/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Vezettük a Volkswagen Tiguant

2007. szeptember 20. 15:56   |   Autoblog
címkék:  

Budapest ad otthont a Volkswagen Tiguan nemzetközi bemutatójának, így senki se lepődjön meg azon, ha városszerte wolfsburgi rendszámú bébi Touaregekkel találkozik az utcán. A magyar sajtó képviselői próbálhatták ki másodikként a Volkswagen kompakt SUV-ját, mely hazánkban decembertől lesz kapható. Nos, meg kell mondjam, a Tiguant nagyon összerakta a Volkswagen, igazából hirtelen nem is tudnék belekötni. Már csak a hazai ára kérdéses, de piaci sikerét valószínűleg ez sem fogja túlzottan befolyásolni.


Budapest ad otthont a Volkswagen Tiguan nemzetközi bemutatójának, így senki se lepődjön meg azon, ha városszerte wolfsburgi rendszámú bébi Touaregekkel találkozik az utcán. A magyar sajtó képviselői próbálhatták ki másodikként a Volkswagen kompakt SUV-ját, mely hazánkban decembertől lesz kapható. Nos, meg kell mondjam, a Tiguant nagyon összerakta a Volkswagen, igazából hirtelen nem is tudnék belekötni. Már csak a hazai ára kérdéses, de piaci sikerét valószínűleg ez sem fogja túlzottan befolyásolni.  


A Volkswagen Tiguan (hossz/szél./mag.: 4427/1809/1683 mm) a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon mutatkozott be, mint a Touareg “kistestvére”. Többen is kérdeztük, miért várt ennyit vele a Volkswagen, mindenestre az első tapasztalatok alapján megérte a várakozás. A Volkswagen nagy alapossággal, célirányosan tervezte meg a kompakt összkerékhajtású szabadidő-autóját, ami háromféle kivitelben és kétfajta karosszériával vásárolható meg. A három változat a Trend&Fun, a Sport&Style és a Track&Field. A Trend&Fun és a Sport&Style változatokat leginkább utcai használatra fejlesztették ki, karosszériájuk dögösebb, viselkedésük pedig dinamikusabb, személyautósabb. A Tiguan Track&Field kivitelét viszont a műutaktól távoli helytállásra is felkészítették: ezeknek az autóknak az orra magasabb és hosszabb (+ 3 cm, 4457 mm), olyan látványt nyújt, mint amikor a gumicsónak kiemelkedik a vízből. A Track&Field változatok első terepszöge 18 helyett 28 fokos, ami nyilvánvaló előnyt jelent számára terepen. Mindemellett offroad üzemmódót is kínál, amely gombnyomásra számos segédrendszert, például lejtmenetvezérlőt is aktivál. Szerencsére a Volkswagen németországi központja által szervezett egész napos bemutatón és tesztvezetésen meggyőződhettünk róla, hogy ténylegesen mire is képesek ezek az autók. 


Az állandó összkerékhajtás terepen elengedhetetlen, míg országúton az intelligens négykerék-hajtás jelentősen hozzájárul az aktív biztonsághoz. A Tiguan modellekben a 4MOTION állandó összkerékhajtás legújabb Haldex kuplungos generációja, illetve manuális, és opcióként automatikus hatfokozatú sebességváltó dolgozik (nem tiptronic). Mindkettő tartogat meglepetéseket. A manuális sebességváltóval szerelt modellek 1000 percenkénti fordulatszámnál mindössze 6,69 km/óra sebességgel is tudnak folyamatosan haladni, s ezzel tulajdonképpen egy felezős sebességváltó “mászófokozatát” kínálják. Az automatikus váltómű fokozat-előválasztással működik, megakadályozva, hogy terepen haladva a rendszer mindig az eggyel magasabb fokozatba váltogasson.


A Citadellán tartott első terepbemutatón automataváltós Tiguanokat terelgettek az instruktorok, amelyek nagy nyugalommal és magabiztossággal küzdötték le az ijesztőnek látszó, meredek vasrámpákat, lenyűgözött újságírókkal a hátsó ülésen. A Tiguanokat még az sem hozta zavarba, amikor egyik-másik kerekük a levegőben volt, az intelligens összkerékhajtás megoldotta a dolgot. A lamellás kuplung rendszert a Tiguan hátsó tengelyébe építették, s mindössze 44 kilogrammot nyom. Amint a rendszer a tengelyek között fordulatszám-eltérést észlel, a hátsó kerekeket is aktívan bevonja a hajtásba. Alapban a nyomaték 90%-a az első kerekekre jut, extrém esetben azonban a hajtónyomaték majd’ 100%-a a hátsó tengelyre kerülhet. A Tiguan akár 2,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.

Galéria megtekintése

Nagyítás Kattints a galériához!


