/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A félidőnél a Toyota vezeti a Dakart

2023. január 10. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A 2023-as Dakar mezőnye túl van a félidős pihenőn, és tegnap már bele is vetették magukat a sivatagba. A Toyota Gazoo Racing GR DKR Hilux T1+ versenygépével versenyző címvédő Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel továbbra is meggyőző fölénnyel áll az élen, míg csapattársaik, az ugyancsak a a Toyota Gazoo Racing színeiben versenyző Henk Lategan – Brett Cummings páros a negyedik, a Giniel de Villiers – Dennis Murphy páros pedig az ötödik helyen áll.

A TOP5-ből még egy helyet szintén Toyota Hilux foglal el: a második helyen Luca Morales és Timo Gottschalk áll az Overdrive Hilux versenygéppel.

A 2023-as Dakar-rali 9. szakasza erős eredményeket hozott Nasser Al-Attiyah és navigátora, Mathieu Baumel, valamint Giniel de Villiers és társa, Dennis Murphy számára. Henk Lategan és Brett Cummings azonban gyorsan elfelejtenék ezt a napot, annak ellenére, hogy az egyik privát színekben induló Toyota Hilux T1+ legénysége, Yazeed Al Rajhi és navigátora, Dirk von Zitzewitz példás sportszerűséget és bajtársiasságot tanúsítottak. Mire a por leülepedett a 9. szakasz felett, Nasser és Mathieu megőrizte vezető szerepét; Giniel és Dennis tiszta szakaszt teljesítettek; Henk és Brett pedig két helyről lemondott az összetettben.

Az idei verseny nyolc szakasza után a második helyen álló Henk és Brett számára már a szaúdi főváros, Rijád és a déli Haradh városa között zajló 9. szakasz elején rosszra fordultak a dolgok. A páros negyedikként rajtolt az etapon, de mindössze 18 kilométerrel később az egyik dűnén való átkelés után keményen landoltak. Ekkor az autó még szinte tele volt üzemanyaggal, ami nagy terhet jelentett, így közrejátszhatott a bal hátsó lengéscsillapító törésében. Ez általában azzal jár, hogy a versenyzőknek meg kell várniuk a később érkező teherautó segítségét, de a GR DKR Hilux T1+ legénysége számára váratlan helyről érkezett a megváltás.

Yazeed Al Rajhi és Dirk von Zitzewitz a verseny elején előkelő helyen álltak, de a 6. szakaszon egy sérült kerékagy miatt gyakorlatilag elszálltak a dobogós esélyeik. A privát versenyzők megálltak, hogy segítsenek a sérült TGR-legénységnek, átadva saját autójuk lengéscsillapítóját, hogy a gyári csapat folytathassa a versenyt. A csere Henknek és Brettnek közel 50 percébe került, de vissza tudtak térni a teljes versenytempóhoz, így a 63. helyen fejezték be a szakaszt. Ezzel az első nyolc szakasz utáni második helyről a negyedik pozícióba estek vissza összetettben. Most 1 óra 46 perc 23 másodperccel vannak lemaradva Nasser és Mathieu mögött, de csak 3 perccel a harmadik helyezett mögött.

Giniel és Dennis számára a 9. szakasz végre tiszta, problémamentes versenyt hozott. A párost több szakaszon is defektek sújtották, ami miatt „túlélő módba” kellett kapcsolniuk – ez pedig jelentős időveszteséggel járt. A 9. szakasz homokos terepe azonban úgy tűnik, nekik kedvezett, mivel a TGR legénysége a 7. leggyorsabb lett a szakaszon, 8 perc 55 másodperccel elmaradva a szakaszgyőztesektől. Ez azt jelenti, hogy az Üres Negyed öt megterhelő szakasza előtt meg tudták tartani 5. helyüket az összetettben.

A versenyt vezető Nasser és Mathieu egy újabb egyenletes szakaszt tudhatnak maguk mögött, hiszen megtalálták a jó ritmust és tempót a 9. etapra jellemző sok vízi átkelés ellenére. A TGR párosa másodikként állt rajthoz, de az előlük rajtoló versenytársak lekésték a kezdés időpontját, így Nasser és Mathieu kénytelen volt elsőként útnak indulni. Mindezek ellenére tökéletes munkát végeztek, és mindössze 3 másodperccel voltak lassabbak a 359 kilométeres szakaszon, mint Giniel és Dennis, megőrizve ezzel kényelmes, 1 óra 21 perc 57 másodperces előnyüket az összetett ranglistán.

Míg Henk és Brett visszaestek a negyedik helyre, a brazil Lucas Moraes – aki egy privát Toyota Hilux T1+ versenyautó volánja mögött versenyez navigátorával, Timo Gottschalkkal – feljött a második helyre az összetettben. A Dakaron újonc pilóta és tapasztalt navigátora eddig álomversenyt futnak, és hasonló eredményekben reménykednek a továbbiakban is, amikor az esemény továbbhalad Szaúd-Arábia Üres Negyedének homokdűnéi közé.

A 10. szakasz lesz az első a rövid, gyors etapok sorából, amelyek a verseny második hetét jellemzik. Ez Haradh városában kezdődik egy hosszú, 467 kilométeres összekötővel. Ezt követi egy 114 kilométeres mért szakasz, majd egy 42 kilométeres összekötő, amely a versenyzőket és navigátoraikat a shaybahi táborba viszi. Itt a kísérő csapatok három napig táboroznak majd, míg a versenyzők teljesítik az Üres Negyed maratoni szakaszait. A verseny tizennégy szakasz után január 17-én Dammam városában zárul majd.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/