/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

440 lóerős lett a Porsche Macan Turbo

2019. augusztus 29. 14:00   |   DG
címkék:  

A Porsche átszerkesztette a Macan modellcsalád fejét, a Turbót. Vadonatúj fejlesztésű, 2,9 literes biturbó V6-os motort tett bele, amely 440 lóerőt ad le. A Sport Chrono csomaggal felvértezve az izom-SUV 4,3 másodperc alatt szökik fel százra, csúcssebessége pedig 270 km/óra.

A legfrissebb típusspecifikus dizájnt felvonultató Macan Turbót exkluzív, három légbeömlővel tűzdelt első lökhárítója, LED-es fényszórói, 20 colos Turbo kerekei, sportos küszöbidomai és tükörborításai, valamint rögzített dupla tetőszárnya alapján lehet felismerni. A sport kipufogórendszer is csak ezen a változaton zárul ezüstszínű végekkel.

A belső felszereltség is igen bőkezű. Adaptív, motorosan állítható, bőrborítású sportülések, Alcantara mennyezetkárpit, csiszolt alumínium díszítések, online navigációt kínáló PCM multimédiás rendszer 27,6 cm átmérőjű középső érintőképernyővel, LTE telefonmodul, integrált SIM-kártya és Wi-Fi hotspot – egytől-egyig az alapellátmány részei. Felárért vezeték nélküli telefontöltő, fűthető szélvédő, levegő ionizátor, dugóasszisztens és adaptív tempomat rendelhető.

Az új Macan Turbóba is bekerült a Cayenne és Panamera modellekben már szolgáló 2,9 literes biturbó V6-os aggregát, amely 450 lóerővel például az Audi RS 5-ben is vitézkedik. Az erőforrás érdekessége, hogy mindkét kipufogógáz hajtású turbófeltöltőjét a hengersorok között, a „V-térben” helyezték el. A hatékony égés érdekében a hűtött kipufogócsonkot pedig a hengerfejbe integrálták. A rövid gázutak miatt a motor nagyon gyorsan reagál a gázadásra. 40 lóerővel többet termel, mint a korábbi 3,6 literes hathengeres turbómotor, maximális, 550 Nm-es nyomatékát pedig 1800 és 5600-as fordulatszám között szolgáltatja. Az erőátvitelért hétsebességes PDK duplakuplungos váltómű és összkerékhajtás felel.

A Macan csúcsmodell ezenkívül speciális Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszert is kapott, volfrám-karbid bevonatú féktárcsákkal, amelyek lassabban kopnak és 90 százalékkal kevesebb fékport termelnek, mint a hagyományos vastárcsás rendszerek. Plusz pénzért persze karbon-kerámia fékrendszer is kérhető, s az extralistán szerepel a szabályozható magasságú légrugós felfüggesztés, valamint a nyomatékvektor szabályzó rendszer is.

Az új Porsche Macan Turbo már megrendelhető, alapára 91 922 euró.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/