Új Mitsubishi Lancer 3,99 millió forinttól
Mostantól kapható hazánkban az új életre kelt Mitsubishi Lancer Sportsedan, azaz a kompakt modell négyajtós változata. A kilencedik generációs modell jóval feltűnőbb formatervet kapott, s átmentett valamit a nagyszerű Galant arcából is. A négyajtóst nyáron az ötajtós Lancer Sportback fogja követni, az Evolutionre azonban szeptemberig várnunk kell. A Lancer-család a Chryslerrel közösen tervezett és használt globális padlólemezre épül, az összkerékhajtástól a dízelmotorig bármit képes fogadni. Nálunk az alapot az 1,5 literes, 109 lóerős motorral felszerelt Sportsedan jelenti, de a kocsi kapható 1,8 literes 143 lovas benzinessel és 2 literes, VW-csoporttól származó, 140 lóerős turbódízellel is. Az árak 3 990 000 forinttól 7 090 000 forintig terjednek.
Mostantól kapható hazánkban az új életre kelt Mitsubishi Lancer Sportsedan, azaz a kompakt modell négyajtós változata. A kilencedik generációs modell jóval feltűnőbb formatervet kapott, s átmentett valamit a nagyszerű Galant arcából is. A négyajtóst nyáron az ötajtós Lancer Sportback fogja követni, az Evolutionre azonban szeptemberig várnunk kell. A Lancer-család a Chryslerrel közösen tervezett és használt globális padlólemezre épül, az összkerékhajtástól a dízelmotorig bármit képes fogadni. Nálunk az alapot az 1,5 literes, 109 lóerős motorral felszerelt Sportsedan jelenti, de a kocsi kapható 1,8 literes 143 lovas benzinessel és 2 literes, VW-csoporttól származó, 140 lóerős turbódízellel is. Az árak 3 990 000 forinttól 7 090 000 forintig terjednek.
A Colttal, a Galanttal és a Pajeróval együtt a Lancer egyike a Mitsubishi legerőteljesebb típusneveinek. Az eredetileg 1973-ban bemutatott modell nyolc sikeres generációt élt meg, s mindig ugyanaz a szellemiség jellemezte. Alapja az alapos mérnöki munka, a megbízhatóság, a tiszta dizájn és a versenyeken bizonyító technika voltak – akár a hátsókerékhajtású (1973-1987) korszakról, akár az elsőkerékhajtásúról (1982-től máig) legyen is szó. A Lancer már bemutatásnak évében, 1973-ban igazi versenyautó lett, amikor a Mitsubishi néhány híres afrikai és ausztrál rallit nyert meg vele. A harapós, 1980-as Lancer EX 2000 Turbo szintén egyértelmű jeleket küldött a rajongók és a versenytársak felé Japánban és Európában: 2,0 literes turbómotorja 170 lóerős volt. Ez volt a 90-es évek Evolution-sorozatának és a sikeres WRC változatoknak az előfutára.
A Lancer kilencedik generációja globális padlólemezre épül, melynek előnye, hogy egyebek mellett fogadhatja az összkerékhajtást (AWC) és olyan szerkezeti elemeket, mint például az alumínium tetőlemez. Erre a padlólemezre építik majd az úgynevezett “világmotort” is, amelyet a Chryslerrel és a Hyundai Motor Company-val együtt fejlesztenek.
Ma az új Lancer család a legfontosabb európai piacon, a C-szegmensben támad, ahol a márka jelenléte számos piacon eddig szórványos, sokszor pedig teljesen láthatatlan volt. Az elődjeinél nagyobb és nagyra törőbb Lancer (4570 mm) valójában a D-szegmens felé is kacsingat – azaz a személyautók terén a legnagyobb lesz a Mitsubishi által a régióban kínált kocsikból. Ezen túlmenően a Lancer-család végre olyan kötelező modelleket is felvonultat, mint a ferdehátú vagy a dízelmotoros változat. A Lancer Sportsedan fontos modell lesz a Mitsubishi számára, hiszen ismét felemeli a “Lancer” típusnevet, valamint igazi identitásához köti a Mitsubishi márkanevet is.
A Lancer Sportsedan éles vonalait a Concept-Sportback (2005 IAA) és a Concept-X (2005 Tokió) tanulmányautóktól örökölte. A motorházfedél hosszú, a farrész rövid, a nyomtáv széles, az övvonal ékszerűen emelkedik, a kontúrok élesen megrajzoltak, a részletek pedig finoman kidolgozottak. Külseje elég egyedi ahhoz, hogy felfigyeljenek rá. A tervezők ügyesen kitalálták a széles trapéz körvonalú, “vadászgép” hűtőmaszkot, mely lenyúlik egészen az alsó légterelőig, valamint a cápaorra emlékeztető megdöntést – ezek jól megkülönböztetik a Lancert a többi kompakt szedántól.
Kifinomult belső