/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új Mitsubishi Lancer 3,99 millió forinttól

2008. május 02. 17:31   |   Autoblog
címkék:  

Mostantól kapható hazánkban az új életre kelt Mitsubishi Lancer Sportsedan, azaz a kompakt modell négyajtós változata. A kilencedik generációs modell jóval feltűnőbb formatervet kapott, s átmentett valamit a nagyszerű Galant arcából is. A négyajtóst nyáron az ötajtós Lancer Sportback fogja követni, az Evolutionre azonban szeptemberig várnunk kell. A Lancer-család a Chryslerrel közösen tervezett és használt globális padlólemezre épül, az összkerékhajtástól a dízelmotorig bármit képes fogadni. Nálunk az alapot az 1,5 literes, 109 lóerős motorral felszerelt Sportsedan jelenti, de a kocsi kapható 1,8 literes 143 lovas benzinessel és 2 literes, VW-csoporttól származó, 140 lóerős turbódízellel is. Az árak 3 990 000 forinttól 7 090 000 forintig terjednek.


Mostantól kapható hazánkban az új életre kelt Mitsubishi Lancer Sportsedan, azaz a kompakt modell négyajtós változata. A kilencedik generációs modell jóval feltűnőbb formatervet kapott, s átmentett valamit a nagyszerű Galant arcából is. A négyajtóst nyáron az ötajtós Lancer Sportback fogja követni, az Evolutionre azonban szeptemberig várnunk kell. A Lancer-család a Chryslerrel közösen tervezett és használt globális padlólemezre épül, az összkerékhajtástól a dízelmotorig bármit képes fogadni. Nálunk az alapot az 1,5 literes, 109 lóerős motorral felszerelt Sportsedan jelenti, de a kocsi kapható 1,8 literes 143 lovas benzinessel és 2 literes, VW-csoporttól származó, 140 lóerős turbódízellel is. Az árak 3 990 000 forinttól 7 090 000 forintig terjednek.


A Colttal, a Galanttal és a Pajeróval együtt a Lancer egyike a Mitsubishi legerőteljesebb típusneveinek. Az eredetileg 1973-ban bemutatott modell nyolc sikeres generációt élt meg, s mindig ugyanaz a szellemiség jellemezte. Alapja az alapos mérnöki munka, a megbízhatóság, a tiszta dizájn és a versenyeken bizonyító technika voltak – akár a hátsókerékhajtású (1973-1987) korszakról, akár az elsőkerékhajtásúról (1982-től máig) legyen is szó. A Lancer már bemutatásnak évében, 1973-ban igazi versenyautó lett, amikor a Mitsubishi néhány híres afrikai és ausztrál rallit nyert meg vele. A harapós, 1980-as Lancer EX 2000 Turbo szintén egyértelmű jeleket küldött a rajongók és a versenytársak felé Japánban és Európában: 2,0 literes turbómotorja 170 lóerős volt. Ez volt a 90-es évek Evolution-sorozatának és a sikeres WRC változatoknak az előfutára.


A Lancer kilencedik generációja globális padlólemezre épül, melynek előnye, hogy egyebek mellett fogadhatja az összkerékhajtást (AWC) és olyan szerkezeti elemeket, mint például az alumínium tetőlemez. Erre a padlólemezre építik majd az úgynevezett “világmotort” is, amelyet a Chryslerrel és a Hyundai Motor Company-val együtt fejlesztenek.


Ma az új Lancer család a legfontosabb európai piacon, a C-szegmensben támad, ahol a márka jelenléte számos piacon eddig szórványos, sokszor pedig teljesen láthatatlan volt. Az elődjeinél nagyobb és nagyra törőbb Lancer (4570 mm) valójában a D-szegmens felé is kacsingat – azaz a személyautók terén a legnagyobb lesz a Mitsubishi által a régióban kínált kocsikból. Ezen túlmenően a Lancer-család végre olyan kötelező modelleket is felvonultat, mint a ferdehátú vagy a dízelmotoros változat. A Lancer Sportsedan fontos modell lesz a Mitsubishi számára, hiszen ismét felemeli a “Lancer” típusnevet, valamint igazi identitásához köti a Mitsubishi márkanevet is.


