/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

840 lóerős a Dodge Demon

2017. április 12. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge megrengette az izomautó világot, amikor 2014-ben piacra küldte a 707 lóerős Charger SRT Hellcat és Challenger SRT Hellcat modelleket. Előtte senki sem kínált még ilyen erős és gyors izomautót, a Dodge azonban még feljebb tette a lécet. Ma leleplezte a Challenger SRT Demon modellt, melynek nincs ellenfele az utcai autók között, legalábbis egyenesben.

Nézzük a számokat mindjárt az elején: a Challenger SRT Demont egy 840 lóerős, 6,2 literes kompresszoros Hemi Demon V8-as erőforrás hajtja, melynek segítségével 2,3 másodperc alatt lő ki 96 km/órára, a negyed mérföldes távot pedig 9,65 másodperc alatt, 224 km/órás célvonali sebességgel futja. A Demon a világ legerősebb és leggyorsabb V8-as motorral szerelt utcai autója, s az első, amelyik álló helyzetből nekirugaszkodva elemeli az első kerekeit a földről. Két kiemelkedő teljesítményét a Guinness Világrekordok is elismerte: elindulásnál 89 centiméter hosszan tartotta a levegőben az első kerekeit, eközben pedig 1,8 g-s gyorsulást produkált.

A Challenger SRT Demon kétségkívül a legelvetemültebb és legzseniálisabb utcai autó, ami valaha készült, s hátbaveregetés illeti a Dodge-ot, amiért bevállalta. A Demon egyenes vonalú gyorsulásra készült, minden alkatrészét ebben a szellemben alakítottak át és optimalizáltak. Először is 100 kilogrammal könnyebb, mint a mezei Challenger SRT Hellcat. Másodszor a legális utcai drag gumijai és speciális felfüggesztése révén kétszer olyan jól tapad, harmadszor pedig sokkal komolyabb hűtéssel rendelkezik.

Hihetetlen, de a Demon 6,2 literes kompreszoros erőműve teljesíti a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásokat, miközben 100-as oktánszámú benzinnel 840 lóerőt és 1044 Nm nyomatékot mozgósít. Nem pusztán egy Hellcat motor feltekert töltőnyomással. 25 fő alkatrésze módosított, például a kompresszor, a dugattyúk és hajtókarok, a szelepsor és az üzemanyag-befecskendező rendszer. A kompresszor immár 2,4 helyett 2,7 literes, a töltőnyomás 0,8 helyett 1 bar, a maximális fordulatszám 6200 helyett 6500, üzemanyagpumpából pedig immár kettő van.

A légszívó rendszer is egyedi; a Demon a motorháztetőn, a vezetőoldali fényszórón és egy kerékjárati bevezetőn át jut friss levegőhöz, nagyobb mennyiséghez, mint bármely más autó. Percenként 32 500 liter levegő áramlik át rajta, 18 százalékkal több, mint a Hellcat esetében. A géptető légnyílása az autóipar legszélesebbje, csaknem 115 centis, s rekord mennyiségű levegőt szív be. A Demon tartozéka az innovatív SRT Power Chiller rendszer is, amely a hűtőfolyadékot a feltöltő hőcserélőjébe is bevezeti. Az After-Run Chiller, azaz a futam utáni hűtő pedig a motor leállítása után is működteti a hűtőventilátort és a hűtőkört annak érdekében, hogy alacsonyabban tartsa a kompresszor/köztes hűtő hőmérsékletét. A sofőr mindenkor a belső monitoron ellenőrizheti a kompresszor hűtőfolyadékának hőmérsékletét.

A Challenger SRT Demon 91-es oktánszámú benzinre konfigurálva hagyja el a gyárat, de néhány mozdulattal, menüből átállítható 100-asra is, amely esetben nő a teljesítménye. Két kulccsal érkezik, akárcsak a Hellcat, a fekete 500 lóerőben limitálja a motorteljesítményt, míg a piros szabadjára engedi mind a 808 lovat és 958 Nm nyomatékot. Mindkét esetben rendelkezésre áll az Eco és a Valet, azaz inas üzemmód is, amely 4000-nél maximálja a fordulatszámot. A Demon a feláras Direct Connection modullal hozhatja ki magából a 840 lóerőt és az 1044 Nm-es nyomatékot. Nem meglepő módon a brutális Hemi motorhoz a Hellcat nyolcfokozatú robusztus automataváltóját kapcsolták, persze némi megerősítés után.

A Challenger SRT Demonnal rém könnyű gumit melegíteni és ideális startot venni. A line lock lefékezi az első kerekeket, de a hátsókat szabadon hagyja, így azok melegíthetők egy-egy futam előtt. A TransBrake segítségével pedig a sofőr álló helyzetben 2350-es fordulatszámot tarthat a fékek terhelése nélkül, s már elrugaszkodáskor kihasználhatja a motor teljes nyomatékát. A tengelyvégeken 315/40 R 18 méretű Nitto NT05R utcai drag gumik feszülnek, melyek kétszer jobban tapadnak, mint a Hellcat Pirelli köpenyei. A Demonhoz keskeny első drag gumikat is mellékeltek, ezek a csomagtartóban utaznak (tehát akár két szett széles gumi is használható). A Bilstein adaptív felfüggesztés a lehető legnagyobb súlyt csoportosítja a hátsó gumikra, ami önmagában 11%-kal jobb tapadást jelentett. A gátlók húzó és nyomófokozata menet közben folyamatosan változik.

A Demon a sofőrre helyezi hangsúlyt, szó szerint, ugyanis kihagyták belőle az anyósülést és a hátsó üléspadot. A vásárlók persze plusz pénzért megrendelhetik, de akkor elvész a súlyelőny tetemes része. Extraként szerszámosláda, bukóketrec, és négypontos öv is elérhető.

A Dodge Challenger SRT Demon gyártása idén nyáron indul és ősszel kerül a márkakereskedésekbe. Limitált példányszámú modell, így az Egyesült Államokban összesen 3000, Kanadában pedig csak 300 darabot fognak értékesíteni. Vételára egyelőre nem ismert.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/