/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

52′ Coppa Intereuropa, Monza – 2. rész

2006. július 17. 00:45   |   Autoblog
címkék:  

Többszörösen is örömteli, ha előkerül valami, amit régóta elveszettnek hittünk. A minap egy CD-re akadtam, rajta nosztalgikus fényképekkel, és rögtön előjöttek az öt évvel korábbi élmények.

Mi tagadás, az első versenynap után társaságunk kissé nyúzott állapotban volt. A fárasztó utazás, a tűző nap, a fülsüketítő zaj, no és persze a felfokozott lelki állapot együttes hatása nem mindennapi kimerültséget eredményezett, de az élmények frissessége, a helyszín varázsa nem tudott minket ágyba parancsolni. A hazai stílusú Paprika kisvendéglő teraszán elfogyasztott finom vacsorát követően még hosszabb belvárosi sétára indultunk, hogy útközben megbeszélhessük a pályán látottakat. Vasárnap reggel – miután egy félreértésből adódóan jóízűen elfogyasztottuk a panzió összes vendége számára feltálalt reggelit – ismét Monza felé vettük az irányt. Az első futam, a Turismo B 9-kor kezdődött, és a legtöbb versenytől eltérően nem 10 vagy 15, hanem 25 körös volt.

Az edzések alapján biztos befutóknak a bivalyerős Ford Mustangok ígérkeztek, de a szolid külsejű, ám annál mérgesebb Ford Lotus Cortinák alaposan befűtöttek az amerikai márkatársaknak, az Alfa Giulietta Sprint GTA-król már nem is beszélve. A végén mindhárom típusból kettő-kettő feladta a küzdelmet, de a kockás zászlóval még így is az előbbi sorrendben intették le a versenyt.

Rövid szünet után a mai gyakorlatnak megfelelően, az öreg F-1-eseket is megillette a Warm up, azaz a bemelegítés. Sajnos már tegnap tudtuk, hogy az ő viadaluknak legfeljebb a rajtját várjuk meg, mert a befutó és a hivatalos eredményhirdetés időpontja nekünk már késő.

Délelőtt a Brabham BT49 vette birtokba az etalon köridőt, a pole-os hatkerekű Tyrrell csak a negyedik helyet autózta. A prototípusok futama előtt három betétprogram felvonulását láttuk: először a Mini Monza World keretében összegyűlt kisautók özönlötték el a pályát, majd néhány kör erejéig a kétkerekűeké lett a világ. A klasszikus autók bemutatóját egy Lamborghini Diablo vezette fel, ez a mezőny azonban igen változatos képet mutatott, mert FIAT 500-astól kezdve Citroen Traction Avant, Bentley S2 Continental, Ferrari Dino 246 GT, Maserati 3500 GT, Mercedes 300 SL és Peugeot 203 is szerepelt a résztvevők között.

A Coppa Monza GT idejére szinte megteltetek a lelátók, úgy látszott, mindenkinek ez a kedvence. A rajtot követően az első három sorrendje nem változott, de a második körben a Ford GT40 átvette a vezetést. Szívem csücske, a fehér Jaguar E-type nagy hátrányba került, a pálya egyik szakaszán kicsúszott, és mire visszakecmergett, még a Porschék is elmentek mellette. A táv negyedénél azonban az egyik 356-os “svábbogár” akkora galibát okozott, hogy 30 percre leállították a futamot, majd a megszerezett pozíciók alapján újraindították a mezőnyt.

A Ford most nem hagyta magát, sem a két TVR, sem a két Cobra nem bírt vele, de amit a Jaguar művelt, azt nem lehet elfelejteni! Szinte az utolsó helyről indulva kapaszkodott fel az élbolyba, miközben úgy kerülgette a Porschékat, mint rutinpályán a bójákat, de nem kegyelmezett a Marcos 1800-asnak, az MG B-nek és az Alfáknak sem. Nagy meglepetésre a Cobra-duó és az egyik TVR feladta a küzdelmet, mint ahogy a 275-ös Ferrarit is addig-addig óvta mulya tulajdonosa, míg szép csendben a füvön kötött ki.

A hazai közönség nem is méltányolta, ahogyan a vérvörös paripát, a nemzet büszkeségét lelépték a gyengébb ellenfelek, és azt hiszem jogosan. A verseny – az verseny! Aki pedig dédelgetni akarja az autóját, netán félti a sérülésektől, az ne nevezzen, ilyen egyszerű. A győzelmi babérkoszorú egyébként a Fordos Allen Lloyd nyakába hullott, őt követte a TVR 400-as és két Lotus Elan 26. A Jag erejéből az elismerésre méltó ötödik hely futotta, de két kör hátránnyal a 24. helyen egy Lancia Aurelia B20-as is célba ért.

Indulás előtt még apró emléktárgyakra alkudoztunk a börzén, engem azonban jobban érdekelt a Forma-1 rajtja. Miután megvettem a kinézett portékát, bátor lépésre szántam el magam. Press feliratú igazolványommal a nyakamban végigosontam a boxutcán, majd egy óvatlan pillanatban megkerültem a rajtvonalnál álló fotósokat. A felvezető kör végén körülbelül ekkor állt be a helyére az utolsó versenyző, és néhány másodperc elteltével elszabadult a pokol. A második sortól 3 méterre néztem végig a startot, és mire a biztonsági emberek észrevettek, én már átéltem, amit szerettem volna. A füldugómat “természetesen” nem használtam, még most is sajog a dobhártyám, ha felidézem a történteket, de akkor tényleg nem halottam, amit az olasz biztonságiak ordítottak nekem, de azt amúgy is értettem a mozdulataikból.

Hétfő hajnalban értünk haza, a fülfájásom miatt szinte alvás nélkül kuporogtam végig az utat, és reggel 8-kor a munkahelyemen minden kollégám azzal fogadott: na mesélj, milyen volt, de ezt szóban elmondani nem lehet.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/