Non-plus-ultra: Magyarországon a Lexus LS 600h
Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be Magyarországon a világ egyik legjobb luxus zászlóshajója, a Lexus LS 600h. A hosszú tengelytávval is kapható limuzinba túlzás nélkül a létező legmodernebb biztonsági technológiákat építették be, emellett az autó hozza a gyártás, a minőség és a kényelem ma elérhető legmagasabb szintjét. Az LS 600h-val háromra nőtt a Lexus által kínált hibrid modellek száma, melyekre ma már erősebb a kereslet, mint a benzines modellekre. El is vittük egy tesztkörre a japán autógyártás csúcsát.
Sajtótájékoztató keretében mutatkozott be Magyarországon a világ egyik legjobb luxus zászlóshajója, a Lexus LS 600h. A hosszú tengelytávval is kapható limuzinba túlzás nélkül a létező legmodernebb biztonsági technológiákat építették be, emellett az autó hozza a gyártás, a minőség és a kényelem ma elérhető legmagasabb szintjét. Az LS 600h-val háromra nőtt a Lexus által kínált hibrid modellek száma, melyekre ma már erősebb a kereslet, mint a benzines modellekre. El is vittük egy tesztkörre a japán autógyártás csúcsát.
A 2007-es Lexus LS 600h bemutatásával a Lexus/Toyota nagy teljesítményű hibrid technológiája első ízben kerül be a márka zászlóshajójába. Az RX 400h-t és a GS 450h-t követően az LS 600h a harmadik modell a Lexus palettáján, amelyben ez a rendszer üzemel; továbbra is a Lexus az első és az egyetlen olyan prémium gyártó, amely ma átfogó hibrid palettával rendelkezik. Hasonlóan az RX és a GS hibrid modellekhez, az LS nevében található “600-as” jelzés sem benzinmotorjának lökettérfogatára utal, hanem arra, hogy a modell teljesítménye nagyjából egy 6,0 literes benzinmotoros autóénak felel meg, míg a “h” betű a hibrid hajtásra utal.
Nehéz néhány bekezdésben összefoglalni az LS 600h tudását, így csak a legfontosabb tulajdonságait vesszük sorra. Az LS 600h a világ első olyan járműve, amelynek hibrid rendszerében egy 5,0 literes, V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű villanymotor alkot párost; a rendszer része még az újratervezett, nagy kapacitású akkumulátor egység, illetve a kétlépcsős, elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű váltómű és az állandó összkerékhajtás is. A rendszerben együtt dolgozik a 394 lóerős, 5,0 literes V8-as benzinmotor, illetve a 225 lóerős villanymotor, együttes teljesítményük 445 lóerő. A fogyasztási és emissziós adatok ugyanakkor kategóriaelső értékek: átlagosan 9,3 l/100 km, illetve 219 g/km széndioxid kibocsátás, amely ebben a járműosztályban nagyon tisztának számít. Persze ezt a fogyasztást nagy művészet elérni, de véleményem szerint hosszú távon 12-13 literrel vígan el lehet járni a hatalmas Lexussal.
A Lexus LS 600h hibrid rendszerében három differenciálmű és hajtótengely található, amely közvetlenül a hibrid hajtáslánchoz csatlakozik. A Torsen részben önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot: előre 40, hátra 60 százalék jut. A nyomaték elosztása azonban folyamatosan ellenőrzött, s a 30:70-es aránytól egészen 50:50-ig változhat. A kocsi elöl-hátul többlengőkaros felfüggesztésében új fejlesztésű pneumatikus hengerek és egydugattyús lengéscsillapítók működnek együtt az adaptív változó felfüggesztési (AVS) rendszerrel. Utóbbi egyik funkciója a bólintást és az ágaskodást megakadályozó érzékelő és vezérlő. A rendszer ezen felül tartalmaz még aktív kanyarstabilizátorokat, amelyek csökkentik a jármű oldaldőlését ívmenetben.