Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Ford és az Opel a legkelendőbb márkák

2014. október 02. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

A JATO Dynamics legfrissebb szeptemberi újautó forgalomba helyezési összesítése szerint 2014. szeptember hónapban összesen 5,527 darab új személygépkocsi, valamint 1,275 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba.

A személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly szeptemberi számoknál 18%-kal magasabb, míg a kishaszongépjárművek esetén az előző év szeptemberi eredményeihez képest 39%-os növekedés történt. Szeptemberben a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 1,095 darabszámmal, mellyel a hazai piac 15.9%-át sikerült lefednie a márkának.

Ha csak a személyautók piacát nézzük, akkor az év kilencedik hónapjának győztese szintén a Ford 797 darabbal és 14,4%-os piaci részesedéssel. A második az Opel (751db), a harmadik a Skoda (506db), akit a Suzuki (461db) és a VW (457db) követ a toplistán. Modell szinten a legtöbb Skoda Octaviából (297db), Suzuki Swift-ből (247db), Ford Focusból (235db), VW Golfból (166db), Ford Mondeoból (163db), Opel Corsából (160db) és Ford Kugából (150db) kelt el szeptemberben. (Használtból is ezeket a márkákat keressük.)

A 3.5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladása terén a szeptember is a FIAT Ducato-nak kedvezett 147 db-os forgalomba helyezéssel, mögötte a Citroen Jumper 105db-bal, majd haramadik helyen a Ford Ranger végzett 89db-bal. A magyar gépjármű piac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége céges (77%) míg a magán eladások a piac 23%-át teszik csak ki.

„A piaci növekedés folytatódik némileg mérsékeltebb ütemben és éves összesített szinten az első kilenc hónap után is még 20% felett van. Ez optimizmusra ad okot, hogy az év végére az előre jelzett növekedés reálisan tartható. Annak ellenére, hogy most már vannak versenyképes finanszírozási ajánlatok a piacon, finanszírozást elsősorban a cégek vesznek csak igénybe zömében operatív lízing (80-90%) alapon.  A magán vásárlók továbbra is inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket. Sajnálatos és a vásárlók és a magyar állam érdekeit sem szolgálja, hogy az importált használt személyautók korösszetétele kedvezőtlenül változott meg az utóbbi években, vagyis jelentős arányban (>70%) kerülnek az országba 10 évesnél idősebb, ezen belül pedig 15 évnél idősebb (50%) autók” – vélte  Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének  ügyvezető elnöke.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!