/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Skoda Octavia új arccal

2009. március 18. 11:17   |   Autoblog
címkék:  

A hazánkban is közkedvelt Skoda Octavia megjelenését tavaly év végén a cseh mérnökök a Superbhez igazították, s az új modell most már nálunk is kapható. A 2009-es Octavia azonban nem szimpla ráncfelvarráson esett át, hiszen nemcsak fizimiskáját szabták át, hanem karosszériaelemeit is átdolgozták, valamint új erőforrásokkal és extrákkal szerelték fel. Megjelent a kínálatban az 1,4 literes, 122 lóerős TSI erőforrás, mely az egyik legnépszerűbb választás lehet.

A hazánkban is közkedvelt Skoda Octavia megjelenését tavaly év végén a cseh mérnökök a Superbhez igazították, s az új modell most már nálunk is kapható. A 2009-es Octavia azonban nem szimpla ráncfelvarráson esett át, hiszen nemcsak fizimiskáját szabták át, hanem karosszériaelemeit is átdolgozták, valamint új erőforrásokkal és extrákkal szerelték fel.   

A modellfrissítések megszokott módszereitől eltérően az új Octavia kialakításakor az acél karosszériaelemeket is átdolgozták, melyeknek új présformákat is készítettek. Az összesen 19 függőleges lamellával megformált hűtőrács mellett – amelyet krómozott keret szegélyez – az átszabott első sárvédők, valamint az új formájú fényszórók adnak új arcot az Octaviának. A felfelé húzott fényszórók, a széles alsó légbeömlő nyílás, valamint a Skoda emblémából kiinduló és szélesedő domborítás kétségtelenül dinamikusabbá teszik az Octaviát, az összkép azonban nem feltétlenül nyeri el mindenkinek a tetszését. Az Octavia bizonyos szögből szerintem koreai limuzinokra emlékeztet. A hátsó lámpákhoz is hozzányúltak, ám jobban kellett volna, mert az Octavia elejének és hátuljának a stílusa túlságosan különbözik.

Ha már a világításnál tartunk, az Octavia első alkalommal nappali világítás és kanyarodófény funkciót is kapott, s extraként intelligens, adaptív első fényszórókkal is felszerelhető. További új vonások a lökhárítóba épített kiegészítő fényvisszaverő elemek. Természetesen új színárnyalatokkal és könnyűfém keréktárcsákkal is gazdagodott a paletta.    

Az utastérben új anyagok és átdolgozott kezelőelemek emelik tovább a színvonalat és a biztonságot. A műszerfalat könnyen leolvasható fehér számaival az új kombinált műszeregység uralja. A két körműszer között elhelyezkedő multifunkciós kijelzőn a fedélzeti számítógép információi jelennek meg. Az üléskárpitok középső sávja a Classic, az Ambiente és az Elegance változatokban egyaránt új, az utastér további részeivel harmonizáló mintázattal készülnek. Az Octavia Elegance változatokhoz fahatású berakások is rendelhetők. A lehajtható hátsó üléstámla közepén rakodórekesszel kiegészített kartámasz áll rendelkezésre, s hátsó ülésfűtés is rendelhető.

Az ötödik ajtó nagyon megkönnyíti a ki- és bepakolást a csomagtérbe, amely 560 literes térfogatával mércéül szolgálhat kategóriája modelljei számára. A hátsó ülés lehajtásával már figyelemre méltó 1420 liternyi raktér állítható elő, de az Octavia Combi csomagtere 580-ról egészen 1620 literig bővíthető.

Az Octaviában az audio-navigációs egységet is lecserélték. Az alapfelszereltséget az 1-DIN-méretű Blues rádiókészülék valamint CD/MP3-lejátszó alkotja. Ezt követi a 2-DIN-méretű, integrált MP3-olvasó CD-lejátszóval szerelt Swing berendezés, valamint az érintőképernyős Bolero modell. Hasonló funkciókat kínál az Amundsen infotainment-rendszer is. A csúcsmodell Columbus rádió-navigációs rendszer 30 GB-os merevlemezes tárolóval és érintőképernyővel működik. Ugyancsak újdonság a kihangosító készlet. A külső tárolóeszközök Line-in bemeneten át csatlakoztathatók az audio-rendszerhez.

A megújult Octavia motorpalettáján öt benzines (1,4 MPI 80 LE, 1,6 MPI 102 LE, 1,4 TSI 122 LE, 1,8 TSI 160 LE, 2,0 TSI 200 LE) és három dízel erőforrás (1,9 PD TDI 105 LE, 2,0 PD TDI 140 LE és 2,0 CR TDI 170 LE) sorakozik, egyikük első ízben szerepel a választékban. Az 1,4 TSI-ről van szó, mely többek között a hatos Golfban is szolgálatot teljesít. Teljesítménye 122 lóerő, nyomatéka pedig 200 Nm, melyet már 1400-as fordulaton lead. Az 1,4 literes turbómotorral az Octavia 203 km/óra csúcssebességre képes és 9,7 másodperc alatt gyorsul fel százra. Igazi különlegességként az 1,4 TSI kívánságra a 7-fokozatú, kettős tengelykapcsolós DSG sebességváltóval is rendelhető. Később ez a váltómű az 1,8-as TSI motorhoz is elérhető lesz.

Mennyibe kerül?

A 2009-es modellévű Skoda Octavia Magyarországon 4 166 200 forinttól vásárolható meg (Classic 1,4 16V), az 1,6-osért 4 658 800 forintot kell fizetni. A slágergyanús 1,4 TSI Classic ára 4 862 200 forint, DSG-váltóval 5 423 800. Az 1,9 PD TDI 5,5 millióért kapható, DSG-vel azonban már 6 millió forint fölé csúszik az ára. Az Ambiente csomag felára 185 ezer, az Elegance felszereltségé újabb 320 ezer forint. A 2,0 PD TDI motor csak az Ambiente felszereltségtől érhető el, ebben a kivitelben az Octavia vételára 6 548 600 forint. A 160 lovas 1,8 TSI-ért minimum 6,1 millió forintot kell letenni az asztalra. A kombi karosszéria felára egy-két kivételtől eltekintve 270 ezer forint; az alapkivitel itt 4 499 800 forintba kerül.

Az új Octavia kapható fullos Laurin & Klement kivitelben, a 8-9 milliós ársávban, továbbá Haldexes összkerékhajtással, valamint Scout és RS verzióban is. A legolcsóbb összkerekes modell a Combi Ambiente 1,9 TDI 4×4, mely 6 901 400 forintért vihető el. Rajta kívül még az 1,8-as TSI és a 2,0 literes, 140 lovas TDI párosítható négykerék-hajtással. Továbbra is jó vétel a 170 lovas ötajtós dízel RS 7 315 400 forintért.  


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!