A Lancer Sportsedan éles vonalait a Concept-Sportback (2005 IAA) és a Concept-X (2005 Tokió) tanulmányautóktól örökölte. A motorházfedél hosszú, a farrész rövid, a nyomtáv széles, az övvonal ékszerűen emelkedik, a kontúrok élesen megrajzoltak, a részletek pedig finoman kidolgozottak. Külseje elég egyedi ahhoz, hogy felfigyeljenek rá. A tervezők ügyesen kitalálták a széles trapéz körvonalú, “vadászgép” hűtőmaszkot, mely lenyúlik egészen az alsó légterelőig, valamint a cápaorra emlékeztető megdöntést – ezek jól megkülönböztetik a Lancert a többi kompakt szedántól.

Kifinomult belső

Galéria megtekintése

Nagyítás Klikk a képre a galériához!


A belső tér is teljes mértékben megújult. A fókuszban a műszerfal áll, amely íjként feszül az utastérben. Csúcspontja – ahol a leggyakrabban használt kezelőszervek találhatók – enyhén a vezető felé dől, ám innen kiindulva egyre inkább elhúzódik az oldalak felé, hogy minél nagyobb teret hagyjon az utasoknak. A korábbinál sokkal minőségibb a megjelenés és a kidolgozottság, tetszetősek a műszerek és a kezelőszervek. Világos ezüstbetétek dobják fel a környezetet. Az első ülések kagylósítottak, de az Intense és az Instyle verziókon még kontúrosabbak. A hátsó ülések párnája a jobb kényelem érdekében nagyobb lett, a 60:40 arányban döntött támla pedig a rugalmasságot javítja.


A viszonylag magas építésnek köszönhetően a vezető üléshelyzete is magas, így jól rálát a forgalomra, valamint könnyebb a ki-, és a beszállás, és kényelmesen nagy a fejtér. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével hosszabb tárgyak is szállíthatók a kocsiban, s megnövelhető a raktér eredetileg 400 literes befogadóképessége.

Driver’s car


Az előző Lancer generációval összehasonlítva a torziós merevség 56 százalékkal, a hajlítási szilárdság 50 százalékkal nőtt – ezek az értékek még a Lancer Evolution IX karosszériájának merevségét is meghaladják. A sportszedános karakternek megfelelően emellett a futóművön is sokat változtattak, hogy a Lancer vezetése nagy élményt nyújtson. Európában az új Lancer Sportsedan normál vagy sportos futóműhangolással lesz kapható. Utóbbiban vastagabb a kanyarstabilizátor, eltérők a rugók és a lengéscsillapítók beállításai, van első toronymerevítő és rendelhetők 18 collos keréktárcsák 215/45 R18 abroncsokkal is.


A benzines Lancer alapmodellben egy 109 lovas 1,5 literes, változó szelepvezérléses egység dolgozik, melyet a Mitsubishi a Chryslerrel és a Hyundai-al együtt fejlesztett ki. A középszinten az 1,8-as 143 lóerős hajtómű áll, míg a csúcsot a 295 lóerős 2,0 literes aggregát képviseli az Evolution változatban. A “kötelező” dízelmotort a VW szállította, ez a már jól ismert adagolófúvókás 140 lóerős hajtómű. A Mitsubishi szándékosan nem kínál ennél erősebb motorokat a Lancerhez. Már az 1,5-ös motor is elegendő a szedán lendületes mozgatásához: végsebesség 191 km/óra, gyorsulás százra 11,6 másodperc, fogyasztás 6,4 l/100 km. A 143 lóerős 1,8-assal a Lancer Sportsedan végsebessége 204 km/óra, ötfokozatú manuális váltóval 7,7 litert fogyaszt. INVECS III CVT-váltóval is rendelhető. Az adagolófúvókás dízelmotorral csakugyan fürge a Lancer, 207 km/óra a vége és 9,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. A 310 Nm nyomatékú aggregát átlagfogyasztása 5,9 l/100 km. Sajnos csak a DI-D verziót szállítják hatsebességes kézi váltóval.

Árak


Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!