/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ford alaposan felújította a Focust

2021. október 14. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A Ford leleplezte az új Focust, amely kifejező formavilággal, villamosított hajtásláncokkal, fejlett konnektivitással és modern vezetéssegítő rendszerekkel több szintet lépett előre.

Az új Focus friss és magabiztos külső megjelenését a Ford ‘emberközpontú’ formatervezési filozófiája ihlette, ami hűen tükrözi az egyes Focus-változatok saját egyéniségét. A gépháztető átrajzolásával magasabb lett az autó orr-része, amitől markánsabbá vált a Focus megjelenése, a Ford ‘kék ovál’ emblémája pedig a motorháztető pereméről átkerült a nagyobb méretű hűtőrács közepére.

Mindegyik Focus-változaton alapfelszerelés az új LED fényszóró; az integrált ködfényszóró nemcsak letisztultabbá varázsolja az autó elölnézetét, hanem különleges és céltudatos fény-dizájnnal ruházza fel a modellt. Az ötajtós és kombi kivitelek sötétített hátsó lámpateste prémium hatást kelt, a magasabb felszereltségű változatok LED hátsó világítását pedig sötétebb középső rész és izgalmas fénymintázat teszi látványossá. A magasabb felszereltségű változatokhoz megrendelhető a Dinamikus Pixel LED fényszóró, ami olyan fejlett megoldásokat kínál, mint a kameraalapú dinamikus kanyarvilágítás, a rossz időjárás fény és a jelzőtábla-felismerő világítás.

Mindegyik Focus-változatnál egyedi formai megoldásokat alkalmaztak a felső hűtőrácson és az orr-részen, amelyek tükrözik az egyes variánsok egyéniségét, hogy a különböző modellváltozatok már első pillantásra felismerhetők legyenek. A Connected és Titanium sorozatok markáns vízszintes díszlécekkel tagolt, szélesebb felső hűtőrácsát csillogó krómkeret öleli körül, és a képet az alsó hűtőrácstól felfelé ívelő oldalsó légbeömlők teszik teljessé. A Titanium változaton a felső hűtőrács díszléceit is króm borítja.

Az ST-Line sportosabb karakterét sajátságos arányú, trapéz alakú, fekete méhsejtmintázatú felső hűtőrács hangsúlyozza ki, és a képet szélesebb oldalsó légbeömlők és mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk egészítik ki. Az ST-Line változatok oldalsó légterelő szoknyát, hátsó diffúzort és diszkrét hátsó spoilert is kapnak.

A kalandra termett Adventure kivitel keményebb kiállását a SUV-modellek dizájnja ihlette. A magasabb hűtőrácsot erőteljes függőleges díszlécek tagolják, a mélyebbre húzott alsó hűtőmaszk és a magas oldalsó légbeömlők jól illenek az emelt hasmagassághoz és a fekete karosszériavédő elemek markáns látványához.

Az X csomag mellett a Vignale csomag is több változathoz rendelhető meg, így az új Titanium, ST-Line és Active kivitelek igazi luxusautóvá alakíthatók. A gazdagabb felszereltség és a minőségi kárpitok mellett a Vignale sajátossága a felső hűtőrács és az oldalsó légbeömlők selyemfényű felületkezelése, illetve az exkluzív formatervezésű könnyűfém keréktárcsák. Az új Focus vásárlói egyébként ötféle új keréktárcsa közül választhatnak.

A sokoldalú hajtáslánc-kínálatban elektromos opciók is szerepelnek, amelyek még tovább javítják a hatékonyságot. A palettán egy hétfokozatú Powershift automata sebességváltó is megjelent. Az új Focus 125 és 155 lóerős változatban kapható 1,0 literes EcoBoost Hybrid hajtása hatfokozatú manuális sebességváltóval 5,1 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és a CO₂-kibocsátása 115 g/km (WLTP). A Ford 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100 és 125 lóerős teljesítménnyel, hatfokozatú manuális sebességváltóval párosítva szerepel a kínálatban.

Azok számára, akik többet autóznak, a Ford az 1,5 literes EcoBlue dízel erőforrást ajánlja 95 vagy 120 lóerő teljesítménnyel, 4,0 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztással és 106 g/km CO₂-kibocsátással (WLTP). Mindkét változathoz hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. A 120 lóerős változathoz nyolcfokozatú automata sebességváltó is rendelhető.

Az új Focusban a választható üzemmódok is rendelkezésre állnak: a vezető a Normal, Sport és Eco beállítások kiválasztásával egy pillanat alatt átállíthatja a gázpedál, az automata sebességváltó és az elektronikus szervokormány karakterisztikáját, hozzáigazítva az autó működését a pillanatnyi közlekedési helyzethez. Az Active modellváltozatban ezen felül egy “Csúszós út” üzemmód javítja a tapadást a jeges, havas vagy falevelekkel borított utakon, illetve az Ösvény beállítás segít mozgásban tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

Az új Focus észrevétlenül integrálja a Ford legmodernebb kényelmi és vezetéssegítő technológiáit. Ez a márka eddigi legnagyobb darabszámú személyautója, amelyben az új SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer működik. A SYNC 4 tervezői újragondolták a hatalmas, 13,2 colos (33,5 cm) központi képernyő menüstruktúráját is, így az ösztönösen használható interfészen bármely alkalmazás, információ vagy kezelőszerv elérhető egy vagy két mozdulattal. Az új érintőképernyőn találhatók azok a funkciók is, amelyeket korábban valódi gombokkal kellett szabályozni, ezért a középkonzol sokkal letisztultabbá és átláthatóbbá vált. A rendszer vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolatot is kínál.

