/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A hot hatchek királya lett az új Audi RS 3

2021. július 21. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

3,8 másodperces gyorsulás, akár 290 km/óra végsebesség, drift és versenypálya üzemmód, valamint fél-slick gumiabroncsok – az új Audi RS 3 a legmagasabb szinten kínálja menetdinamikáját, piaci szegmensének csúcsértékeivel.

Öthengeres, nagyteljesítményű erőforrásával az Audi RS 3 egyedülálló piaci szegmensében. Sorozatban kilenc alkalommal nyerte el a 2.5 TFSI aggregát az Év Nemzetközi Motorja díjat, s a kompakt sportmodell új generációjában az eddigieknél is intenzívebb vonóerő jellemzi. Az új RS 3 modellek álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsíthatnak fel százas tempóra, végsebességüket pedig 250 km/órára korlátozza az elektronika. Ám opcióként 280, az RS-dinamikacsomaggal és kerámiafékekkel pedig akár 290 km/órára is emelhető.

Az Audi RS 3 így gyorsulás és végsebesség tekintetében kategóriája legjobbjává lép elő. Mindebben meghatározó tényező 500 newtonméterre emelt forgatónyomatéka (+20 Nm), amely a 2250 és 5600 percenkénti fordulatszám közötti tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. A 400 lóerős teljesítmény az eddigieknél korábban, már 5600-as percenkénti fordulatnál megjelenik és széles, egészen 7000-es fordulatig húzódó csúcsot képez.

Az öthengeres aggregát teljesítményét hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltó továbbítja, amelyet rövid kapcsolási idők és sportosabb fokozatosztás jellemez. A motor egyedi 1-2-4-5-3 gyújtási sorrendje és ebből adódó utánozhatatlan hangja a vezetés még érzelemdúsabb élményéről gondoskodik. Első alkalommal egészül ki a kipufogórendszer olyan változó szabályzású szeleppel, amely köztes állásokat is lehetővé tesz, még szélesebbre bővítve a hangkarakterisztikát. E funkció az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszeren keresztül állítható. A dynamic és az RS Performance üzemmódban például jóval korábban nyitnak a szelepek. Az öthengeres erőforrás semmi mással össze nem téveszthető hangját az extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer erősítheti tovább.

Az új Audi RS 3 az első Audi modellként készül már alapkivitelében a Torque Splitter technikájával, amely a hátsó tengely differenciálművét, illetve az eddigi többlamellás központi tengelykapcsolót váltja fel. A megoldás részeként egy-egy elektronikus szabályzású, többlamellás tengelykapcsolót alkalmaztak a tervezők a féltengelyeken, így biztosítva a hátsó tengelyre érkező forgatónyomaték megfelelő nagyságát, valamint a hátsó kerekek közötti optimális elosztását. A Torque Splitter sportos vezetési stílus esetén megnöveli a kanyar külső ívén gördülő, így nagyobb terhelésű hátsó kerékre jutó forgatónyomatékot, jelentősen mérsékelve az alulkormányozottsági hajlamot. Balra ívelő kanyarokban a jobb hátsó, míg a jobbkanyarokban a bal hátsó kerék javára, egyenes menetben pedig a két hátsó kerék között egyenletesen osztja el a forgatónyomatékot.

Az új technika zárt pályán akár az ellenőrzött driftet is lehetővé teszi. E célra az Audi specifikus RS 3 menetüzemmódot dolgozott ki, s az RS Torque Rear kifejezetten drift-móduszként saját jelleggörbével rendelkezik a Torque Splitter szabályzási karakterisztikájában. További újdonság a kimondottan pályahasználatra kialakított RS Performance menetüzemmód, amelyet pontosan a gyári extrafelszerelésként kapható fél-slick gumiabroncsokra hangoltak. A Torque Splitter ez esetben különösen sportos hosszirányú dinamikáról gondoskodik, a lehető legkisebb alul- illetve túlkormányzottsággal.

