/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a legkisebb Mercedes SUV

2013. augusztus 14. 20:30   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes lerántotta a leplet legkisebb crossover modelljéről, a GLA-ról, amely ötre emeli a Mercedes SUV-k számát a modellskálán. A GLA egy dögös, prémium városi terepjáró, amely elsősorban elsőkerék-hajtású, de 4MATIC összkerékhjatással is kérhető.

Az új GLA teljessé teszi a Mercedes‑Benz gazdag SUV-választékát. A márka öt modellsorozata (GLA, GLK, ML, GL és G) a legszélesebb kínálatot képezi az európai prémiumgyártóknál, kielégítve a vevők egyéni mobilitási igényeit. Egyben a Mercedes-Benz összesen öt új kompakt modellje közül a negyedik a GLA. Azt, hogy milyen pozitívan fogadták a vásárlók az új kompakt modelleket, az értékesítési számok mutatják: 2013 első felében világszerte 173 362 darab A- és B-osztály, valamint CLA talált gazdára, ami 58 százalékos növekedést jelent. Különösen figyelemre méltó az A-osztály tekintetében, hogy az európai vásárlók körülbelül 50 százaléka más márkák autóit használta korábban.

A gyorsan növekvő kompakt SUV szegmens első Mercedes-Benz modellje (h., sz., m.: 4417 x 1804 x 1494 mm) rendkívül vonzó jelenség, a CLA után egy igazán jól sikerült formájú autó. Áramvonalas (alaktényezője 0,29), és lendületes formájú. A prominens, központi csillaggal ellátott front magabiztos arckifejezést ad a GLA-nak. Sportos vonásként erődómok tagolják a géptetőt, a kétlamellás hűtőmaszk pedig a jármű szélességét hangsúlyozza. Hozzájárul a mély benyomást keltő elölnézethez a fényszóró és a fénydiódás nappali világítás is – ezt az ikonszerű Mercedes-Benz stíluselemet háromfunkciós fényvonallá fejlesztették tovább, karakteres látványt adva. Látvány-alvázvédő és körkörös sötétszürke burkolatok erősítik a GLA SUV-karakterét.

Oldalnézetből is erőt és magabiztosságot testesít meg a GLA. Filozófiájának megfelelően a fényszórótól indul ki a „Dropping-Line“ karaktervonal, és a hátsó kerékívig tart, míg a díszléc a hátsó ajtótól a C-oszlopig emelkedik. Ezek, az oldalfal fényvonalával és a Dropping-Line ellentételeként küszöbmagasságban emelkedő vonallal együtt feszültséget teremtenek. A védőburkolat a kerékívek kontúrját követve a hátsó lökhárítóig húzódik. Felülről a széria tetődíszléc zárja le a látványt, extraként fényes fekete vagy polírozott tetősín kapható. Kívánságra akár 19 colos is lehet a kerékméret. Magára vonja a figyelmet a nagy tetőspoiler is, amely a tető hátsó részének struktúráját folytatja, és magában foglalja a harmadik féklámpát. További jellegzetes SUV-stíluselem a külső rakodóperem-védő, valamint a látvány-alvázvédő, amely fényes fekete, matt ezüst vagy ezüstös színben kapható.

A felső és alsó részre osztott műszerfal felszínei eltérő mértékben puhák. Matt és fényes térgeometriai felületképzés kelt attraktív fényjátékot. Az innovatív fóliából, alumíniumból vagy fából készült háromdimenziós dekoráció újszerű, modern hatású, a fa-elemek selymes kidolgozása pedig hozzájárul a modernitáshoz, ugyanakkor nagyon kellemes a tapintása. A műszerfalba öt kerek szellőzőt foglaltak. A GLA exkluzív jellemzőjeként gyűrűjük hasonlít az alvázvédő és a hosszanti burkolat látványához, de opcióként galvanizálható.

Az üléshuzat anyagának (pl. bőr, szövet, szövet/bőr) és színének széles választéka kellő lehetőséget nyújt az egyéni ízlés érvényesítésére. Extraként sportülések kaphatók, egybeépített fejtámlával. A fejtámla alatti nyílás a hátoldalon ezüstös keretű, és kívánságra megvilágítható. A Style, Urban, AMG és Exklusiv felszerelési kivitelek mellett van egy SUV-Style csomag, amely még jobban kiemeli a GLA karakterét. Fénypontja a színkontrasztos „Mokasszin“ díszvarrás az ülések külső kontúrján.

Amennyiben az opcionális rakodótér-csomaggal rendelték meg az autót, a hátsó üléstámlát meredekebb, úgynevezett Cargo-helyzetbe lehet állítani. Ilyenkor 60 literrel nő a poggyásztér, terjedelmes tárgyak is berakhatók, miközben marad hely az utasoknak. A nagy, rendezett alakú csomagtartót (421 – 836 liter) alacsony rakodóperem és széles ajtó teszi könnyen megrakhatóvá.

