/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

600 lóerővel jön az új Audi RS 6 Avant

2019. augusztus 21. 15:25   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi izomkombija teljesen új köntösben, 600 lóerőre növelt teljesítményű biturbó nyolchengeres motorral tér vissza az európai piacra és első ízben Észak-Amerikában is kapható lesz.

A vadonatúj, negyedik generációs RS 6 Avant jellegzetessége a teljesen új, harcias RS formanyelv – az első ajtókat, a tetőt és a csomagtérajtót leszámítva az izomkombin kizárólag RS-specifikus elemeket láthatunk. Az oldalanként 40 mm-rel kiszélesített sárvédők alatt pedig alapban 21 colos kerekek forognak. A motorháztetőt átfaragták, az immár erődómos kivitelű, az első fényszórókat pedig az A7 modelltől vették át. Ezek a világítótestek keskenyebbek és sportosabb kinézetűek, nem beszélve arról, hogy lézer világítást is kínálnak. A hátsó LED-es lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőket is tartalmaznak.

A kocsi eleje nagyon karakteres az új fényszóróknak és a háromdimenziós, fényes fekete, méhsejt struktúrás singleframe hűtőrácsnak köszönhetően. A maszk keretét és az eddig alkalmazott quattro feliratot azonban levették. A lökhárító új, sarkos dizájnú, ezáltal sokkal agresszívabban néz ki, és persze még több levegőt enged a motorhoz. Az oldalsó légnyílásokkal is kiegészített lökhárító megtervezésekor az R8 szupersportkocsi lebegett a dizájnerek szeme előtt. A jellegzetes sziluett a nyújtott motorháztetővel, a hosszú tetővel és a slank D-oszlopokkal megmaradt. A küszöbök kontrasztos színű betéteket tartalmaznak. A far is egészen brutálisan néz ki a drámaian széles vállaknak és az óriási, ovális kipufogóvégeket felvonultató diffúzoros lökhárítónak köszönhetően. Ahogy elöl és oldalt is, itt is kontrasztos színű betéteket alkalmaztak.

Az Audi RS 6 Avant szíve a továbbfejlesztett 4 literes biturbó V8 TFSI aggregát, amely kereken 600 lóerőt és 800 Nm nyomatékot mozgósít, utóbbit a 2050-4500-as fordulatszám-tartományban. Az RS 6 Avant elképesztően megy, elegendő neki 3,6 másodperc a százas tempó eléréséhez és 12 másodperc a kétszázhoz. A csúcssebessége 250 km/óra elektronikusan korlátozva, de plusz pénzért, illetőleg később a performance modellben ez akár 305 km/óráig is kitolható lesz.

A 48-voltos fő elektromos rendszernek köszönhetően a biturbó V8-as erőmű ötvözi a teljesítményt a hatékonysággal. A fedélzeti enyhe hibrid rendszer lassítás során 12 kW-nyi energiát képes visszatermelni és eltárolni a lítium-ion akkumulátorba. Ha a sofőr 54 és 158 km/óra között felemeli a lábát a gázpedálról, a kocsi megkezdi a mozgási energia visszanyerését vagy pedig 40 másodpercen keresztül vitorlázó üzemmódban halad, kikapcsolt benzinmotor mellett. Az enyhe hibrid rendszer start/stop funkciója már akár 21 km/órás sebességnél működésbe lép. Mindennapos vezetés során ezekkel a technikákkal akár 0,8 literrel is csökkenthető a vegyes fogyasztás. Mindezek mellett a 4 literes TFSI-be hengerlekapcsolás rendszert is építettek, részterhelésen csak a négy henger működik.

A 4.0 TFSI erőforrás ettől még a karakterét és a hangját tekintve telivér V8-asként viselkedik. A sofőr befolyásolhatja a hangzást a menetmódválasztó rendszerben, ahol új, konfigurálható RS1 és RS2 módok is rendelkezésre állnak. A nyolcfokozatú tiptronic automataváltó rajtprogramot is tud, és quattro állandó összkerékhajtásnak továbbítja a motorerőt. A sztenderd nyomatékelosztás 40:60 százalékos a mechanikus középső differenciálmű jóvoltából. Ha bármelyik kerék megcsúszik, automatikusan több hajtónyomaték áramlik a megfelelő tengelyre. Az első tengelyre a nyomaték maximum 70, a hátsóra maximum 85 százaléka juthat. Sport hátsó differenciálmű is elérhető, amely a két hátsó kerék között is variálja a nyomatékot.

Az RS 6 Avant 20 mm-rel alacsonyabban ül, mint a normál A6 kombi modell. 120 km/óra fölött pedig újabb 10 mm-rel lejjebb ereszkedik. Ugyanakkor alacsony sebességnél fel is emelhető 20 mm-rel – mindez az okos légrugós felfüggesztés érdeme. A kombi 21 colos felnikre húzott 275/35 méretű abroncsokon gördül, de extraként 22 colos kerekekre szerelt 285/30-as papucsok is kérhetők. Plusz pénzért karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, amely 34 kilogrammal könnyebb az acél rendszernél.

A műszerfal kialakítása vadonatúj. Vízszintes formák, háromdimenziós struktúra, teljesen digitális kezelőfelületek black panel stílusban. Az alul lapított sportkormányon új, alumínium RS váltófüleket helyeztek el és egy dedikált RS-gomb is megjelent rajta. A gyémántmintás, Valcona bőrbe húzott sportülések most első ízben szellőztethetők is. Az új RS 6 Avant egy kicsit tágasabb is elődjénél. Csomagtere 565 literes és 1680 literesre bővíthető, a kerékdobok között pedig 1,05 méter széles (+14 mm). A padló hossza lehajtott ülésekkel 1,99 méter.

A friss Audi RS 6 Avant 13-féle színben rendelhető, köztük az RS-specifikus Nardo szürkében és Sebring feketében, továbbá ötféle matt árnyalatban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/