciója a bólintást és az ágaskodást megakadályozó érzékelő és vezérlő. A rendszer ezen felül tartalmaz még aktív kanyarstabilizátorokat, amelyek csökkentik a jármű oldaldőlését ívmenetben.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria itt!


Nekem tetszik az L-finesse formanyelv szerint épült új LS, elsőre japánosan visszafogott, második blikkre azonban hangsúlyosan sportos részletek is felfedezhetők rajta. A hibrid változat finom részletmegoldásokat is felvonultat, mint például a projektoros fényszórók, a “hybrid” embléma hátul, a hűtőmaszkon található áttetsző, kékes embléma, valamint a polírozott, egyedi kerekek. Ez a modell egyébként Fekete Opál fényezéssel is rendelhető, amely erős napsütésben kék és bíborszínű árnyatokat mutat.


A Lexusok mindig is kényelmükről, kidolgozási minőségükről és páratlanul gazdag felszereltségükről voltak híresek, ez a megállapítás az LS 600h-nál is érvényes. Egészen elképesztő minőségű, lélegző, szemcsés bőrkárpit, Alcantara borítás a tetőn és az ajtópaneleken, fényűző luxus körös-körül az utastérben. No és aztán ott vannak az olyan jellemzők, mint az intelligens kulcs, az automatikus ajtóbehúzás, az elektromosan nyitható csomagtérfedél, a négyzónás klímaberendezés, az elektromos ülésfűtés és szellőztetés, a műholdas navigációs rendszer a 20 cm átlójú VGA érintőképernyővel, a DVD-váltó, a beszédvezérlés, a Bluetooth kihangosító, a Parkolássegítő Monitor, valamint a különleges tizenkilenc hangszórós, 5.1-es 450 wattos Mark Levinson Reference Surround hangrendszer.


A lehető legnagyobb kényelmet a 12 centiméterrel meghosszabbított tengelytávú LS 600h L nyújtja, ami – különösen a jobb hátsó ülésen ülőnek – osztályon felüli utazási élményt garantál. Az ebben a változatban széria többzónás automatikus klímaberendezés a világ legfejlettebb légkondicionáló rendszere, az emberi test hőmérsékletét érzékelni képes szenzorokkal is ellátták. Hátul jobboldalt, ahol a “főnök” ül, egy dönthető, fűthető és szellőztethető, valamint állítható láb-, és combtámasszal is ellátott “díványt” találunk pneumatikus masszázsfunkcióval. Emellett a Hátsó Utastéri Szórakoztató Rendszer a hosszú tengelytávú változatban külön DVD/CD lejátszót és kihajtható, állítható dőlésszögű, mennyezetre szerelt, 23 cm képátlójú VGA kijelzőt kapott.

Árak


Hazánkban a Lexus zászlóshajójáért elkérnek egy táska pénzt, ám ha a konkurens modellekkel vetjük össze, kiderül, hogy nem is olyan drága az autó. Az LS 600h alapára 24 240 000 forint, melyhez President 2-es és 3-as csomag, illetve metálfényezés rendelhető plusz pénzért. Ezek ára 4 180 000, 5 180 000 illetve 300 000 forint. A hosszú tengelytávú LS 600h L-ért 25 880 000 forintot kell letenni az asztalra, az abszolút csúcsfelszereltségű változat 31 700 000 forintot kóstál. Nézzük a fő konkurenseket! A 388 lóerős Mercedes S 500 4MATIC L 29 694 000 forintba kerül, az 517 lóerős S 600 L 41 869 000 forintba. Az 525 lovas S 63 AMG L-ért 39 092 000, a 612 lóerős S 65 L AMG-ért pedig nem kevesebb, mint 58 357 000 forintot kell leszurkolni. A 445 lóerős BMW 760i-ért 33 627 000, míg az L változatért 34 634 000 forintot kérnek. S végül itt az Audi A8 6.0 W12 LANG quattro tiptronic, amiért 34 270 000 forintot kell leszurkolni. A Lexus ára a legkedvezőbb.   

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!