/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Forma-1 történetének legkínosabb pillanatai

2024. április 18. 11:00   |   Autoblog
címkék:  

Az F1 a története során számos kínos és ellentmondásos pillanatot produkált már.

A Forma-1 hosszú lassan 74 éves története során akadtak már kellemetlen és kínos pillanatok.

A versenyrendezésektől kezdve a versenyzők utáni kémkedésig, ellentmondásos eseményekből nincs hiány.

A RacingNews365 visszagondolva az ilyen pillanatokra, az alábbiakban ötöt sorolt fel ezek közül.

Barrichello hagyja Schumachert elmenni a győzelemért – 2002-es Osztrák GP

Miután már két világbajnoki címet szerzett a Ferrarival, Michael Schumacher 2002-es szezonja erősen indult, az első öt futamon négy győzelemmel.

Az év hatodik futamán, Ausztriában csapattársa, Rubens Barrichello az év első győzelmére készült, mielőtt a Ferrari közbelépett, és azt kérte, hogy engedje el Schumachert a győzelemért. Barrichello engedelmeskedett, és Schumacher a jelenlévő szurkolók nagy felháborodására megszerezte a győzelmet.

Ezután egy kínos dobogós ceremónia következett, mivel Schumacher ragaszkodott ahhoz, hogy Barrichello álljon a dobogó legfelső fokára, és a csapatot komoly kritikák érték, amiért a szezon ilyen korai szakaszában Schumacher győzelmét szervezték meg.

A csapatutasítást a futam után betiltották, de az FIA 2010-ben egy másik vitatott, Alonso és Felipe Massa között történt utasítást követően lazított a szabályokon.

A kémkedési botrány

A 2007-es Forma-1-es szezonban fantasztikus bajnoki küzdelem zajlott Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen között, melyből végül utóbbi került ki győztesen.

Az évet azonban nagyban beárnyékolta a kémkedési botrány, miután az FIA megállapította, hogy a McLaren csapat birtokában voltak a Ferrari autójával kapcsolatos bizalmas információk.

Az ügy néhány hónapig húzódott, mire az FIA 100 millió dolláros büntetést szabott ki a McLarenre, ami a mai napig a sporttörténelem legnagyobb bírságának számít.

A wokingi székhelyű csapatot kizárták a konstruktőri bajnokságból, és elrendelték, hogy a 2008-as futóművét küldjék el az FIA-nak vizsgálatra a szezon előtt. Alonso és Hamilton megtarthatták a bajnoki pontjaikat, de a saját csapaton belüli rivalizálásuk, valamint a botrány miatt Alonso egyetlen szezon után távozott.

Csak hat autó versenyzik- 2005-ös US GP

A 2005-ös Amerikai Nagydíj olyan csapást mért az F1-re az amerikai piacon, amelyet csak az elmúlt néhány évben sikerült behozni.

Akkoriban az F1 két gumiszállítóval – a Michelinnel és a Bridgestone-nal – működött. Az Indianapolis Motor Speedway pályát alkotó nagy sebességű döntött utolsó kanyar hatalmas terhelést jelentett a Michelin abroncsok számára, ami drámai defektet eredményezett a hétvége során.

A mezőny minden autója elindult a vasárnapi felvezető körre, de miután az utolsó kanyarban a sikán utólagos hozzáadása nem sikerült, a Michelin versenyzői (14 autó) a boxba sorakoztak, hogy feladják a versenyt.

Így csak hat autó maradt a rajtrácson – a Ferrarik, a Jordan-ek és a Minardik. A Ferrari kettős győzelmet aratott, míg Tiago Monteiro megszerezte egyetlen dobogós helyezését az F1-ben.

A Renault balesetet rendez – 2008-as Szingapúri GP

A 2008-as Szingapúri Nagydíj körüli vitára hivatalosan csak egy évvel a történtek után derült fény. A verseny során Nelson Piquet Jr. kiesett, ami miatt a Safety Car-t közvetlenül csapattársa, Alonso kiállása után vetették be.

Alonso ezzel megnyerte a futamot, ami a Renault első győzelmét jelentette a két győzelem közül abban az évben. Miután Piquet Jr. a 2009-es szezon közepén elhagyta a csapatot, a brazil tájékoztatta az FIA-t, hogy a Renault csapata utasította a kiesésre.

A Renault kezdetben jelezte, hogy büntetőeljárást indít Piquet Jr. ellen, de hamarosan visszakozott, és bejelentette, hogy Briatore elhagyta a csapatot.

Az FIA a baleset megszervezésében játszott szerepe miatt Briatorét életfogytiglani eltiltással sújtotta, míg Pat Symonds főmérnököt ötéves eltiltással sújtotta. Az eltiltást azonban a Tribunal de Grande Instance 2010-ben hatályon kívül helyezte.

A történelem legrövidebb versenye – 2021-es Belga GP

A Max Verstappen és Lewis Hamilton közötti frenetikus bajnoki küzdelem közepette a híres Spa-Francorchamps-i pályára érkezett az F1 mezőnye a szezon 12-dik versenyére.

A kvalifikáció alatt heves esőzések sújtották a pályát, ami Lando Norris nagy bukását eredményezte az Eau Rouge-nál. Az eső a versenynapra még jobban felerősödött, és a rajtot többször is elhalasztották a körülmények miatt.

A több mint háromórás késések és felfüggesztett rajtok után a verseny a Safety Car alatt kezdődött. A harmadik kör után a futamot lefújták, és fél pontokat osztottak ki, és Verstappent hirdették ki győztesnek.

Ez volt az F1 történetének legrövidebb futama, mivel az eredményt a szabályoknak megfelelően, két körös visszaszámlálással állapították meg. A listán szereplő korábbi esetekhez hasonlóan ez is a rossz okok miatt került az F1 címlapjára.

Borítókép: Clive Rose / Getty Images

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/