/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

420 lóerős tanulmány az új TT-ből

2014. március 04. 16:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Az Audi a győri gyártású kupéból rögtön háromféle változatot mutatott be Genfben, melyek közül a legvadabb – quattro sport concept kiegészítőnévvel ellátott verzió – 2.0 literes TFSI motorja 420 lóerőt teljesít.

Egy igazán különleges kiadású TT-ről rántotta le a leplet az Audi a 84. Genfi Autószalonon. A TT quattro sport concept egy igazi utcai versenyautónak épült: négyhengeres 2.0 literes TFSI motorja nem kevesebb, mint 420 lóerőt állít csatasorba (6700-as fordulaton), mellyel fajlagos teljesítménye eléri a 210 paripát literenként. Emellett 2400-tól 6300-as fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre álló maximális 450 Nm-es nyomatéka már szinte említést sem érdemel.

A nevéből is adódóan állandó összkerékhajtással rendelkező modell üres tömege mindössze 1344 kilogramm, amiből az imént említett benzines blokk csupán 150 kilót nyom. A brutális teljesítményt az S tronic duplakuplungos váltó továbbítja a kerekek felé. Ezek fényében egyáltalán nem csoda, hogy 0-ról 100 km/órára 3,7 másodperc alatt katapultál a kupé. A súlyeloszlás közel egyenlő – 54:46 az első tengely javára.

A nyers erő mellett persze nem elhanyagolható a kocsi megjelenése sem. Az orrot kitöltő méhsejt-szerkezetű rács és az első lökhárító aljára biggyesztett quattro felirat, valamint a karbon kötény messziről megkülönböztethetővé teszi a koncepciót hagyományos modelltől, míg a 20 collos felnik, az oldalanként 30 milliméterrel szélesített nyomtáv és a mélyebbre húzott küszöbök tovább tetézik az egyedi megjelenést. A fixált szénszálas hátsó szárny és diffúzor már csak hab a tortán.

Mivel nem egy hagyományos autóról van szó, a TT quattróból kikerült néhány felesleges dolog. Például a hátsó üléssor és az ajtókban található hangszórók, könyöklők. Helyettük egy bukókeret és négypontos övekkel ellátott versenyülések kaptak helyet a kabinban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

*/