Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték az új BMW 1-es sorozatot

2019. május 27. 13:50   |   Autoblog
címkék:  

A BMW 1-es sorozat harmadik generációjának érkezése egy új korszak kezdetét jelöli, ugyanis a prémium kompakt modell immár elsőkerék-hajtású. Persze ez nem jelenti azt, hogy az új 1-es ne lenne ízig-vérig BMW, páratlan menetdinamika jellemzi. Az új 1-es BMW premierjét szeptemberben, a 68. Frankfurti Autószalonon tartják, értékesítése pedig szeptember végén indul.

A BMW 1-es sorozat nagy népszerűségre tett szert Európában, az első két generációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb helyet kínál: a megnövelt tér elsősorban a hátsó üléssorban és a csomagtérben érhető tetten. Az új BMW 1-es sorozat kizárólag ötajtós karosszériaváltozatban érkezik meg az utakra, közvetlen elődjéhez képest 5 milliméterrel rövidebb, 4319 milliméter hosszúsággal. Szélesség tekintetében a modell 34 millimétert gyarapodott, immár 1799 milliméter széles, magassága pedig 13 milliméterrel 1434 milliméterre nőtt. A tengelytáv ugyanakkor 2 cm-t rövidült, immár 2670 milliméteres.

Szemből nézve az új BMW 1-es sorozat büszkén viseli a jellegzetes BMW stílusjegyek újraértelmezése szerint megálmodott frontrészt. A vese alakú BMW hűtőrácsok a modell történetében először egybeolvadtak és minden korábbinál nagyobbak lettek, amely magabiztosabb kiállást kölcsönöz az újdonságnak. A paletta csúcsán a BMW M135i xDrive modell áll, amely a hűtőrács klasszikus lamelláit egyedi háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti. Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők.

Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg. A letisztult, karcsúsított, L alakú hátsó lámpák mindezt még tovább fokozzák. A kipufogócsövek 90, az M135i xDrive modell esetében 100 milliméter átmérőjű. A kerékjárati íveket új tervezésű könnyűfém keréktárcsák töltik ki, 16” mérettől. Most először akár 19” méretű könnyűfém felnik is választhatók.

A BMW 1-es sorozathoz első ízben megrendelhető, elektromosan működtethető panoráma üvegtető még nagyobb fényárba öltözteti az utasteret, amely tágasabb és minőségibb, mint előtte, és innovatív részleteket is tartalmaz. Utóbbira az extraként megrendelhető, háttérvilágítású dekorbetétek szolgálnak kiváló példaként. Felárért a BMW központi operációs rendszerének új, 7.0 verziója is megrendelhető, amely két darab egységesített, egyenként 10,25” méretű kijelző képében kínálja fel a legkorszerűbb információ-szolgáltató funkciók tárházát, akár gesztusvezérléssel is. Az új 1-es sorozathoz emellett a modell történetében először Head-Up kijelző is rendelhető, színes, 9,2” méretű változatban.

Az új BMW 1-es sorozat utastere minden korábbinál nagyobb helykínálatot garantál, főként a hátsó üléssorban utazók számára. A beszállás könnyű, a hátsó üléssorban utazók térdtere pedig 33 milliméterrel, míg a hátsó fejtér további 19 milliméterrel nőtt. Könyökmagasságban az első üléseken utazók 42 milliméteres növekedést, a hátsó üléssorban utazók pedig 13 milliméteres gyarapodást tapasztalhatnak. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 20 literrel nőtt, immár 380 liter, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1200 literig bővíthető. Most először elektromos csomagtér-működtető funkció is elérhető.

Az alapfelszereltségként kínált Advantage felszereltségi csomaghoz további három csatlakozik, egytől egyig eltérő külső és belső opciókat kínálva. A Luxury Line felszereltségi csomag a modell elegáns, kényelmes karakterét helyezi a középpontba, Aluminium szatinált dekorbetétekkel és Dakota bőr üléskárpittal. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablakkereteivel, fekete kiegészítőkkel és sportülésekkel érkező Sport Line felszereltségi csomag, illetve az Aluminium szatinált dekorbetétekkel, típus-specifikus első légterelőkkel és a hátsó lökhárító magasfényű fekete árnyalatú, BMW M toldatával kínált M Sport felszereltségi csomag ezzel szemben a BMW M135i xDrive modell dinamikus karakterét idézi. A csúcsmodell háromdimenziós hálómintázatú BMW hűtőrácsot, Cerium Grey kipufogóvégeket és a karosszéria színére fényezett, hátsó BMW M légterelő szárnyat visel.

