/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

500 km/órát meghaladó sebességre képes Észak-Amerika új hipersportautója

2020. december 17. 19:55   |   Autoblog
címkék:  

A texasi Hennessey Performance három év fejlesztés után leleplezte a Venom F5 hipersportautó sorozatgyártású változatát, amelyet úgy terveztek meg, hogy a világ legintenzívebb vezetési élményét nyújtsa. Az 1817 lóerős szörnyeteg 500 km/órát meghaladó sebességre képes, akárcsak a legerősebb tornádók szélviharai. Az F5-ből összesen 24 darabot készítenek, 2,1 millió dolláros áron.

Kezdjük mindjárt az észbontó menetteljesítményekkel, amire a Hennessey Venom F5 képes. A kocsiban egy saját fejlesztésű, 6,6 liter lökettérfogatú, ikerturbós V8-as aggregátot találunk, amely 1817 lóerőt képes leadni 8000-es fordulatszámon. Mivel a teljesen szénszálas F5 száraz tömege csupán 1360 kilogramm, ez azt jelenti, hogy minden egyes kilóra 1,34 lóerő, vagy másképpen, egy tonnára 1298 lóerő jut. Ennél magasabb súly/lóerő arányt ma egyetlen másik közúton használható autó sem tud felmutatni.

A Fury-nek elnevezett 90 fokos hengerszögű erőforrás öntöttvas blokkal, alumínium hengerfejekkel és agresszív vezérműtengellyel bír. Főbb alkatrészei, mint a főtengely, a dugattyúk és a hajtókarok, magas minőségű fémekből készültek, mint alumínium, titánium és Inconel (króm-nikkel ötvözet). A Fury száraz karteres kenési rendszere Pennzoil 10w60-as szintetikus motorolajat használ és egészen 8500-as fordulatszámig képes elpörögni. A több mint 1800 lóerő előállításában a két darab, egyedi kialakítású golyóscsapágyas turbófeltöltő is segédkezik. A speciális, rozsdamentes acél és Inconel kipufogórendszert Cerakote anyaggal kezelték, amely megvédi a motorteret a túlzott hőtől.

A motor méltó a nevéhez, hangos és nyers, hallani a turbók fütyülését, a kipufogó pedig durrog és lángokat szór. Nem úgy, mint a lefojtott európai motorok. A V8-as 1617 Nm nyomatékot termel 5500-as fordulatszámon, amely egy speciális CIMA félautomata váltóművön keresztül jut a hátsó kerekekre. Az első négy fokozat rövidebb a lehengerlő gyorsulás érdekében, a felsőbb fokozatok viszont már hosszabb áttételűek. Az utolsó, hetedik fokozatban az F5 534 km/órás elméleti sebességet képes elérni. Az erő útra vitelét Motec elektronika vezérli, emellett öt különböző vezetési üzemmód áll rendelkezésre (Sport, Track, Drag, Wet, F5), amelyek befolyásolják a teljesítményleadást, a tapadást és a fékteljesítményt. Csakis F5 módban használható ki a maximális, 1817 lóerős teljesítmény.

A Hennessey Venom F5 2,6 másodperc alatt sprintel 100 km/órára, 4,7 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót, 8,4 másodperc alatt megvan neki a 300, 0-ról 400 km/órára pedig 15,5 másodperc alatt gyorsul fel. A csúcssebessége 500 km/óra fölött van. Hogy pontosan mennyi a vége, azt majd a jövő év elején megtudjuk. Akkor kerül sor a végsebességi tesztekre, hitelesítő műszerek jelenlétében.

A Venom F5 nem sokkal nagyobb, mint elődje, a Venom GT. 4666 mm hosszú és 1971 mm széles. Újítása, hogy a hasmagassága állítható, elöl 75 és 140 mm, hátul pedig 85 és 160 mm között. A hátsó légterelő szárny nem emelkedik ki a karosszéria síkjából, de később a pályacsomag részeként fix nagyméretű hátsó spoilert és agresszívabb első splitter is lehet majd kérni.

Az utastér egyszerű, lényegre törő. A műszerezettség minimális, a legfontosabb kezelőszervek az extrém kivitelű karbon kormánykerékre kerültek. Rengeteg a szénszálas felület, csupán az üléseken, az ajtókon és a műszerfal tetején némi bőrkárpitot. A kormánykerék zöld színű kapcsolójával lehet a vezetési üzemmódok között váltani. A fő műszeregység egy 7 colos kijelző, amely az üzemmódoknak megfelelően változtatja a színét és a tartalmát. Középen az Alpine érintőképernyős infotainment rendszert látjuk, amely Apple Car Play és Android Auto kompatibilis, Bluetooth kapcsolatot biztosít és a navigációt is tudja.

A Venom F5 az alkotók reményei szerint felnő a nevéhez. Az F5 ugyanis a tornádók intenzitását kategorizáló Fujita-skála legerősebb foka, 420 és 512 km/óra közötti szélsebességekkel. Jövőre kiderül, hogy az F5 végsebessége mennyivel haladja majd meg az 500 km/órát.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/