/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Csúcsformában az utolsó léghűtéses Porsche

2017. augusztus 21. 12:30   |   DG
címkék:  

A klasszikus Porschék újragondolásának mestere vitathatatlanul a kaliforniai Singer Vehicle Design. Járműveik guruló műalkotások, amelyek ismét felkeltették az emberek érdeklődését és csodálatát a léghűtéses sportautók iránt. Most pedig az is megtalálhatja a számítását, aki a 911-es legutolsó léghűtéses nemzedékét szeretné hasonló szellemben módosíttatni. A Gunther Werks a 993-as sorozattal foglalkozik, s a Monterey Autós Héten prezentálta első alkotását.

Az amerikai Gunther Werks első projektje a piros 993 400R, amely a negyed századdal ezelőtti szívómotoros Porschék előtt adózik. A Porsche rajongók tipikus léghűtéses motorhangja, spontán gázreakciója és analóg, elektronikát mellőző berendezése miatt ugyanis a 993-ast tekintik az utolsó igazi Porschénak. A Gunther Werks célja az volt, hogy kerékre állítsa a sosem volt 993 GT3 RS modellt, melynek a 400R nevet adta.

A 400R olyan, mint egy olimpiai felkészítésen részt vevő sportoló, könnyebb, erősebb és merevebb. Szénszálas műanyag szélesítő karosszériakészletet visel, amely a 911 GT2 szellemét idézi. Egyebek mellett a lökhárítókat, a sárvédőket, tetőt, a motorházat és a hátsó légterelő szárnyat szénszálból sütötték ki. A felhizlalt sárvédők hátul peremes felnikre húzott 315/30/18 méretű Pirelli P Zero Rosso abroncsokat is befogadtak, a megfelelő ültetésről pedig KW Clubsport futómű gondoskodik. Ennek része a hidraulikus emelőrendszer is, az első tengely gombnyomásra felemelhető.

Bent is igyekeztek minél több súlyt megtakarítani. Kivették a hátsó üléseket, karbonvázas első kagylóüléseket szereltek be, a pótkeréktől megszabadított első csomagtartót és a hátsó traktust pedig szénszállal bélelték ki. Az akkumulátort LiteBlox karbon telepre cserélték, ami önmagában 13 kilogrammtól szabadította meg az autót. A spártai utasteret ugyanakkor a legfinomabb minőségű Alcantara szövettel és bőrrel kárpitozták. Az ülések mellett a nemes anyagból jutott a műszerfalra, a középkonzolra, az ajtókra, a hátsó oldalpanelekre és a mennyezetre is, a kidolgozási minőség pedig első osztályú. A klasszikus, öt körműszeres pult órái fekete hátterűek és fehér mutatókat használnak, kivéve a középső fordulatszámmérőt, ami piros számlapot kapott.

A Gunther Werks 400R léghűtéses boxermotorja is mérnöki remekmű, egy aprólékosan fejlesztett 4 literes erőmű. Többek között Mahle dugattyúkat, Motec vezérlést, hengerenkénti fojtószelepeket, öntött főtengelyt és hajtókarokat kapott, egyetlen része sem maradt érintetlen. Az erőforrás 7800-as fordulatszámig pörög, s fékpadi mérés szerint 400+ lóerős, maximális forgatónyomatéka pedig 447 Nm. A motorhoz az eredeti hatsebességes Getrag G50 kézi váltó kapcsolódik, de módosított szerkezettel. Mögötte egytömegű lendkerék és egyedi kuplungtárcsa található, a hátsó differenciálmű pedig karbon tengelykapcsolókat tartalmaz. A motor indulatait rozsdamentes acél sport kipufogórendszer tolmácsolja, opcióként hangolható csappanytús kivitelben. Komplett titánium rendszer is elérhető.

A Gunther Werks alkotása hasonló színvonalú, mint egy Singer Porsche, ami az árában is tükröződik. 525 ezer dollárt kérnek egy példányért, és összesen csak 25 darabot készítenek. Természetesen mindegyik autót a megrendelő ízlésének megfelelően állítják össze, a kész kocsikat a jövő év elején szállítják ki. Az ügyfelek „beadhatják” saját 993-as Porschéjukat, vagy felkérhetik a Gunther Werks-t, hogy szerezzen be egy donorautót.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/