A Honda, amit már kinézetéért vennének
A 2014-es Genfi Autószaonlra végre elhozta lassan elkészülő legvadabb autójának koncepcióját a Honda. A Civic Type R talán még durvábban néz ki, mint az első megrajzolt képek alapján gondoltuk volna.
Az utcai versenyautó – ahogy a japán gyár nevezi – tiszteletét tette Genfben, hisz a modell a szériagyártás küszöbén áll, s ez a tanulmányautó lehetővé teszi, hogy a jövendőbeli vásárlók már most megismerkedhessenek a kocsi különleges formavilágával. Talán nyugodtan kijelenthetjük, hogy egyelőre ez minden idők legextrémebb megjelenésű Civic Type R-je. Áramvonalas karosszériája a vad megjelenésen túl persze fontos szerephez is jut.
Masaru Hasegawa, vezető formatervező elmondása alapján “A Civic Type R a Honda versenysportok iránti elkötelezettségét bizonyítja, minden porcikáján érződik, hogy szenvedéllyel készült”.
A Civic Type R Concept az alapmodelltől teljesen eltérő lökhárítókat és szénszálas hátsó szárnyat kapott, továbbá két kivágást a motorháztetőre, melyek növelik a leszorítóerőt és persze a 2.0 literes turbómotor hűtését. A kerékjárati ívek szélesítésének, valamint a 20 collos kerekeknek köszönhetően szinte fekszik az földön a Civic. A karosszériaelemek mellett a lámpák is átalakultak: elől-hátul LED technológia teljesít szolgálatot. A tükrök a hátsó légterelőhöz hasonlóan karbonból készültek.
Az autó orrába kerülő turbóval lélegeztetett soros négyhengeres motorról még nem sokat tudni, csupán annyit, hogy 280 lóerőt fog teljesíteni, melyet egy hatsebességes kézi váltón keresztül oszthat majd be a pilóta. Természetesen az önzáró differenciálmű is a repertoárba kerül, mivel a japánok célja a Nürburgringen futott legjobb elsőkerekes idő megdöntése, amit már 7 perc 58 másodperccel a – szintén Genfben bemutatott – Seat Leon Cupra tudhat magáénak.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)