/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

400 lóerővel jön az Audi TT RS

2016. április 25. 12:40   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi a ma nyíló Pekingi Autószalonon mutatja be a TT sorozat csúcsmodelljét. A TT RS-t 400 lóerősre felhúzott 2,5 literes öthengeres turbómotor hajtja, így 60 lóerővel izmosabb elődjénél. Az új generációs TT RS Coupé és Roadster szintén az Audi Hungáriánál, Győrben készülnek majd, az értékesítés pedig ősszel indul.

Az Audi szerencsére kitartott az egymás után hatszor Év Motorjának megválasztott 2,5 literes öthengeres TFSI erőforrás mellett, a TT RS új nemzedékébe is ezt szereli be. A mérnökök azonban a hajtóművet számos ponton továbbfejlesztették – könnyítették az alkatrészeit, csökkentették a belső súrlódását és megemelték a teljesítményét. A lökettérfogat nem változott, maradt 2480 köbcentiméter, a teljesítmény azonban 17 százalékot ugrott, immár 400 lóerő és 480 Nm nyomaték áll rendelkezésre az 1700-5850-as fordulatszám-tartományban.

A fantasztikus húzóerő pedig összetéveszthetetlen, lelkesítő hanggal társul, ami a sorba rendezett öt henger érdeme. A TT RS Coupé 3,7 másodperc alatt sprintel százra, míg a Roadster 3,9 szekundum alatt teszi ugyanezt – ez már a szuper-sportautók területe. A végsebesség 250, vagy kérésre 280 km/óra lehet.

A 2,5 literes TFSI aggregát egy 7-fokozatú S tronic duplakuplungos automatváltón keresztül adja át erejét a quattro állandó négykerék-hajtásnak. A rendszer többtárcsás kuplungja szabadon variálja a nyomatékot a tengelyek között, erős tapadást és intenzív vezetési élményt adva. A drive select menetmód-választó rendszer által a sofőr változtathatja a quattro hajtás, a kormányzás, a váltómű, a motor és a kipufogó karakterisztikáját.

A 19 – opcióként kovácsolt 20 – hüvelykes felnik mögött hűtött és perforált féktárcsák lassítják az autót, de plusz pénzért különösen könnyű és ellenálló karbon kerámia tárcsákkal szerelik fel az autót. Kérhető RS sport felfüggesztés is mágnesezhető folyadékkal töltött adaptív lengéscsillapítókkal.

A harmadik generációs Audi TT RS Coupé és Roadster áttervezett frontján nagyobb első légbeömlő nyílások, quattro feliratos méhsejtrácsos hűtőmaszk és új kialakítású fényszórók kaptak helyet. Oldalt új vonalú küszöblécek, hátul pedig rögzített hátsó szárny és két nagyméretű ovális kipufogóvégződés látható. Világújdonságként, szériaautóban először a hátsó LED-es lámpák Matrix OLED (organikus fénykibocsátó diódák) kivitelben is elérhetők. Egyébként mindkét modell 4,19 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,34 méter magas.

A kabin rendkívül sportos hangvételű, alumínium vagy karbon betétekkel és RS logókkal. És akárcsak az Audi R8-ban, a motor a kormánykerékről gombbal indítható. A kijelzők és a kezelőszervek a sofőrre fókuszálnak. Minden lényeges információ a sztenderd, teljesen digitális Audi virtual cockpit kijelzőn jelenik meg. A sofőr három különböző séma szerint jelenítheti meg az adatokat, előhívhatja a speciális RS képernyőt is, amely a fordulatszámmérőt helyezi középpontba és többek között tájékoztat a keréknyomásról, a nyomatékról és az utasokra ható g-erőkről. A váltófülekkel ellátott kormány központi szerepet kapott, a szokásos multifunkciós gombok mellett a sofőr ugyanis innen indíthatja és állíthatja le a motort, illetve kezelheti a drive select rendszert. Le sem kell vennie a kezét a volánról.

Az új Audi TT RS modellek és 2,5 literes öthengeres erőforrásuk is Győrött, az Audi Hungariánál készülnek majd, ahogy eddig. A németországi árakat már tudjuk, a Coupé 66 400, a Roadster 69 200 eurótól indul.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/