/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy új Jeep hazánkban

2014. november 26. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Itthon is bemutatkozott a legújabb Jeep modell, a Renegade, amely rendhagyó stílusával, kompakt méretéhez képest tágas belső terével és a márkára jellemző kiemelkedő terepjáró képességekkel rendelkezik. Az újdonság számos modellváltozatban, első- és négykerék-hajtással, ötféle felszereltséggel, egy benzines és háromféle dízelmotorral 6 250 000 forinttól vásárolható meg.

A Renegade a márka történetének első olyan típusa, amelyet Olaszországban gyártanak, és az első modell a Fiat Chrysler történetében, amelyet olasz és amerikai tervezők és mérnökök közösen fejlesztettek. (A Renegade a Fiat 500L padlólemezére épül, testvérmodellje a Fiat 500X crossover). Az új Jeep Renegade révén még szélesebb lett a Jeep márka globális kínálata, egyben a legendás amerikai márka egy számára korábban ismeretlen szegmensben, a kompakt szabadidőjárművek kategóriájában is képviselteti magát. A Renegade-et több mint 100 országban, köztük az Amerikai Egyesült Államokban forgalmazzák majd.

A Jeep Renegade méretileg leginkább a rövid Wranglerrel vethető össze, alig több mint 4,2 méter hosszú, ellenben 1,8 méter széles és 167-170 centiméter magas. A városi közlekedéshez és a terepjáráshoz egyaránt optimális méretekkel rendelkezik. Minden irányban kiváló kilátás nyílik belőle, és azok közé az autók közé tartozik, amelyekben a motorháztetőre is prímán rálátni. A fronthajtású változatok hasmagassága 175 mm, az összkerekeseké 198 mm, a felezős Trailhawk kiviteleké pedig 210 mm. A Renegade a kategória legjobb első és hátsó terepszögével bír, ami jó hír azoknak, akik nem csak kiépített utakon tervezik használni.

Az új Renegade egyik ütőkártyája a formája, ami friss, rendhagyó és tele van klasszikus Jeep-es jellegzetességekkel. Akármilyen irányból szemléljük, a Renegade-en felfedezhetők a márka stiláris hagyatékának meghatározó elemei: a kerek fényszórók, a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk és a trapéz alakú kerékívek, amikben jelen esetben szinte elvesznek a 18 colos kerekek is. A hátsó lámpák formája különösen egyedi, itt a tervezők az eredeti Willis Jeep-en látható marmonkanna X-alakú domborításából merítettek ihletet. Az ügyfelek kétféle nyitható tetőt is kérhetnek a Renegade-hez, a nagyméretű, eltolható üvegtető mellett elérhető a ’My Sky’ tető, amelynek két panelje eltávolítható, majd a csomagtartóban elhelyezhető. A ‘My Sky’ a kategóriában máshol nem tapasztalható panoráma élményt nyújt. A tetőléc széria mindegyik modellnél.

A Renegade utastere is jól néz ki, ráadásul jó minőségű anyagokból építkezik. Modern a műszerfal és extra színösszeállításokban is kérhető, mint például a barna/narancssárga. Szép a folyadékkristályos központi műszeregység. A klíma és a négykerék-hajtási rendszer tekerőgombokkal szabályozható, minden egyebet a többi Fiat és Chrysler modellből ismerős 5 (minden felszereltségi szinten alapkivitel) vagy 6,5 colos érintőképernyővel szerelt UConnect rendszerrel irányíthatunk. Biztonság terén is nagyszerűen teljesít a Jeep Renegade, akár 60 különböző funkciót kínál alap- vagy extrafelszerelésként, a hat légzsáktól az elektronikus borulásgátlással kiegészített menetstabilizálóig, a tolatókamerától a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszerig, az adaptív sebességtartó automatától a sávelhagyásra figyelmeztető berendezésig. Mindamellett a Renegade magas felépítése miatt meglepően bőséges férőhelyet kínál, az első és a második sorban egyaránt, még a langalétáknak is elegendő fejtér jut. A csomagtér 351 literes, így csak 30 literrel marad el a Volkswagen Golf vagy az Opel Astra poggyászterének térfogatától.

