/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

400 lóerő egy kompakt autóban

2017. február 13. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi RS 3 Sportback több szempontból is különleges kompakt kocsi. A piacon egyedüliként öthengeres motor hajtja, teljesítménye pedig kereken 400 lóerő, ami néhány évtizede még szupersportautós érték volt. Ősereje és összkerékhajtásával jóvoltából 4,1 másodperc alatt gyorsul fel százra és akár 280 km/órával is száguldhat. Igazán lenyűgöző.

Az ötajtós Audi RS 3 Sportback finom modellfrissítésen esett át, ami főként a motor felpaprikázásában és az enyhe kozmetikai módosításokban merült ki. A kompakt sport-Audiban a világ legerősebb sorozatgyártású öthengeres motorja dolgozik, a teljesítménye immár 400 lóerő, 33-mal több, mint korábban, nyomatéka pedig 480 Nm, melyet 1700 és 5850-es fordulatszám között bocsájt rendelkezésre. A kettős befecskendezésű 2,5 TFSI alumínium forgattyúsházának köszönhetően ráadásul 26 kilogrammal könnyebb is lett.

Az RS 3 Sportback a forró ferdehátúak mezőnyének leggyorsabb képviselője, 4,1 másodperc alatt lő ki százra, csúcssebessége pedig 250 vagy 280 km/óra, némi plusz pénzért cserébe. Jobban gyorsul tehát, mint a 381 lovas Mercedes-AMG A 45 és gyorsabban megy, mint a Honda Civic Type R, amely 270 km/órás sebességre képes. A motor erejét egy hétfokozatú duplakuplungos váltóművön keresztül adja át a quattro állandó négykerék-hajtási rendszernek. Minél dinamikusabban vezetik az autót, annál több nyomaték jut a hátsó tengelyre, így az hátsókerekes benyomást kelt.

Széria az Audi drive select menetmód-választó rendszer, melynek segítségével a pilóta megváltoztathatja a kormányzás, a váltómű, a motorvezérlés, a kipufogórendszer és az RS sportfutómű karakterisztikáját. Az RS 3 egyébiránt 25 mm-rel lejjebb ül, mint a normál modell, első nyomtávja pedig 20 mm-rel szélesebb. 19 colos kerekeken gördül, mindkét tengelyen 235/35 méretű gumikkal. A féktárcsák átmérője elöl-hátul 31 centiméter, de előre karbon-kerámia rendszer is rendelhető jóval nagyobb átmérőjű tárcsákkal.

Kívülről az RS 3 Sportback tipikus RS vértezetével mutatja erejét. Elölnézetből a fényes fekete, méhsejt rácsos singleframe hűtőrács, továbbá a formázott, nagyméretű légbeömlőkkel kirakott lökhárító az árulkodó jegyek. Oldalt a matt ezüst tetőrudak és külső tükörházak, valamint a vaskos küszöbidomok, hátulról pedig az RS tetőspoiler, a diffúzor és az öblös ovális kipufogóvégek jelzik, hogy a csúcsmodellel van dolgunk. Szériafelszerelés a LED-es fényszórórendszer, de felárért matrix LED fényszórók is elérhetők.

Az RS 3 Sportbacket fekete nappabőr sportülésekkel szállítják, de az opciós listán a kontúrozott, még határozottabb oldaltartású, integrált fejtámlás RS sportülések is megtalálhatók. A kormánykerék alul lapított. RS-jellemzők még a fekete számlapos főműszerek piros mutatókkal és fehér skálázással. A vezetői információs rendszer töltőnyomás-jelzővel, olaj hőmérséklet mutatóval és köridő-mérővel bővült ki. Ha megrendelik az autóhoz a digitális műszerfalat, akkor a pilóta speciális RS képernyőt lát maga előtt, középre helyezett fordulatszámmérővel és kétoldalt felsorakoztatott kiegészítő menetadatokkal (nyomaték, g-erő és guminyomás).

Az Audi RS 3 Sportback és limuzin kivitele, az RS 3 Sedan Európában áprilistól rendelhető, piaci bevezetésük augusztusban indul. Az RS 3 Sportback alapára 54 600, az RS 3 Sedan alapára pedig 55 900 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/