A Mercedes-Benz GLA értékesítése négyféle közvetlen befecskendezésű, négyhengeres turbómotorral indul. Az 1,6 és 2,0 literes benzinesek teljesítménye 156 lóerő a GLA 200-ban, illetve 211 lóerő a GLA 250-ben. A GLA 250 4MATIC 6,5 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órára, megfutja a 235 km/órát, mégis csak 7,1 litert fogyaszt 100 kilométeren (151 g CO2/km).

Dinamikus és hatékony a két dízel is. A 2,2 literes GLA 200 CDI teljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 300 Nm. A motort a még jobb hatékonyság érdekében átdolgozták, így csupán 4,3 litert fogyaszt, ami megfelel 114 g CO2/km-nek. Szintén 2,2 literes a GLA 220 CDI, melynek teljesítménye 170 LE, nyomatéka 350 Nm. Valamennyi motor alapfelszerelése az ECO Start-Stop funkció. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltóra, illetve 7G-DCT duplakuplungos automatára bízták (széria a GLA 250-ben és GLA 220 CDI-ben, illetve a 4MATIC modellekben).

A GLA nem olyan magas, mint a többi Mercedes-SUV, tökéletesen illik a városi ember életmódjához, ám az opcionális, teljesen variálható nyomatékelosztású 4MATIC összkerékhajtás, a robusztus felépítés és a variálható belső tér rengeteg örömöt ígér a szabadidőre. A 4MATIC komponensei közé tartozik a duplakuplungos 7G-DCT robotváltóba integrált kihajtás a hátsó tengelyhez, és a hátsó hídba beépített, elektrohidraulikus vezérlésű lamellás tengelykapcsoló. Ez variálja a hajtónyomatékot az első és a hátsó tengely között. A vetélytársakéhoz képest kisebb súly és a magas hatásfok további előnye a konstrukciónak.

A 4MATIC összkerékhajtású járművekben széria a DSR lejtmeneti sebességszabályozó és egy Offroad menetprogram. Az Offroad programot a menetprogram-választó kapcsoló aktiválja. A rendszer úgy csúsztatja el a váltómű kapcsolási pontjait és a gázpedál jelleggörbéjét, hogy megfeleljenek a könnyű terepen, főképp laza talajon haladás követelményeinek. Az Audio 20 CD rádiókészülékkel (széria) és a COMAND Online berendezéssel (extra) kombinálva lehetőség nyílik, hogy az autós átkapcsoljon egy Offroad-képernyőre, amely az elkormányzás szöge és a választott Offroad menetprogram mellett egy iránytűt mutat. Ezen kívül tájékoztat a fokokban kifejezett oldaldőlésről és a százalékban megadott emelkedőről.

Számos asszisztens-rendszer támogatja és tehermentesíti a GLA vezetőjét. Széria például az éberség figyelő és a radaros balesetmegelőző rendszer, adaptív fékasszisztenssel, amely már 7 km/órától megóv a karamboltól. Ha van az autóban DISTRONIC PLUS, akkor ebből COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS válik, egy kiegészítő funkcióval: ha ütközésveszély áll fenn, de nem reagál a vezető, akkor a rendszer 200 km/órás sebességhatárig önállóan fékez, csökkentve az ütközés súlyosságát a lassabban haladó járművekkel. 30 km/óráig az álló járműveket is figyelembe veszi a berendezés, és 20 km/óráig elkerüli a ráfutásos ütközéseket. Vannak a GLA-ban egyéb, bevált asszisztens-rendszerek is, például a sáv-csomag, holttér- és sávtartó asszisztenssel, vagy az adaptív távfény-asszisztens, extra felszerelésként. Automatikus beállást hossz- és keresztirányú parkolóhelyre az aktív parkló asszisztens (extra felszerelés) tesz lehetővé.

Multimédia terén is mindent igényt kielégít az autó. Az iPhone például tökéletesen integrálható az autóba. Fénypontjai közé tartozik a Siri hangvezérlés valamint a GlymLEe valósidejű pozíciómegadás. További funkciók: Facebook, Twitter, internetrádió, AUPEO! személyes rádió és korszerű Garmin navigátor, internetalapú, valósidejű útinformációkkal, online-célkereséssel, Street View nézettel és háromdimenziós térképábrázolással.

A GLA világpremierje a Frankfurti Autószalonon lesz (2013. szeptember 12-22.). Megrendelni november végétől lehet, a márkakereskedésekben 2014 folyamán jelenik meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/