A BMW 1-es sorozat harmadik modellgenerációjával a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemeze is világpremierjét ünnepli. Az öt éven át tartó fejlesztőmunka kategóriaetalon menettulajdonságokat eredményezett. Legyen szó akár elsőkerék-meghajtású változatról, akár xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt modellről, agilitás szempontjából az új BMW 1-es sorozat minden tekintetben túlszárnyalja elődjeit. A hajtáslánc és a futómű gyors és precíz reakciói egyértelműen érezhetőek, még tovább fokozva a vezetés élményét. Kulcsfontosságú alkotóelem e téren a BMW i3s technológiai örökségeként alkalmazott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amely minden korábbinál gyorsabban, illetve pontosabban kontrollálja az egyes kerekek kipörgését.

Az ARB technológia működését az 1-es BMW harmadik nemzedékéhez ugyancsak alapfelszereltségként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az ívbelső kerék precíz kipörgés-megelőző fékezésével jelentős mértékben fokozza az újdonság agilitását. Az eredmény szinte hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság.

Az ARB technológiát és a BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomagot a BMW 120d xDrive és a BMW M135i xDrive is megkapja, a két modell esetében ráadásul a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is az alapfelszereltség része. Sőt mi több, a BMW M135i xDrive első tengelyén egy teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű is dolgozik, amely az első féltengelyek összezárásával még sportosabb vezetési élményt ígér. A hasmagasságot 10 milliméterrel csökkentő BMW M sport futómű mellett változó lengéscsillapítás-vezérléssel dolgozó adaptív futómű is elérhető.

A differenciálművet a mérnökök az alapfelszereltségként kínált nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóba építették be, amely rajtprogramot is tud. A BMW M135i xDrive modellbe épített BMW M sport kormánymű minden korábbinál élénkebb reakciója sportosabb élményt nyújt. A BMW M sport kormánymű és a BMW M sport fékrendszer az új BMW 1-es sorozat többi motorváltozatához is elérhető.

Az új 1-es BMW három dízelmotorral és két benzines erőforrással gurul le a gyártósorról, lefedve a 116d és az M135i xDrive közötti 116-306 LE-s erőtartományt. Az utóbbi modellt hajtó szív a BMW Group motorpalettájának legerősebb négyhengeres motorja. A BMW M135i xDrive mindössze 4,8 másodperc alatt (a 2019 novemberétől elérhető BMW M Performance csomaggal felszerelve 4,7 másodperc alatt) gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika 250 km/óránál szabályozza.

Alapfelszereltségként a BMW 116d, BMW 118d és BMW 118i modellhármast a hatfokozatú manuális váltó továbbfejlesztett változatával szereli a gyártó, a BMW 116d és a BMW 118i duójához azonban hétfokozatú duplakuplungos Steptronic automataváltó is kérhető. A BMW 118d extrafelszereltségi palettáján és a BMW 120d xDrive alapfelszereltségében a nyolcfokozatú Steptronic automataváltót találják az ügyfelek, a BMW M135i xDrive váltásairól pedig a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó gondoskodik.

Az alapfelszereltség része az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, valamint az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Feláras a Driving Assistant csomag, 160 km/órás sebességig használható aktív tempomattal, sávváltásra, hátsó ütközésre és keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel. Ezen kívül rendelhető parkolássegítő rendszer, tolatókamera, parkolóasszisztens és innovatív tolatási segédlet is.

Az extrák között két olyan okos funkció is megtalálható, amelyek korábban csak a magasabb kategóriájú BMW modellek kiváltságai voltak: a BMW Digital Key digitális kulcs és a BMW Intelligens Személyi Asszisztens. A digitális kulcs lehetővé teszi, hogy okostelefonnal működtessék a központi zárat. A volán mögé ülve az erőforrás is azon nyomban indíthatóvá válik, amint a készüléket a számára kialakított rekeszben vagy a vezeték nélküli töltést garantáló tálcán elhelyezik. A BMW Intelligens Személyi Asszisztens segítségével a bent ülők szóban működtethetik a jármű különböző funkcióit és átfogó információkat is lekérhetnek.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!