/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ford 2050-re karbonsemlegessé szeretne válni

2020. június 29. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A Ford szándéka, hogy 2050-re globális szinten elérje a karbonsemlegességet, addig pedig köztes szénsemlegességi célokat tűz ki annak érdekében, hogy – többek közt Európában is – még hatékonyabb és gyorsabb megoldások születhessenek az éghajlatváltozás kihívásaira.

A vállalat mindezt a 21. éves Fenntarthatósági Jelentésében tette közzé. A Ford az egyetlen, teljes modellpalettával bíró amerikai autógyártó, amely elkötelezte magát amellett, hogy a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény előírásai szerint hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez, emellett pedig Kalifornia állammal is együttműködik a járművek üvegházhatású gázkibocsátására vonatkozó szigorúbb szabványok kidolgozásában.

Európában a Ford már jelenleg is teljes egészében zöld villamos energiát használ összes Egyesült Királyságbeli üzemében, a romániai Krajova üzemben, illetve minden gyáregységében a németországi Kölnben, beleértve a járműösszeszerelő és motorgyártó üzemeket is. A Ford arra számít, hogy Európa is az első globális régiók között lesz, amelyek szénsemlegessé válnak.

Tavaly novemberben a Ford Európa is csatlakozott ahhoz a felhíváshoz, mely az üzleti szereplők, kormányok és civil szervezetek együttműködését kéri a Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozásában

A vállalat már korábban bejelentette, hogy azt tervezi: 2035-re minden gyáregységében 100 százalékban helyben előállított megújuló energiát használ majd. Ez a gyakorlatban olyan energiát jelent, ami természetes úton által újra meg újra feltöltődő forrásokból származik – például vízerőművekből, geotermikus erőművekből, illetve szél- vagy naperőművekből.

A szénsemlegesség a nulla széndioxid-kibocsátás elérését jelenti, az ilyen jellegű emissziók kiegyensúlyozásával. Ennek érdekében a Ford kezdetben arra a három területre összpontosít, amelyek CO₂-kibocsátásának mintegy 95 százalékát jelentik: a járművek használatára, beszállítói hálózatának működésére, illetve a vállalat üzemeire és egyéb létesítményeire.

2050-es célkitűzéseit illetően a Ford igyekezett minden lehetséges tényezővel számolni, beleértve a vásárlók reakcióit, a kormányzati szintű szabályozásokat, a gazdasági körülményeket, valamint a megújuló, szénsemleges villamos energia és a megújuló üzemanyagok rendelkezésre állását.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe, vállalva, hogy minden, Európában forgalmazott személyautójához kínál majd elektromos hajtáslánc-változatot, és hogy a kontinens piacain 2021 végéig 18 elektromos hajtásláncú modellt kínál majd, köztük mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos változatokat.

2019-ben a Ford jelentős mértékben felgyorsította az elektromos járművekkel kapcsolatos tervének végrehajtását. A márka bemutatta a Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t; a már idén kapható autó egyetlen feltöltéssel 300 mérföldet képes megtenni az USA Környezetvédelmi Ügynökségének adatai szerint, illetve 600 kilométert a WLTP-szabvány szerint elvégzett mérések alapján.

A Ford már több mint egy évtizede nagy hangsúlyt fektet a hulladékanyagokban rejlő értékek visszanyerésére, vagyis az újrahasznosításra. A körforgáson alapuló gazdasági modell támogatása volt a legfontosabb célja annak, hogy 2019-ben a Ford megállapodott a McDonald’s USA-vel a kávéhéj (a McDonald’s-nél lefőzött kávé hulladékanyaga) járműalkatrészekké alakításáról. A fenntartható innováció nemcsak mérsékli a kőolaj-alapú anyagok felhasználását az ilyen részegységek előállításában, hanem 20 százalékkal csökkenti az alkatrészek tömegét, és akár 25 százaléknyi energia is megtakarítható az öntési folyamat során.

A Ford kutatócsoportjai évek óta dolgoznak azon, hogy a hulladékokat bio-anyagokká alakítsák, amiből járműalkatrészek készülhetnek. 2007-től kezdve a Ford a kőolaj-alapú üléshab helyett szójahabot használ a Mustang üléseihez. Azóta a vállalat Észak-Amerikában minden modellcsaládjában – eddig több mint 25 millió járműben –, bevezette a szójahab alkalmazását, megelőzve ezzel, hogy több száz millió kilogrammnyi széndioxid szennyezze a légkört.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/