A fejlett hangfelismerés funkció révén a rendszer 15 európai nyelven érti meg a természetes, hétköznapi beszédet, amit összevet a járműadatokkal és az internetes keresésekkel, így a berendezés gyorsan és pontosan reagál a szóbeli utasításokra, legyen szó akár a szórakoztató funkciók vezérléséről, a telefonhívások és szöveges üzenetek kezeléséről, a klíma beállításáról vagy az időjárás-előrejelzés lekérdezéséről. A szoftverfrissítések vezeték nélkül történnek. A FordPass alkalmazással egy sor hálózatba kapcsolt szolgáltatás elérhető okostelefonon keresztül, hogy a felhasználó bármikor, bárhonnan kapcsolatba léphessen autójával, ellenőrizve az üzemanyagszintet, az olaj állapotát és sok egyebet, vagy éppen a távolból nyitva/zárva az ajtókat.

A Hálózatba Kapcsolt Navigáció valós idejű és prediktív közlekedési információk alapján, a jármű saját navigációja és a felhőalapú navigáció összevetésével határozza meg a leghatékonyabb útvonalakat. A vezető az élő időjárási adatok alapján arról is tájékozódhat, milyen időre számíthat útközben és a célállomáson, és azt is megtudhatja, hogy ez mennyire befolyásolja az utazását. Mindeközben számíthat a fontosabb városok háromdimenziós térképeire is, hogy könnyebben tájékozódhasson az ismeretlen környezetben.

Az új Focus emellett egy sor vezetéssegítő technológiát is felvonultat, hogy az autós magabiztosabban és kevesebb fáradsággal vezethessen. A Holttér Asszisztens a Holttérfigyelő rendszer funkcióját bővíti ki, folyamatosan figyelve az autó holtterébe hátulról belépő járműveket, és ellenkormányzással figyelmeztetve a vezetőt, ha a sávváltási manőver során a Ford összeütközhet a másik autóval.  Szintén újdonság a Focus kínálatában az Utánfutó funkcióval kiegészített Holttérfigyelő rendszer, ahol a vezető a SYNC 4 érintőképernyőjén beírhatja a vontatni kívánt utánfutó hosszúságát és szélességét. A rendszer ezután a vontatmány kiterjedését is figyelembe veszi a holttér meghatározásánál.

A Focus kínálatában az új Kereszteződés Asszisztens is megjelenik, ami egy előre tekintő kamerával és egy radarral figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket. A Focushoz elérhető az új Vészhelyzet Előrejelzés is, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.

A vásárlók visszajelzései alapján számos olyan innovatív megoldás jelent meg az új Focus kombiban, amelyeknek köszönhetően az autó csomagtere még praktikusabban és kényelmesebben használható. A hátsó traktust most kiváló minőségű kárpit fedi, a világításról pedig két LED fényforrás gondoskodik. Az állítható raktérpadló közepére most zsanér került, hogy egy függőleges, 90 fokos szögben rögzíthető térelválasztót lehessen kialakítani, ami két külön részre osztja a teret, így a csomagok biztonságosabban szállíthatók. A tervezők egy ‘nedves zónát’ is kialakítottak, amelynek vízálló borításán elhelyezhetők az esőkabátok vagy a vizes esernyők. A nedves zóna jól elválasztható a csomagtér többi részétől a padló lehajtásával vagy a függőleges térelválasztóval.

A Ford bemutatta az új Focus ST-t modellt is, amelyet ötajtós és kombi karosszériával is gyártani fognak. Az új Focus ST merész külső formavilága még inkább az autó teljesítményére irányítja a figyelmet. Ezt a hatást olyan megoldásokkal érték el a tervezők, mint az alsó és felső hűtőrácsok méhsejtmintázata, a nagyméretű oldalsó légbeömlők, az oldalsó légterelő szoknyák, illetve az orr-rész alsó peremén és a tető hátsó részén elhelyezett légterelők. Az utastérben vadonatúj, fűthető, AGR-minősítésű Performance ülések találhatók.

Az új Focus ST szíve egy 2,3 literes EcoBoost benzinmotor 280 lóerős teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal, amit egy kettős megfúvású turbótöltő biztosít. Az autót alapáron hatfokozatú manuális sebességváltóval szállítják, felárért egy kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható hétfokozatú automata sebességváltó is elérhető.

A Focus ST teljesítményének kiaknázásában olyan technológiák segítenek, mint az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, vagy a Folyamatos Lengéscsillapító Vezérlés. A X csomaggal felszerelt ST modellekhez Dinamikus Pixel LED fényszórók és 19 colos könnyűfém keréktárcsák járnak, illetve a választható üzemmódok közt megjelenik a Versenypálya beállítás is optimalizált EPAS-visszajelzéssel, agresszívebb gázreakciókkal és az ESC rendszer csekélyebb beavatkozásával.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/