A Golfba kerül be a Volkswagen legtisztább dízelmotorja
A Volkswagen Golf GTD a Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét. Főbb műszaki tulajdonságai alapján ez a legerősebb és a legtisztább turbódízel motor, amelyet valaha is egy Golfba beépítenek.
A kínálat csúcsán álló dízel változat, amely a Golf új, nyolcadik generációján alapszik, már a jövőben jeleníti meg a GTD hagyományait. A Volkswagen 1982-ben mutatta be a legelső Golf GTD-t. Abban az időben a Volkswagen a turbódízel motorral, és olyan sportos sportváltozatokkal, mint a Golf GTI Mk1, újra izgalmassá tette a kompakt kategóriát.
És majdnem négy évtizeddel később ez a koncepció még mindig ugyanolyan erős, mert a Volkswagen a Golf GTD-vel ismét a piac egyik leggazdaságosabb és egyben legsportosabb kompakt modelljét vezeti be a piacra. A teljesítmény jelentős növekedése a legalacsonyabb kibocsátással párosul: optimalizálták és jelentősen javították a TDI hatékonyságát, és a CO2-kibocsátást is tovább csökkentették úgy, hogy egyben javítottak az autó kezelhetőségén is.
Az új, kettős technológiájú, dupla AdBlue befecskendezéses SCR katalizátoroknak köszönhetően a nitrogénoxid-kibocsátás is jelentősen csökkent az előző változathoz képest. Ez teszi az új Golf GTD-be épített TDI motort a világ egyik legtisztább belsőégésű motorjává. Ráadásul – az új korszak kezdetének jeleként – a négyhengeres motor egy, a teljesen digitalizált műszerfalon elhelyezett nyomógomb megnyomásával kelthető életre.