Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

600 lóerővel jön az új Audi RS 6 Avant

2019. augusztus 21. 15:25   |   DG
címkék:  

Az Audi izomkombija teljesen új köntösben, 600 lóerőre növelt teljesítményű biturbó nyolchengeres motorral tér vissza az európai piacra és első ízben Észak-Amerikában is kapható lesz.

A vadonatúj, negyedik generációs RS 6 Avant jellegzetessége a teljesen új, harcias RS formanyelv – az első ajtókat, a tetőt és a csomagtérajtót leszámítva az izomkombin kizárólag RS-specifikus elemeket láthatunk. Az oldalanként 40 mm-rel kiszélesített sárvédők alatt pedig alapban 21 colos kerekek forognak. A motorháztetőt átfaragták, az immár erődómos kivitelű, az első fényszórókat pedig az A7 modelltől vették át. Ezek a világítótestek keskenyebbek és sportosabb kinézetűek, nem beszélve arról, hogy lézer világítást is kínálnak. A hátsó LED-es lámpákhoz hasonlóan dinamikus irányjelzőket is tartalmaznak.

A kocsi eleje nagyon karakteres az új fényszóróknak és a háromdimenziós, fényes fekete, méhsejt struktúrás singleframe hűtőrácsnak köszönhetően. A maszk keretét és az eddig alkalmazott quattro feliratot azonban levették. A lökhárító új, sarkos dizájnú, ezáltal sokkal agresszívabban néz ki, és persze még több levegőt enged a motorhoz. Az oldalsó légnyílásokkal is kiegészített lökhárító megtervezésekor az R8 szupersportkocsi lebegett a dizájnerek szeme előtt. A jellegzetes sziluett a nyújtott motorháztetővel, a hosszú tetővel és a slank D-oszlopokkal megmaradt. A küszöbök kontrasztos színű betéteket tartalmaznak. A far is egészen brutálisan néz ki a drámaian széles vállaknak és az óriási, ovális kipufogóvégeket felvonultató diffúzoros lökhárítónak köszönhetően. Ahogy elöl és oldalt is, itt is kontrasztos színű betéteket alkalmaztak.

Az Audi RS 6 Avant szíve a továbbfejlesztett 4 literes biturbó V8 TFSI aggregát, amely kereken 600 lóerőt és 800 Nm nyomatékot mozgósít, utóbbit a 2050-4500-as fordulatszám-tartományban. Az RS 6 Avant elképesztően megy, elegendő neki 3,6 másodperc a százas tempó eléréséhez és 12 másodperc a kétszázhoz. A csúcssebessége 250 km/óra elektronikusan korlátozva, de plusz pénzért, illetőleg később a performance modellben ez akár 305 km/óráig is kitolható lesz.

A 48-voltos fő elektromos rendszernek köszönhetően a biturbó V8-as erőmű ötvözi a teljesítményt a hatékonysággal. A fedélzeti enyhe hibrid rendszer lassítás során 12 kW-nyi energiát képes visszatermelni és eltárolni a lítium-ion akkumulátorba. Ha a sofőr 54 és 158 km/óra között felemeli a lábát a gázpedálról, a kocsi megkezdi a mozgási energia visszanyerését vagy pedig 40 másodpercen keresztül vitorlázó üzemmódban halad, kikapcsolt benzinmotor mellett. Az enyhe hibrid rendszer start/stop funkciója már akár 21 km/órás sebességnél működésbe lép. Mindennapos vezetés során ezekkel a technikákkal akár 0,8 literrel is csökkenthető a vegyes fogyasztás. Mindezek mellett a 4 literes TFSI-be hengerlekapcsolás rendszert is építettek, részterhelésen csak a négy henger működik.

A 4.0 TFSI erőforrás ettől még a karakterét és a hangját tekintve telivér V8-asként viselkedik. A sofőr befolyásolhatja a hangzást a menetmódválasztó rendszerben, ahol új, konfigurálható RS1 és RS2 módok is rendelkezésre állnak. A nyolcfokozatú tiptronic automataváltó rajtprogramot is tud, és quattro állandó összkerékhajtásnak továbbítja a motorerőt. A sztenderd nyomatékelosztás 40:60 százalékos a mechanikus középső differenciálmű jóvoltából. Ha bármelyik kerék megcsúszik, automatikusan több hajtónyomaték áramlik a megfelelő tengelyre. Az első tengelyre a nyomaték maximum 70, a hátsóra maximum 85 százaléka juthat. Sport hátsó differenciálmű is elérhető, amely a két hátsó kerék között is variálja a nyomatékot.

Az RS 6 Avant 20 mm-rel alacsonyabban ül, mint a normál A6 kombi modell. 120 km/óra fölött pedig újabb 10 mm-rel lejjebb ereszkedik. Ugyanakkor alacsony sebességnél fel is emelhető 20 mm-rel – mindez az okos légrugós felfüggesztés érdeme. A kombi 21 colos felnikre húzott 275/35 méretű abroncsokon gördül, de extraként 22 colos kerekekre szerelt 285/30-as papucsok is kérhetők. Plusz pénzért karbon-kerámia fékrendszer is rendelhető, amely 34 kilogrammal könnyebb az acél rendszernél.

A műszerfal kialakítása vadonatúj. Vízszintes formák, háromdimenziós struktúra, teljesen digitális kezelőfelületek black panel stílusban. Az alul lapított sportkormányon új, alumínium RS váltófüleket helyeztek el és egy dedikált RS-gomb is megjelent rajta. A gyémántmintás, Valcona bőrbe húzott sportülések most első ízben szellőztethetők is. Az új RS 6 Avant egy kicsit tágasabb is elődjénél. Csomagtere 565 literes és 1680 literesre bővíthető, a kerékdobok között pedig 1,05 méter széles (+14 mm). A padló hossza lehajtott ülésekkel 1,99 méter.

A friss Audi RS 6 Avant 13-féle színben rendelhető, köztük az RS-specifikus Nardo szürkében és Sebring feketében, továbbá ötféle matt árnyalatban.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!