/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Citroen C4 BMW motorokkal

2009. március 18. 11:29   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett Magyarországra a faceliftelt Citroen C4 modellcsalád. A kompakt modellek immár az aktuális Citroen arcot hordják, belső kialakításuk is tovább fejlődött, emellett PSA-BMW közös fejlesztésű benzinmotorokkal gazdagodtak. A Peugeot és MINI modellekből ismert VTi 120 és THP 150 egységek a legkorszerűbbek közé tartoznak a piacon. Hazánkban az 1,4 literes ötajtós C4 bázismodellt Comfort felszereltséggel kínálják, ezen kívül Image, Prestige és Exclusive szintekkel árulják az autót. Coupéból Tonic, VTR és VTR Plus felszereltségek vannak. Mindegyik kivitelre kedvezmény érvényesíthető a márkakereskedőknél, ennek megfelelően az 1,4 literes, 90 lóerős alapmodellek már 2 990 000 forinttól elvihetők. Év végéig Elit limitált szériás modellek is rendelhetők, 3,39 – 3,76 millió forintért.

Megérkezett Magyarországra a faceliftelt Citroen C4 modellcsalád. A kompakt modellek immár az aktuális Citroen arcot hordják, belső kialakításuk is tovább fejlődött, emellett PSA-BMW közös fejlesztésű benzinmotorokkal gazdagodtak. A Peugeot és MINI modellekből ismert VTi 120 és THP 150 egységek a legkorszerűbb benzinmotorok közé tartoznak a piacon. Hazánkban az 1,4 literes ötajtós C4 bázismodellt Comfort felszereltséggel kínálják, ezen kívül Image, Prestige és Exclusive szintekkel árulják az autót. Coupéból Tonic, VTR és VTR Plus felszereltségek vannak. Mindegyik kivitelre kedvezmény érvényesíthető a márkakereskedőknél, ennek megfelelően az 1,4 literes, 90 lóerős alapmodellek már 2 990 000 forinttól elvihetők. Év végéig Elit limitált szériás modellek is rendelhetők, 3,39 – 3,76 millió forintért.

Óvatosan nyúltak hozzá a C4-eshez a francia tervezők. A lökhárítója immár egyetlen légbeömlőt foglal magában, amely egybeolvad az új, domború motorháztetővel. A dupla nyilazással díszített hűtőrács új hajlatai, melyeket az új C5 inspirált, tovább emelik az összkép eleganciáját. A karosszéria mintegy 15 mm-rel nőtt, így az ötajtós változat immár 4,275, a kupé pedig 4,288 méter hosszú. Utóbbi hátsó lámpái egyébként új, áttetsző kristályburát kaptak. Három új könnyűfém keréktárcsa és fényezés is megjelent a kínálatban.

Az utasteret is átkozmetikázták, a középső műszercsoport például immár a fordulatszámmérőt is magában foglalja. A műszerfal felületét és az ajtóbetéteket emellett újfajta szemcsézés borítja, az Image, VTR, VTR Plus, Prestige és Exclusive szinteken pedig új díszítőelemek jelentek meg. Újdonság még az integrált navigációs rendszer, a MyWay, amely 7 colos, 16/9-es színes kijelzővel rendelkezik. CD-lejátszós, mp3/WMA-kompatibilis autórádiót kínál, melyet a kesztyűtartóban elhelyezett RCA-típusú további csatlakozóaljzatok egészítenek ki, melyekre hordozható lejátszók csatlakoztathatók. A MyWay SD-kártyára rögzített Európa-térképet kínál, és a képet 2D-s vagy perspektivikus módban is képes megjeleníteni. A forgalmi helyzetet valós időben mutatja. Ezen felül Bluetooth kihangosító szettel is rendelkezik, amelyen információk és a névjegyzék is megjeleníthető. A különböző funkciók a rögzített közepű kormánykerékről vagy a rádió előlapjáról működtethetők. Az új rendszer Magyarországon 2009 elejétől kerül forgalomba.

A HDi motorok kiváló, bevált darabok, a palettán megtalálható a 92 és a 110 lóerős 1,6 literes HDi, valamint a 2 liter lökettérfogatú egység. Előbbiek ötfokozatú kézi és hatfokozatú robotizált váltóval, míg utóbbi hatsebességes kézi és automataváltóval párosítható. A 6-fokozatú kézi váltóval szerelt 2 literes HDi motort továbbfejlesztették, most már Euro 5-ös besorolású és 140 lóerős. CO2-kibocsátása 140 g/km. A HDi 92 és a részecskeszűrős HDi 110 motorok fogyasztása pedig csökkent, ugyanis az ezekkel szerelt C4-esek alacsony gördülési ellenállású Michelin Energy Saver gumikat kaptak. CO2-kibocsátásuk 117, illetve 118 g/km mérséklődött.

A benzinmotor-paletta is tartogat meglepetéseket, ugyanis az új C4-es rendelhető a BMW Csoporttal partnerségben kivitelezett VTi 120 (1.6i 16V motor helyébe lép) és THP 150 (a 2.0i 16V motort váltja fel) hajtóművekkel. A folyamatosan változó vezérlésű VTi 120 nyomatéka 160 Nm, mely 4250 ford./percnél jelentkezik. A 2500 és 5750 ford./perc közötti tartományban a maximális nyomaték 90%-a rendelkezésre áll. Az 5 fokozatú kézi sebességváltóhoz kapcsolt motor vegyes fogyasztása 6,7 l/100 km (CO2-kibocsátása: 159 g). A THP 150 közvetlen befecskendezéses és turbófeltöltésű, 150 lóerőt ad le. A maximális nyomaték 1400 ford./perc fordulatszámtól 240 Nm. Az új 6-fokozatú sebességváltóval összekapcsolt motor vegyes ciklusú fogyasztása 6,9 l/100 km (CO2-kibocsátása 164 g/km).

A 2004. végén bevezetett C4 két modelljéből, az ötajtósból és a kupéból már közel 900 000 darabot adtak el világszerte.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!