/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden, ami újdonság a Forma-1-ben 2024-ben

2024. január 11. 09:56   |   Autoblog
címkék:  

Először fordul elő, hogy minden pilóta, aki befejezte a 2023-as szezont, ugyanabban az ülésben tér majd vissza 2024-ben, illetve nem lesznek új pályák sem a versenynaptárban.

A technikai szabályok is stabilak maradnak, így minden meglehetősen változatlannak tűnik. Pedig mégis akad egy-két változás az idei szezonra nézve.

A sprint formátum

Bár hivatalosan még nem erősítették meg, az F1 bizottsága az Abu Dhabi Nagydíjon tartott ülésén világossá tette, hogy jelentős változásokat eszközölnek a sprinthétvégi formátumban.

2023-ban létrehozták az önálló sprintversenyeket a nagydíjhétvégék alatt, a főfutam időmérőjével pénteken, a vasárnapi futam előtt.

A sprint külön időmérőjét szombat délelőtt tartották a késő délutáni futam előtt.

De az volt az ember érzése, hogy ez a formátum túl sok problémát okoz minden szereplő számára.

Először is, a mindössze 60 perces gyakorlás után az autók a péntek délutáni időmérőt követően már parc ferme-ba kerültek, így a hétvége hátralévő részére rögzítették a beállításaikat.

Éppen ezért a formátum és a parc ferme változtatásait tárgyalják a 2024-es hat sprinthétvége előtt – melyekre Kínában, Miamiban, Ausztriában, az Egyesült Államokban, Brazíliában és Katarban kerül majd sor.

Kínai Nagydíj, Imolai Nagydíj és a valaha volt leghosszabb naptár

Eredetileg 24 futam szerepelt a 2023-as naptárban, mielőtt Kínát a COVID korlátozások miatt törölték volna, illetve az Emilia Romagna GP-t az Imolában történt heves esőzések és áradások miatt lefújták.

De mindkettő visszatér 2024-ben – Kína pedig 2019 óta először rendezhet majd futamot.

Új csapatnevek

Az Alfa Romeo és az AlphaTauri 2024-ben már más néven fognak versenyezni.

Az Alfa Romeo megszüntette a Sauber címszponzorálását, akik azóta már bejelentették, hogy 2024-re és 2025-re már Stake F1 Team néven futnak majd.

Ezzel az Audi 2026-os érkezésére készülnek.

Ami az AlphaTaurit illeti, az új nevet még nem jelentették be, de a Red Bull-lal való szorosabb együttműködést fogja élvezni az új vezetés, Laurent Mekies és Peter Bayer irányítása alatt.

Felülvizsgálati jog

A technikai szabályok nem változnak, de az FIA megváltoztatta az óvások szabályait.

A Haas 2023-ban, közel két héttel az Egyesült Államok Nagydíja után felülvizsgálati kérelmet nyújtott be, mivel úgy érezte, hogy új bizonyítékok kerültek napvilágra az Austinban történt pályaelhagyási korlátok megsértésével kapcsolatban, amelyekért végül nem járt büntetés.

A stewardok elvetették az ügyet, de az FIA úgy érezte, hogy a verseny eredményével kapcsolatos bizonytalanság ilyen hosszú idő után korántsem előnyös, ezért úgy döntött, hogy ezt az időkeretet mindössze négy napra – azaz 96 órára – csökkenti.

Forró körülmények

Az októberi Katari Nagydíjon olyan szerencsétlen események sora következett, amelyek együttesen komoly hatással voltak a versenyzők egészségére.

Először is, maga a pálya már fizikailag is megterhelőbbek közé tartozik a több nagy sebességű és nagy G-hatású kanyarjával, ami a hűtéshez szükséges szélhiánnyal párosulva hatalmas hatással volt a versenyzőkre.

Mindez, valamint az a tény, hogy minden versenyző teljes erőbedobással versenyzett, a biztonsági okokból előírt 18 körös maximális etaphossz miatt, így a versenyzőket nagyon megviselte a verseny.

Esteban Ocon belehányt a sisakjába, Lance Stroll azt állította, hogy elvesztette az eszméletét a verseny közben, míg Logan Sargeant súlyos kiszáradással adta fel a versenyt.

Az FIA ezért előírta, hogy 2024-ben minden autóra hűtőnyílások kerüljenek, hogy több levegőt juttassanak a pilótákhoz, de más lehetőségeket is fontolóra vesznek.

A 2024-es szezon március 2-án rajtol majd el Bahreinben, majd december 8-án ér véget Abu Dhabiban.

Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/