/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Megjött az első fronthajtású BMW

2014. június 23. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Már rendelhető hazánkban a BMW első fronthajtású modellje, a 2-es szériából kialakított Active Tourer egyterű. A kompakt méretű prémium egyterű tágas és nagyszerűen variálható belterével megfelel a családnak, ugyanakkor a bajor márka hagyományos erényeit is megtaláljuk benne, mint például a dinamikus vezethetőség. A 2-es Active Tourer alapkivitelben 7,36 millió forinttól érhető el.

A BMW 2-es Active Tourer 4342 mm hosszú, szélessége 1800, míg magassága 1555 milliméter. Hiába egyterű, sportosan néz ki, bárhonnan is tekintünk rá. A dinamika jellemezte márkakarakter rajta is érvényesül, olyan jellegzetes elemekben is megmutatkozva, mint például az enyhén előredőlő BMW-vesék, amelyeket kettős körfényszórók fognak közre. A karosszéria viszonylag rövid első túlnyúlása szokatlan az elsőkerék-hajtásúak körében, s legalább annyira klasszikus BMW stílusjegynek számít, mint a hátsó oldalablakok „Hofmeister-Knick” motívuma vagy éppen az L-alakú hátsó lámpák.

A prémium alsó-középkategóriában speciális formai koncepció szükséges a kiemelkedő sokoldalúsághoz és funkcionalitáshoz. A BMW tervezői ezért igényes elsőkerék-hajtás mellett döntöttek a 2-es Active Tourer számára, amely a márka modelljeitől immár elvárt élményt tudja nyújtani a vezető számára. A viszonylag hosszú, 2670 milliméteres tengelytávval és a magasan ívelő tetővonallal közösen ez a konfiguráció maximális belteret tett lehetővé, meglepően tágas térérzettel szolgálva. A vezető és az első utas a limuzinénál jóval magasabb üléspozíciót élvezhet, amely a kényelmesebb be- és kiszállás mellett optimális körkörös kilátást is kínál. A rakodóhelyek sokasága és az első utasülés lehajtható támlájának opciója két példa az utastér meggyőző rugalmasságára.

csomagtartó térfogata 468 literről egészen 1510 literig bővíthető, és a 40:20:40 arányban lehajtható hátsó üléstámla jól példázza a modell remek mindennapos praktikumát. Rugalmasságát hosszirányban állítható hátsó ülése bővíti tovább, amellyel a pillanatnyi igények szerint növelhető a lábtér vagy a csomagtartó. Különösen ötletes megoldás a megfordítható csomagtér-padlózat, amely multifunkciós tálcával kiegészített rakodórekeszt rejt. A hátsó üléstámla dőlésszöge a fokozott kényelem vagy éppen a megnövelt csomagtér szolgálatában állítható. A nagyméretű, széles és nagy szögben nyíló csomagtér-ajtónak köszönhetően aligha lehetne könnyebben elérhető a csomagtér. Az ajtó extrafelszerelésként gombnyomásra vagy a lábmozdulatokkal vezérelhető Smart Opener funkcióval aktiválható elektromos mozgatással is rendelhető.

Az új BMW 2-es Active Tourer három erőteljes, könnyű és üzemanyag-takarékos három- illetve négyhengeres erőforrás kínálatával érkezik a piacra, amelyek teljes egészében új fejlesztésű motorgenerációt alkotnak. Keresztben beépítve, s a BMW TwinPower Turbo technikával különösen kompakt konstrukciójúak, miközben az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelelnek.

Az új háromhengeres benzinmotor a BMW 218i Active Tourer modellben, hatfokozatú manuális sebességváltóval tartja BMW-modellbeli premierjét. Lökettérfogata 1,5 liter, teljesítménye 136 LE, s közvetlen gázadási reakcióival, pörgős karakterével és intenzív vonóerejével bizonyul különösen vonzónak. A piaci bevezetéskor a paletta csúcsán a BMW 225i Active Tourer áll. E modell 231 LE teljesítményével álló helyzetből 6,8 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, végsebessége pedig 235 km/óra. Dízelmotorból kezdetben egyféle érhető el, a 2 literes négyhengeres, 150 lóerős és 330 Nm nyomatékú aggregát, amely álló helyzetből 8,9 másodperc alatt gyorsítja fel százra a BMW 218d Active Tourer modellt, s 205 km/óra végsebességet biztosít számára.

Mint a BMW minden modellje, a BMW 2-es Active Tourer is kiváló menetdinamikai tulajdonságokkal és a vezetés a márkára jellemző élményével kelt mély benyomást. Az új fejlesztésű, egy helyen ágyazott lengőkarra támaszkodó rugóstagból álló első, illetve multilink hátsó felfüggesztések a magas fokú agilitást és pontos iránytartást színvonalas lengéskényelemmel ötvözik.

A széria kárpitozás mellett két további felszereltségi összeállítás kínál lehetőséget kívül és belül az új BMW 2-es Active Tourer még egyénibb kialakítására. Míg a Sport Line csomag inkább a dinamikus stílust, a Luxury Line az exkluzivitást és az eleganciát helyezi a középpontba. A novembertől megjelenő M Sport csomag még szélesebb körű lehetőségeket kínál. Az M aerodinamikai csomag, az M sportfutómű és a 17 vagy 18 colos M könnyűfém keréktárcsák mellett itt M bőrbevonatú kormánykerék és különleges kárpitozású sportülések teszik még hangsúlyosabbá a BMW 2-es Active Tourer megjelenését. A kínálatot késő ősztől az xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt változatok egészítik ki.

Jelentősen fokozható az új BMW 2-es Active Tourer biztonsága és kényelme a BMW ConnectedDrive koncepció keretében kínált fejlett vezetői segédrendszerek és infotainment rendszerek sokaságával. Ilyen például a közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assistant) vagy az araszoló funkcióval kiegészített kameraalapú sebességszabályzás. E rendszerek célzott gyorsítással és fékezéssel, illetve kormányzással tehermentesítik a vezetőt az olyan monoton feladatok alól, mint az autópályán kialakult torlódásban vagy a sűrű városi forgalomban való közlekedés.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

maszi
2014-06-23 - 22:48

elsőkerekes béemvé…

világ szégyene!


*/