/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színfolt: Renault Clio 0,9 TCe Dynamique

2013. május 07. 14:35   |   DG
címkék:  

Ráfért már a vérfrissítés a Renault népszerű kisautójára, a Clióra, és a negyedik generációs modell mindenben újat is hoz. A kiskategória egyik legmodernebb, legkívánatosabb és leginkább testre szabható darabja, így bizony sokakat a márkához csábíthat. Háromhengeres motorral teszteltük.

A tavaly ősz óta kapható negyedik generációs Renault Clio formailag merőben újat mutat, szinte radikálisnak tűnik az elődmodell mellett. Laurens van den Acker, a Renault vezető formatervezője egy teljesen új, érzelemgazdag irányvonalat jelölt ki, amelynek első megtestesülése az igen látványos DeZir koncepcióautó volt. A mester törekvése azóta az, hogy a koncepcióautók jellegzetes formajegyeit és stílusát átültesse a sorozatgyártású modellekre. Az első ilyen modell pedig a Renault Clio.

Az új Clio egy teljesen új autó, bár a padlólemeze az előző modelltől jött –megnyújtva. A kocsi csupán 3 centiméterrel hosszabb (4062 mm) a 2005 óta gyártott szériánál, tengelytávja azonban 14 centiméterrel bővebb (2589 mm). Ez azonnal látszik is rajta. De új kiállását főleg annak köszönheti, hogy közelebb van az aszfalthoz (- 45 mm), és jóval szélesebb is (1732 mm). A tesztautó Dynamique felszereltségű volt, tehát szériában 16 colos felniken gurult, ám a megjelenését sikerült a rikító sárga fényezéssel és a Sport matricázással még jobban feldobni. Sok hívet szerzett magának, bármerre is járt; elismerően mérték végig az autóstársak és a gyalogosok. Persze az új Clio ma még az újdonság erejével hat.

Az új Clio bárhonnan tekintünk is rá, dinamikus. Orrán a Renault embléma függőlegesen ül a fényes fekete háttér előtt, akárcsak a DeZir tanulmányautón, a LED-es nappali világítást pedig a fényszórók sarkaihoz tették. Ha ezek világítanak, a Clio már messziről feltűnik az úton. A profil is lendületes, s a rejtett hátsó kilincsek miatt a kocsi háromajtósnak néz ki. Egyedi ismertetőjegy a küszöb felett húzódó színes betét, amelybe krómdíszítés is kérhető. Feltűnőek a hátsó diódás lámpák, s az, hogy az autónak milyen széles „vállai” vannak. Hátulnézetből különösen izmosnak tűnik az autó. Emellett a messzemenőkig testre szabható: háromféle tetőmatrica, ötféle külső dizájn csomag, hétféle könnyűfém kerék, valamint hétféle beltéri dekorációs csomag áll rendelkezésre hozzá.

A Clio személyiségét három alapvető dekorációs tematika (Trendy, Sport vagy Elegant) köré rendezve határozhatják meg a vásárlók. Ezek gondosan összehangolják a karosszériaszíneket és a kiegészítő díszítések, illetve keréktárcsák uralkodó árnyalatait. A tesztautó esetében a sárga-fekete kombináció, valamint a Sport tematika mellett döntöttek, így az utastérbe is egyedi dekorációk kerültek. A kormánykerékre, a légbefúvó rostélyok köré, valamint a váltókar talapzatához színes betéteket illesztettek, amelyek feldobják a hangulatot. Zárójelben megjegyezném, hogy érdekes módon a kormánykerékre erősített betét éles sarkaival megvághatja a kezünket, ha nem vigyázunk. A műanyagok amúgy körös-körül kemények, de kisautós mércével a minőségük kiváló. A műszerfal ezzel szemben puha tapintású (felszereltségfüggő), az illesztések szorosak és tetszetős a pult elrendezése is.