A Jeep Renegade a forgalmazás kezdetekor egy 1,4 literes, 140 lóerős benzines turbómotorral, továbbá egy 1,6, valamint egy 2 literes turbódízel motorral érhető el. Az 1,6-os gázolajos aggregát 120, a 2 literes 140 lóerőt teljesít, ám a Trailhawk csúcsváltozat a blokk 170 lovas változatával érkezik. Az 1350-1550 kilogrammos Renegade-et mindegyik erőforrás jól viszi, a hajtóművekhez pedig remek kézi váltó tartozik. Az elsőkerék-hajtású és összkerekes kivitelek is hatfokozatú manuális szerkezettel jönnek, de a 2 literes Multijet dízel rendelhető 9-sebességes automatával is. A kúszófokozattal is felszerelt 2.0 Mjt Trailhawk csúcsváltozatban az erőforrás 170 lóerőt teljesít, és szériában 9-gangos automata tartozik hozzá.

A Renegade kétféle, új fejlesztésű összkerékhajtási rendszert kínál. Az adott menetkörülményekhez igazodva mindkét rendszer optimális hajtóerőt juttat a kerekekhez, legyen szó csúszós útfelületről, agresszív rajtról vagy dinamikus vezetésről. A Jeep Active Drive és a 20:1 áttételű kúszófokozattal felvértezett Active Drive Low összkerékhajtási rendszerekhez társuló, négyféle (automatikus, hó, homok, sár) üzemmódot kínáló, a Trailhawk kivitelben ’szikla’ üzemmóddal kiegészített Jeep Selec-Terrain kipörgésgátló rendszer minden útfelületen optimális tapadási viszonyokat szavatol. Az akár 205 mm rugóutat biztosító, független kerékfelfüggesztés és az akár 210 mm-es hasmagasság révén a Jeep Renegade új mércét állít a kisméretű szabadidőjárművek kategóriájában, és a szegmens legkiválóbb terepalkalmasságát nyújtja.

Mindezt tapasztaltuk is, az egyszerűbb összkerekes példányok is megerőltetés nélkül mentek el olyan helyeken, ahol a nagytestvér Cherokee-k is. Legyen szó sziklás, bakhátas útról, sártengerről vagy siratófalról, a Renegade zokszó nélkül veszi az akadályokat. Kollégámmal például teljesen ledöbbentünk, amikor egy kézi váltós dízel példány 1500-as fordulatszámon, egyesben felkapaszkodott a 100 százalékos, tehát 45 fokos emelkedőn. A legifjabb Jeep tehát nem lóg ki a sorból, kőkemény terepjáró. Akik maximális terepalkalmasságot várnak el az autótól, válasszák a Renegade Trailhawk modellt, amelyben széria a Jeep Active Drive Low összkerékhajtás, valamint az exkluzív Szikla üzemmóddal felszerelt Selec-Terrain rendszer. A Trailhawk modell esetében a szabad hasmagasság 198 helyett 210 mm, a fenéklemezt koptatóbetétek védik, elöl és hátul piros színű vonószemek találhatók, továbbá az egyedi orr- és farkialakítás kedvezőbb terepszögeket (30 fokos első, 24 fokos középső, 34 fokos hátsó terepszög) biztosít.

A Renegade három felszereltségi szintjéhez a bevezetés fázisában egy negyedik, az exkluzív Opening Edition társul. Ez a korlátozott példányszámú modell kizárólag az autót az elsők között megrendelő ügyfelek számára elérhető, és első- vagy összkerékhajtással egyaránt megrendelhető. A kizárólag kéttónusú fényezéssel (fekete tetővel kombinált Alpine-fehér vagy fekete tetővel kombinált Omaha-narancs) kínált Opening Edition egyedi megjelenését 18 colos, gyémánt hatású keréktárcsák teszik teljessé. Az alapfelszereltséghez tartoznak a fekete bőrülések, a 6,5 colos érintőképernyővel kombinált UConnect navigációs rendszer, a kétzónás digitális klímaberendezés, a kulcs nélküli ajtónyitás, a tolatóradar, a sebességtartó automatika, valamint a motorosan behajtható külső visszapillantó tükrök.

A belépőmodell jelenleg a 140 lóerős 1,4 Multiair 2 motoros, Longitude felszereltségű, kézi váltós Renegade, amely 6 250 000 forintba kerül, ám a későbbiekben érkezik egy alapváltozat, új Sport felszereltséggel és 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral, 5 250 000 forintos árcédulával. A csúcskivitel a 170 lovas 2 literes Mjet motorral és 9-sebességes automataváltóval szerelt Trailhawk változat, amelyért 9 450 000 forintot kérnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/