/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A BMW volt a tavalyi év slágerprémiuma

2015. január 10. 18:45   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

December hónapban is a bajorok adták el a legtöbb kocsit a német prémiumtrióból, így az egész tavalyi évet nézve jogosan érdemelték ki a legjobban keresett márka címét. Összesen 2,11 millió BMW-csoportbéli autót adtak el világszerte 2014-ben.

A gazdasági válság óta a tavalyi év volt az első, amikor igazán ment a gyártóknak. Közülük is a prémium márkák növelték hasznukat jókora mértékben, ami a feltörekvő (kínai, illetve indiai) piacok gazdagodásának köszönhető legfőképp. A legfrissebb jelentés szerint a BMW, a Mercedes-Benz és az Audi is nagyot kaszált 2014-ben.

Közülük a bajorok uralták a globális piacot december hónapban és az egész évben egyaránt. Ha csak a havi lebontást nézzük, csak BMW-ből 177 954 darab fogyott, amihez hozzácsaphatjuk még a Mini és a Rolls-Royce eladásait is, hisz ezek is a bajor vállalat tulajdonában állnak. Így pedig az előző év azonos időszakához képest 15 százalékos növekedéssel 215 217 példányt értékesített a márkacsoport, ami 2,11 millió éves (plusz 8% 2013-hoz képest) végeredményt jelent – ebből 1,81 millió volt csak BMW.

A második legnépszerűbbnek a Mercedes-Benz bizonyult 163 171 darab csillagmárkás decemberi eladásával. Ez 17%-os növekedés, míg éves szinten 1,65 millió darabnál állt meg a számláló, ami pedig 13%-os javulást hozott.

Bár a Mikulás kevesebb – 150 ezer – Audit szállított le, mint Mercit, éves szinten így is a négykarikásoké lett a második hely a maguk 1,74 millió darabszámával, ráadásul a decemberi mutató is 15%-os bővülést jelez. Egyébként épp ennyit (1,74 millió autót) adott el a Mercedes a Smarttal karöltve tavaly.

Ahogy a számok mutatják, a BMW továbbra is piacvezető a triumvirátusból, azonban a riválisok már szorosabban követik a bajor márkát, ugyanis már csak 70 ezer darabbal adott el kevesebb kocsit az Audi – az előző évi 80 ezerhez képest. A Mercedes pedig már csak 91 ezer autóval értékesített kevesebbet az Audinál a 2013-as 114 ezerhez képest.

Előrejelzések szerint az emelkedés folytatódhat idén is, azonban a kínai és az amerikai piacokon jókora lassulás várható, így már egy szolidabb mértékű növekedésre számíthatunk.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Szalkai
2015-01-15 - 14:58

“Közülük is a prémium márkák növelték hasznukat jókora mértékben, ami a feltörekvő (kínai, illetve indiai) piacok gazdagodásának köszönhető legfőképp.”
Az indiai Mercedes eladás a 2013-as 9003-ról 10 201-re nőtt, a BMW 7327-ről kb 8000-re, az Audi 10002-ről 10851-re.
Biztos, hogy ennek a párszázas növekedésnek köszönhető a német prémiummárkák sikere?


*/