![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
195 lóerős dízelmotor az Opel Astrában
Új, nagyteljesítményű dízelmotor csatlakozott az Opel Astra motorcsaládjához: a 2.0 BiTurbo CDTI négyhengeres teljesítménye 195 LE, nyomatéka pedig 400 Nm. Minden idők legerősebb dízel Astrája az év végétől vásárolható meg, mégpedig három karosszériaváltozatban.
Az ötajtós változat 226 km/óra csúcssebességgel minden idők leggyorsabb dízel-Astrája, ám ugyanakkor a széria Start/Stop jóvoltából nagyon takarékos is. Fogyasztása, akárcsak a Sports Toureré, 5,1 l/100 km, a GTC-é pedig mindössze 4,9 liter. Ez megfelel 134, illetve 129 g/km CO2-kibocsátásnak. Az Opel zászlóshajójának, az Insigniának a csúcs-dízelét, az igényes BiTurbo feltöltéssel és Twin-Cooler rendszerrel együtt ültették át az Astrába.
Az Astra BiTurbo két különböző méretű turbója a terhelési állapottól függően látja el egyedül vagy együtt a négy hengert. A kisebbik alacsony motorfordulatszámnál is gyorsan felpörög, így azonnali a reagálás a gázadásra, elmarad a kellemetlen „turbólyuk". Már 1250/percnél 320 newtonméter áll rendelkezésre – tehát az 1750 és 2500/perc között kifejtett 400 Nm-es maximum 80 százaléka.
Közepes fordulatszámon együtt dolgozik a két turbó: a nagyobb elősűríti, majd a kisebb tovább komprimálja a levegőt. A kipufogógáz egy részét megkerülő szelep vezeti állandóan a nagyobb feltöltőhöz. Az eredmény tartósan erős gyorsítás. 3000/perctől kizárólag a nagy turbó kap hajtógázt, innen már egyedül ez biztosítja a komoly teljesítményt. A fejlesztés középpontjában az alacsony fordulatszámnál gyors nyomásemelkedés, illetve feljebb a direkt gázpedál-reakció állt, ennek megfelelő mennyiségű kipufogógázt vezetnek a különböző méretű feltöltőkhöz. Az alsó tartományban egy külön a kisebb turbóhoz rendelt töltőlevegő-hűtő juttatja közvetlen úton az égésterekbe a viszonylag csekély légmennyiséget, majd belép a nagy hűtővel ellátott fő turbó is. Mivel az Astra motorháza eltér az Insigniáétól, a tervezők egyetlen töltőlevegő-hűtőt osztottak kisebb és nagyobb részre, míg a nagyobb autóban két külön hűtő van, más-más helyen. Különbség az is, hogy az Astra BiTurbo mindkét hőcserélője léghűtéses.
Az ötajtós, a Sports Tourer és a GTC külsején is látszik, hogy az új, nagy teljesítményű BiTurbo változatról van szó. Az eltérések modellenként változnak. A hűtőmaszk felső részének formája és mérete az Astra GTC-nek felel meg, az Opel-villámot tartó keresztléc azonban nem krómozott, hanem színre fényezett. Míg a GTC BiTurbo kivitele széles keresztlécet kapott, mint a normál GTC, az ötajtósé és a Sports Toureré a keskenyebb, szárny-formájú. Sportosabb látványt kelt a maszk alsó része is: a centrális és a külső rész átmenete cápauszony-alakú, ezzel még dinamikusabbá teszi az autót. Az ötajtós és a Sports Tourer oldalablaka krómkeretes, a GTC BiTurbóé alul fekete. Valamennyi változat látványát dupla kipufogóvég és a modellre jellemző hátsó lökhárító teszi erőteljesebbé.
Az Astra BiTurbo modellek belsejében Jet Fekete szövet vagy bőr képez kontrasztot az ülésszegély és a szőnyeg pirosával, illetve az ülés, az ajtóbetét és a váltószoknya díszvarrásával. Széria az alul lapított bőrkormány és a piros szegélyű szőnyeg is.
Az Astra-család többi tagjához hasonlóan a BiTurbo is megkapta a komfortot és a biztonságot szolgáló csúcstechnikát, például a második generációs Opel frontkamerát a kibővített jelzőtábla-felismeréssel, követési távolság kijelzéssel és frontális ütközési figyelmeztetéssel. A Sports Tourerhez és az ötajtóshoz tolatókamera rendelhető. Ezek kiegészítik az Astra egyéb, a szegmensben egyedülálló, vagy ritkaságnak számító részleteit, mint a bi-xenon fényszórós adaptív világítást (AFL+), amelynek intelligens funkciói automatikusan alkalmazkodnak a viszonyokhoz, például az időjáráshoz.
Módosított gumiperselyek, keményebb rugókra leültetett futómű és kisebb dőlést megengedő hátsó híd fokozzák az Astra BiTurbo variánsok menetdinamikáját. A vevő megrendelheti az adaptív FlexRide futómű-rendszert is, amely önműködően alkalmazkodik a menethelyzethez, és három módot kínál: a Standardot, a komfort-orientált Tourt és az aktív Sportot. Ez a BiTurbóhoz külön illesztett FlexRide rendszer kiegyensúlyozott viselkedést és magas szintű járműkontrollt eredményez.
Miként valamennyi GTC Astra és OPC-modell, a GTC Astra BiTurbo is szériában tartalmazza a HiPerStrut első futóművet, amely javítja az útfogást, precízebbé teszi a kanyarodást, és minimumra csökkenti a kormány-nyomaték reakciókat. Segítségével maximálisan kihasználhatja az autós az Astra kupé potenciálját.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)