/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

2009-től kapható hibrid Hyundai

2008. július 14. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Hyundai 2009-től hibrid modell bevezetését tervezi a Dél-Koreai piacon, amely első ízben alkalmaz a világon LPG-elektromos hajtást és Li-Poly akkut

A Hyundai Motor Company tervei szerint 2009. júliusában megkezdi első LPG-elektromos hibridmodelljének kiskereskedelmi értékesítését. A kezdetben kizárólag a dél-koreai piacon, Avante márkanév alatt kapható Elantra LPI hibrid elektromos jármű (HEV) a világ első olyan hibridautója, amelyet folyékony PB-gáz hajt, s amelyben első ízben alkalmazzák a fejlett lítium-polimer akkumulátorokat (Li-Poly).


A folyékony PB-gáz befecskendezésű (LPI), 1,6 liter lökettérfogatú Gamma-motor, a 15 kW-os villanymotor és a fokozatmentes automatikus váltó révén az Elantra LPI HEV úgynevezett enyhe hibrid, amelynek fogyasztása nagyon versenyképes.

“Az Elantra LPI HEV megmutatja, hogy a Hyundai hozzáállása milyen innovatív: kihasználtuk a Hyundai globális vezető szerepét az LPG-üzemanyaggal működő járművek terén, hogy olyan hibridet fejlesszünk ki, amelynek működtetése nagyon gazdaságos lesz,” mondta Dr. Hyun-Soon Lee, a Kutatás-Fejlesztési Osztály elnöke.

A piacon jelenleg megvásárolható, különböző hibridek fenntartási költségeinek összehasonlítása nyomán kiderül, hogy várhatóan az Elantra LPI HEV lesz a legolcsóbb mind között. Az Elantra LPI HEV fenntartása legalább 40 százalékkal olcsóbb lesz, mint a rivális modelleké, illetve fele lesz a hagyományos, csak benzinmotorral hajtott Elantráénak. (A számításokat a június első hetében érvényes, dél-koreai, 1,907.08 KRW/literes benzin, illetve 1,828.65 KRW/kg LPG-ár alapján kalkulálta a Hyundai).

Az Elantra LPI HEV a több műszaki tartalom – Li-Poly akkumulátor, villanymotor és az elektromos vezérlési rendszer) – miatt drágább lesz a hagyományos Elantránál. Ám a kisebb fogyasztás révén az Elantra LPI HEV vásárlói arra számíthatnak, hogy autójuk két év alatt behozza a többletköltséget.

Emellett az Elantra LPI HEV csupán 103 g/km CO2-t, és 90 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint a benzinmotoros Elantra, ezért megkapja a Szuper Ultra-alacsony Emissziójú Jármű (SULEV) besorolást.

Az Elantra LPI HEV lesz az első olyan modell a világon, amely a kizárólag az LG Chem, az egyik vezető akkumulátorgyártó által szállított, lítium-polimer, újratölthető akkumulátorral készül. A Li-poly akkumulátorok jelentős előnye a lítium-ion akkukkal szemben, hogy nagyobb az energiasűrűségük, kisebb a gyártási költségük, jobban ellenállnak a fizikai behatásoknak, illetve több kisütés-feltöltéses ciklust viselnek el, mielőtt kapacitásuk csökkenni kezdene.

A Hyundai 1995-ben fejlesztette ki első hibrid-elektromos autóját, és mutatta be a Future Green Vehicle-t a Szöuli Autószalonon. 1999-ben bemutatta az Elantra HEV-et, és 2000-ben az Accent HEV-et – mindkettőben párhuzamos elektromos hajtási rendszer és integrált önindító-generátor technológia. Ám ezek a kísérleti járművek végül nem kerültek sorozatgyártásba.

2004-ben a vállalat 50 darab Getz benzines-elektromos hibridautót (a dél-koreai piacon a Hyundai Clickre épülő B-kategóriás kisautó) szállított le a koreai kormányhivatalok számára. Ezek az úgynevezett enyhe hibridek 12 kW-os villanymotort és nikkel-metál hidrid akkumulátort tartalmaztak. A hibrid technológia fejlesztési programja tovább folytatódott, és 2005-ben a Hyundai leányvállalata, a Kia Motors Corp. további 350 kocsival járult hozzá a fenti demonstrációs flottához, amely 2006-ban újabb 730, majd 2007-ben 1.682 darabbal, köztük Accent HEV-ekkel bővült.

A jelenlegi tervek szerint a hibridmodellek palettája 2010-ben közepes méretű szedánokkal bővül.

Az Elantra LPI HEV értékesítésének kezdetekor csak a hazai, dél-koreai piacon lesz kapható. Ám az LPI Hybrid eljuthat olyan exportpiacokra is, ahol nagyon jó LPG-elosztó hálózat létezik.

Mivel az Elantra LPI HEV fejlesztése tovább folyik, a részletesebb műszaki adatokat a 2009. júliusi piaci bevetéshez közelebbi időpontban kerülnek nyilvánosságra.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/