/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

45 éves a Mercedes-Benz 450 SEL 6.9

2020. április 27. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz 45 évvel ezelőtt egyértelműen elkötelezte magát az erő mellett: bemutatta a 116-os modellszéria csúcsváltozatát, a 6,9 literes V8-as motorral hajtott 450 SEL 6.9-et. A nagyteljesítményű limuzin a maga idejében az egyik leggyorsabb autó volt, csak néhány sportkocsi tudott vele lépést tartani. Ma keresett klasszikus.

A 116-os S-osztályt 1972 szeptemberében mutatta be a Mercedes-Benz. A modell azonnal óriási sikert aratott és számos elismerést gyűjtött be; a 450 SE modellt például az 1974-es Év Autójának választották meg. A csúcsmodell három évvel később érkezett a 450 SEL 6.9 formájában, melynek szellemi elődje a sportlimuzinok ősapja, a 250 lóerős 300 SEL 6.3 volt.

A 450 SEL 6.9 nyolchengeres erőforrásának műszaki alapját a legendás Mercedes-Benz 600 (W 100 széria) aggregátja szolgáltatta. A mérnökök azonban megnövelték a hengerfuratokat 103-ról 107 mm-re, így az összlökettérfogat 6834 köbcentiméterre módosult. A 6,9 literesnek jelölt motor 286 lóerőt adott le 4250-es fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 550 Nm volt 3000-es fordulatszámon. Hogy az alacsony motorházba be tudják építeni, a mérnökök száraz karteres kenési rendszert terveztek hozzá, amely 12 liter olajjal működött. A szervizintervallumot így 15 ezer kilométerre is ki tudták tolni. A V8-ashoz 3-sebességes automataváltót kapcsoltak, amely a 4,5 literes modellektől jött, de a megnövekedett nyomatékhoz igazították.

A 450 SEL 6.9 másik érdekessége a szintszabályozós hidropneumatikus rugózás volt, amely folyamatosan szinten tartotta a közel 2 tonnás limuzin hasmagasságát és kiemelkedő menetkomfortot biztosított. Az útfogást egy ZF korlátozottan önzáró differenciálmű is segítette. A kocsi lenyűgöző teljesítményt nyújtott közel öt évtizeddel ezelőtt: 225 km/órás csúcssebességre volt képes (amelyet a sajtótesztek során rendszeresen túlléptek) és 7,4 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/órára. A sportlimuzin ma megmosolyogtató, 215/70 VR 14 méretű abroncsokon futott és hatalmas étvágya volt: 110 km/órás tempónál 16 literes vegyes fogyasztást adott meg a gyár.

1975 és 1980 között végül 7380 darab 450 SEL 6.9 készült Sindelfingenben. Több mint kétszer annyiba került, mint a belépőmodell; egy 1976-os árlista szerint 69 930 német márkát kértek érte, amíg a 280 S alapára 28 848 német márka volt.

A légkondicionáló berendezés, a hővédő üvegezés, a fűthető hátsó ablak, a központi zár, a tempomat, az elektromos ablakemelők, a fényszórómosó berendezés, az automata biztonsági övek, továbbá a velúr kárpitozás egytől-egyig az alapfelszereltség részét képezték. Persze számos extra is kapható volt, mint például a napfénytető (987 márka) és az igencsak exkluzív Becker AT 160 S  autótelefon (!) (13 542 márka).

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/