/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

195 lóerős dízelmotor az Opel Astrában

2012. augusztus 02. 14:17   |   Autoblog
címkék:  

Új, nagyteljesítményű dízelmotor csatlakozott az Opel Astra motorcsaládjához: a 2.0 BiTurbo CDTI négyhengeres teljesítménye 195 LE, nyomatéka pedig 400 Nm. Minden idők legerősebb dízel Astrája az év végétől vásárolható meg, mégpedig három karosszériaváltozatban.

Az ötajtós változat 226 km/óra csúcssebességgel minden idők leggyorsabb dízel-Astrája, ám ugyanakkor a széria Start/Stop jóvoltából nagyon takarékos is. Fogyasztása, akárcsak a Sports Toureré, 5,1 l/100 km, a GTC-é pedig mindössze 4,9 liter. Ez megfelel 134, illetve 129 g/km CO2-kibocsátásnak. Az Opel zászlóshajójának, az Insigniának a csúcs-dízelét, az igényes BiTurbo feltöltéssel és Twin-Cooler rendszerrel együtt ültették át az Astrába.

Az Astra BiTurbo két különböző méretű turbója a terhelési állapottól függően látja el egyedül vagy együtt a négy hengert. A kisebbik alacsony motorfordulatszámnál is gyorsan felpörög, így azonnali a reagálás a gázadásra, elmarad a kellemetlen „turbólyuk". Már 1250/percnél 320 newtonméter áll rendelkezésre – tehát az 1750 és 2500/perc között kifejtett 400 Nm-es maximum 80 százaléka.

Közepes fordulatszámon együtt dolgozik a két turbó: a nagyobb elősűríti, majd a kisebb tovább komprimálja a levegőt. A kipufogógáz egy részét megkerülő szelep vezeti állandóan a nagyobb feltöltőhöz. Az eredmény tartósan erős gyorsítás. 3000/perctől kizárólag a nagy turbó kap hajtógázt, innen már egyedül ez biztosítja a komoly teljesítményt. A fejlesztés középpontjában az alacsony fordulatszámnál gyors nyomásemelkedés, illetve feljebb a direkt gázpedál-reakció állt, ennek megfelelő mennyiségű kipufogógázt vezetnek a különböző méretű feltöltőkhöz. Az alsó tartományban egy külön a kisebb turbóhoz rendelt töltőlevegő-hűtő juttatja közvetlen úton az égésterekbe a viszonylag csekély légmennyiséget, majd belép a nagy hűtővel ellátott fő turbó is. Mivel az Astra motorháza eltér az Insigniáétól, a tervezők egyetlen töltőlevegő-hűtőt osztottak kisebb és nagyobb részre, míg a nagyobb autóban két külön hűtő van, más-más helyen. Különbség az is, hogy az Astra BiTurbo mindkét hőcserélője léghűtéses.

Az ötajtós, a Sports Tourer és a GTC külsején is látszik, hogy az új, nagy teljesítményű BiTurbo változatról van szó. Az eltérések modellenként változnak. A hűtőmaszk felső részének formája és mérete az Astra GTC-nek felel meg, az Opel-villámot tartó keresztléc azonban nem krómozott, hanem színre fényezett. Míg a GTC BiTurbo kivitele széles keresztlécet kapott, mint a normál GTC, az ötajtósé és a Sports Toureré a keskenyebb, szárny-formájú. Sportosabb látványt kelt a maszk alsó része is: a centrális és a külső rész átmenete cápauszony-alakú, ezzel még dinamikusabbá teszi az autót. Az ötajtós és a Sports Tourer oldalablaka krómkeretes, a GTC BiTurbóé alul fekete. Valamennyi változat látványát dupla kipufogóvég és a modellre jellemző hátsó lökhárító teszi erőteljesebbé.

Az Astra BiTurbo modellek belsejében Jet Fekete szövet vagy bőr képez kontrasztot az ülésszegély és a szőnyeg pirosával, illetve az ülés, az ajtóbetét és a váltószoknya díszvarrásával. Széria az alul lapított bőrkormány és a piros szegélyű szőnyeg is.

Az Astra-család többi tagjához hasonlóan a BiTurbo is megkapta a komfortot és a biztonságot szolgáló csúcstechnikát, például a második generációs Opel frontkamerát a kibővített jelzőtábla-felismeréssel, követési távolság kijelzéssel és frontális ütközési figyelmeztetéssel. A Sports Tourerhez és az ötajtóshoz tolatókamera rendelhető. Ezek kiegészítik az Astra egyéb, a szegmensben egyedülálló, vagy ritkaságnak számító részleteit, mint a bi-xenon fényszórós adaptív világítást (AFL+), amelynek intelligens funkciói automatikusan alkalmazkodnak a viszonyokhoz, például az időjáráshoz.

Módosított gumiperselyek, keményebb rugókra leültetett futómű és kisebb dőlést megengedő hátsó híd fokozzák az Astra BiTurbo variánsok menetdinamikáját. A vevő megrendelheti az adaptív FlexRide futómű-rendszert is, amely önműködően alkalmazkodik a menethelyzethez, és három módot kínál: a Standardot, a komfort-orientált Tourt és az aktív Sportot. Ez a BiTurbóhoz külön illesztett FlexRide rendszer kiegyensúlyozott viselkedést és magas szintű járműkontrollt eredményez.

Miként valamennyi GTC Astra és OPC-modell, a GTC Astra BiTurbo is szériában tartalmazza a HiPerStrut első futóművet, amely javítja az útfogást, precízebbé teszi a kanyarodást, és minimumra csökkenti a kormány-nyomaték reakciókat. Segítségével maximálisan kihasználhatja az autós az Astra kupé potenciálját.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/