A Tiguan belső tere egyébként nem hagy kívánnivalót maga után, gyakorlatilag egy az egyben Golf Plus, de helyenként puhább és nemesebb anyagokkal. Nagyon jól néznek ki a légbeömlők, ujjal könnyen benyomható a műszerfal közepén húzódó műanyag borítás, nem túlzottan erős a kék háttérvilágítás, a Sport&Style változatok opciós barna bőrkárpitja pedig otthonossá teszi az egész utasteret. Remek és tetszetős környezetbe ágyazott az új 3D-s navigációs rendszer a középkonzolon; szerintem a Renault-Nissan rendszere mellett ez ma a legjobb a piacon. Itt gombok helyett főleg a kiváló fényerejű érintőképernyőt használjuk, a térképen pedig a legutolsó mezőgazdasági földút is rajta van. Ja, és intuitív módon kezelhető. A csúcsmodell (RNS 510) alapkivitelében 30 gigabájtos merevlemezzel, terepes navigációs üzemmóddal és tolatókamerával működik.


Mint említettem, éles a különbség a városi és a terepes változat között. A Track&Field ballonosabb kerekeken gördül és futóművének hangolása jóval kényelmesebb. Ezzel szemben a Sport&Style változat kicsit jobban néz ki, akár 18-as papucsok is rápakolhatók, futóműve pedig hangsúlyosan sportos, feszes beállítású. Rossz úton rendesen felrázza a bent ülőket, de cserébe, komolyan mondom, olyat kanyarodik, mint egy jobb személyautó. Nincs karosszériadőlés, terhelésváltás, csak fekszi az utat és tartja az ívet. Kiváló egy magas építésű SUV-tól. A Tiguan amúgy ötféle turbómotorral kerül forgalomba, de egyelőre csak a 2,0 literes, immár common rail TDI és a 150 lovas, 1,4 literes TSI-vel próbálhattuk ki. Az új generációs, common rail befecskendezéses Volkswagen dízel nagy előrelépés a porlasztószivattyús PD TDI-khez képest, sokkal csendesebb működésű és finomabb járású (0-100 km/h 10,7 s, max. sebesség 182 km/h). A repülőtér és a Citadella között tesztautónk 6,3 litert fogyasztott átlagban, ami elég jó. A teljesen új tervezésű common-rail TDI erőforrások egyébként már ma megfelelnek a 2009-től hatályba lépő Euro 5 kibocsátási norma követelményeinek. Lesz 170 lovas is.


A downsizing elvét követő 1,4 literes TSI motort a Tiguanhoz 150 lóerős változatban kínálják, a 170 és 200 lovas motorok azonban már két liter lökettérfogatból merítik erejüket. A legkisebbik, közvetlen befecskendezéses és kettős feltöltésű erőforrás is fürgén mozgatja a másfél tonnás autót (0-100 km/h 9,6 s, max. sebesség 192 km/h), de hiába az 1750-es fordulatnál jelentkező 240-es nyomaték, szerpentinen azért igényli a magas fordulatszámot. A fogyasztás hajtós tempónál itt 12,3 literben alakult, de persze könnyen 10 liter alatt tartható. A két erősebbik twincharger motor nyomatéka minden bizonnyal jelentősebb lesz.  


Délután egy Visegrádon, a Duna partján kialakított akadálypályán vallathattuk a terepes Tiguanokat. Voltak rámpák, döntött falak, betonvályúk és lyukak, melyeken már saját magunk vezettük át a gépeket. A lényeg, hogy a Tiguan kasztnija a V-alakú betonvályún átkelve sem csavarodik és nyöszörög, bírja a 30 fokosnál nagyobb oldaldőlést is, s 28 fokos terepszögének hála, nagyon meredeken is felhajthatunk vele. Élvezet volt végigmenni a pályán, s a végén megjegyezhettük: “Hát igen, a Volkswagen rendesen összerakta ezt az autót!”  


Utolsó próbaként az automatikus parkolást kínáló Park Assist rendszert tesztelhettük, ami első ízben szerepel egy SUV-modell felszereltségében. A Park Assist rendszert aktiválva nincs más dolgunk, mint az álló autók mellett párhuzamosan haladni, s ha kellő méretű parkolóhelyet lát a berendezés, a manővert megkezdeni. A műszerfali kijelzőn mindenről tájékoztatást kapunk, a középső monitoron pedig a tolatókamera képét látjuk. Hátramenetbe csúsztatva a váltót, a kormányzás automatikussá válik, nekünk csak a gázt kell nyomni. Aztán egyes fokozatba vagy “D”-be téve a váltókart, a Park Assist beállítja egyenesbe az autót. A finombeállítást már nekünk kell elvégezni, de az egész nagyszerűen működik. 


A Volkswagen Tiguan decembertől rendelhető hazánkban, ötféle motorral, háromféle felszereltséggel és kétfajta karosszériával. Hazai ára még nincs, de Németországban az alaptípust 26 ezer euróért kínálják.

Oldal tetejére

Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!