/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Miként hat az orosz-ukrán konfliktus a gumiiparra?

2022. május 09. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Számos újságírói kérdést kaptunk azzal kapcsolatban, hogy az orosz-ukrán konfliktus miként befolyásolja az európai gumiipart, illetve abroncsgyártást. Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségétől (ETRMA) a következő információkat kaptuk.

A két szemben álló ország konfliktusa az ellátási lánc megszakadásához vezetett: ez főként a korom és a szintetikus gumi, az acélkord és a peremhuzal behozatalát érinti.

Az abroncsgyártás egyik fontos alapanyaga a korom. Oroszország évente több mint 500 000 tonna kormot szállít Európába, Ukrajnából pedig körülbelül 50 000 tonna érkezik. A teljes európai koromkapacitás több mint 50%-a Oroszországból, Ukrajnából és Fehéroroszországból érkezik.

Oroszország szállítja az EU-ba importált összes szintetikus gumi 30%-át; nagymértékű kitettség a sztirol-butadién gumi, a polibutadién és különösen a szintetikus poliizoprén (a természetes gumi kémiai klónja – az oroszországi termelési kapacitás 60%-a) tekintetében.

Oroszország és Fehéroroszország együttesen az EU importált acélkordjának 15%-át adja; ezen felül Fehéroroszország adja az EU importált peremhuzal 31%-át.

Szankciók és gumiabroncsok

A gumiabroncsok a március 15-én közzétett szankciók célpontjai, de érintettek az úgynevezett „kettős felhasználású termékek listájának hatályát kiterjesztő szankciók” miatt is, beleértve a Fehéroroszországra vonatkozó listát is.

Az inflációs nyomás hirtelen megugrása csorbítja a fogyasztói bizalmat és a vásárlóerőt, az elemzők pedig felére csökkentették az európai GDP növekedésére vonatkozó előrejelzésüket. A magas üzemanyagárak következménye a megtett járműkilométerek csökkenése lesz, ami a csereabroncsok értékesítésére is kihat.

Abroncsgyártás Oroszországban

Az ETRMA tagjai Oroszországban mind a helyi, mind az európai piacra gyártottak gumiabroncsokat; a Michelin, a Continental, a Nokian, a Pirelli és a Bridgestone rendelkeznek ipari telephellyel Oroszországban. A Michelin, a Bridgestone és a Continental március elején felfüggesztette az oroszországi termelést. A Continental a múlt héten indította újra a termelést, de exportra ők sem szállítanak.

Az európai piacokon értékesített személygépkocsi-abroncsok 9%-át, a tehergépkocsi- és autóbuszabroncsok 7%-át, valamint a mezőgazdasági gumiabroncsok 2%-át tették ki korábban az Oroszországból importált gumiabroncsok.

EU kereskedelmi partnerek

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/