Szimpatikus, hogy a klímát leszámítva nincsenek gombok a középkonzolon és a volánra is csupán négy darab jutott belőlük. A Renault tulajdonosok pedig örülni fognak a kormányoszlop jobb oldalára telepített klasszikus rádió kezelőpultnak, amelynél jobban használhatót még nem talált ki az autóipar. Remek az új kezelési koncepciót megvalósító, magyar nyelvű MediaNav infotainment rendszer is, amely minden Clióban a középső érintőképernyőről vezérelhető. A háromból két felszereltségi szinten tartalmazza a navigációt és a telefon kihangosítót is.

Az új Clio nem tágasabb az elődnél, kettő vagy három személynek biztosít elegendő helyet, csomagtartója viszont 10 literrel, 300 literre nőtt. Magas sofőr mögött szinte csak egy gyermek fér el, de jobboldalt az eltérő kialakítás miatt két átlagos magasságú felnőtt jól el tud helyezkedni egymás mögött. A fejtér elöl és hátul is elegendő, csupán széltében érezni szűkösnek az autót. Elöl a magas növésűek is kedvező vezetési pozíciót alakíthatnak ki maguknak, az ülést ugyanis elég mélyre lehet leengedni. A székek nagyok, közepesen hosszú ülőlappal rendelkeznek, de csekély oldaltámasztást adnak. A vezetőülésben minden prímán kézre áll; összességében az ergonómiát nem érheti kritika.

A Renault vadonatúj, 900 köbcentiméteres, háromhengeres Energy TCe turbómotorjával próbáltuk ki az autót, amely remek erőforrás, de nem mindenkinek ajánlható. Egy kiegyensúlyozott, nyomatékos, kulturált hajtómű, amely pontosan úgy mozgatja az autót, ahogyan várjuk tőle. Alapjáraton kissé rázza a kasztnit, de utána a járása kisimul és végig a háttérben marad, jellegzetes morgó hangját csak kihúzatva hallatja. 90 lóerőt és 135 Nm nyomatékot ad le, utóbbit 2500-as fordulatszámon. Ez alatt viszont gyenge. Egy precízen kapcsolható, ötfokozatú kézi váltót csatlakoztattak hozzá, ami remekül illik a motorhoz, az áttételeit ügyesen lőtték be. Autópálya tempónál 3400-zat forog a főtengely, ami kedvezőnek mondható. A háromhengeres aggregát üzemanyag-fogyasztása azonban olyan, mint a „nagyobbaké”. Normális vezetési stílus mellett, vegyes használatban 7 liter körül eszik, ami picit sok. Ezen csak a „butított” Eco mód javíthat valamit. Aki tehát cégautónak vásárolna új Renault Cliót, vagy sokat közlekedne városban, érdemesebb inkább a 75 vagy a 90 lovas dCi dízelt választania.

Magyarországon az új Clio az 1,2 16V 75, az Energy 0,9 TCe 90 és 1,2 TCe 120, az 1,5 dCi 75 és az Energy 1,5 dCi 90 motorokkal rendelhető. Alapára 2,99 millió forint, a háromhengeres motorral szerelt változatért pedig 3,63 millió forintot kérnek. Alig kerül többe a 75 lovas dízel modell (3,67 millió), de a 90 lóerős dCi-vel szerelt Clióért már 4,31 milliót kell letenni az asztalra. A legdrágább változat a csak a GT csúcsfelszereltséggel és EDC duplakuplungos váltóval kapható 1,2 TCe modell 4,75 millióért.

Tesztadatok
  • Jelleg
  • kiskategóriás ferdehátú
  • Motor
  • 898 cm3
  • soros háromhengeres, 12 szelepes benzinmotor
  • Teljesítmény, nyomaték
  • 68 kW (90 LE) @ 5250 RPM
  • 135 Nm @ 2500 RPM
  • Fizikai paraméterek
  • Hosszúság: 4062 mm
  • Szélesség: 1732 mm
  • Magasság: 1448 mm
  • Tengelytáv: 2589 mm
  • Csomagtér: 300 liter
  • Menetteljesítmény
  • Csúcssebesség: 182 km/h
  • Gyorsulás 1-100 km/h: 12,2 s
  • Fogyasztás (város / országút / vegyes):
    5,6 / 3,9 / 4,5 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km
  • Árak
  • Alapár: 3 630 000 Ft
  • Tesztautó ára: 4 185 000 Ft

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!