Az alapfelszereltséghez tartozó RS sportfutómű új fejlesztésű lengéscsillapítókkal és RS-specifikus szeleprendszerrel készül, amely különösen érzékeny reakciókat kölcsönöz a lengéscsillapítók számára. Extrafelszerelésként az adaptív csillapításszabályzással működő RS-sportfutómű plus is rendelkezésre áll, amely mindegyik lengéscsillapító működését egyenként és folyamatosan illeszti az útviszonyokhoz, a pillanatnyi menethelyzethez és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben választott üzemmódhoz.

Pontosabb kormányreakciókról és fokozott oldalirányú vezetésről gondoskodik a megnövelt negatív kerékdőlés, azaz a kerekek nagyobb mértékben befelé dőlnek. A negatív kerékdőlés hátul csaknem fél fokkal haladja meg az A3 változatokét. Az RS-specifikus progresszív kormányzás áttétele a bekormányzási szögtől függően változik, utóbbi növekedtével a kisebb áttétel közvetlenebb kormányzást eredményez. A rásegítés mértéke a sebesség szerint változik és az üzemmódok is befolyásolják. A rugók és a lengéscsillapítók hangolása kimondottan feszes, s az S3 változatokénál tíz, míg az A3 család tagjaiénál 25 milliméterrel süllyesztik mélyebbre a karosszériát.

Alapkivitelben hatdugattyús féknyergekkel és acél féktárcsákkal szerelt, új fejlesztésű és megnövelt méretű tárcsafékek tartják kordában az öthengeres motor tekintélyes teljesítményét, extrafelszerelésként pedig az első kerekekre 380 x 38 milliméter méretű kerámiatárcsákkal készült fékek is rendelhetők, a fékrásegítő speciális pedál-jelleggörbéjével kiegészítve. E nagyteljesítményű fékrendszer tíz kilogrammal könnyebb az acélféknél. A belső szellőzésű és perforált acél féktárcsák elöl 375 x 36, hátul 310 x 22 milliméter méretben készülnek. Ezzel egyaránt nagyobbak és kopásállóbbak is, mint az előző modellen. Akik a kerámiaféket részesítik előnyben, szürkére, vörösre vagy kékre fényezett féknyergek között válogathatnak, míg az acélváltozatot kedvelők a fekete helyett vörös féknyergeket rendelhetnek.

Az új Audi RS 3 dizájnja még dinamikusabb és erőteljesebb, mint elődjéé. Elején széles RS lökhárító, markáns méhsejtmintázatú rácsozattal kialakított, új tervezésű Singleframe hűtőrács és nagyméretű légbeömlő nyílások határozzák meg a kompakt sportmodell kifejező megjelenését.

Az RS 3 alapkivitelben keskeny, ék alakú LED-fényszórókkal és dinamikus irányjelzővel szerelt, ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpákkal gördül le a szerelőszalagról, extrafelszerelésként pedig sötétített betétekkel kialakított Matrix-LED fényszórókkal is rendelhető. Ezek külső, lefelé nyúló szegletében a digitális nappali menetfény rajzolódik ki, 3×5 LED-szegmens alkotta pixelmezőjükkel semmi mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönözve az RS 3 számára. A Dinamikus hazavezető fény animációjaként a bal fényszóróban kockás zászló, míg a vezető oldalán „RS 3” felirat jelenik meg, menet közben pedig mindkét oldalon a kockás zászló motívuma világít.

Az első kerékjáratok mögött új dizájnelemként feltűnő kiegészítő légkilépő nyílás vonzza a tekintetet. Új tervezésűek a fekete betétekkel kiegészített oldalsó küszöbborítások is, amelyek a hangsúlyosan domborodó sárvédőkkel közösen nagyban hozzájárulnak az új RS 3 kifejező megjelenéséhez. Az első nyomtáv 33 milliméterrel szélesebb az előző modellénél, míg hátul a Sportback esetében tíz milliméter a növekmény. Alapkivitelében az RS 3 19 colos, 10 Y-küllős keréktárcsákkal készül, míg az extrafelszerelésként rendelhető, RS-jelzésű 5 Y-küllős változatot vérbeli versenysport-dizájn jellemzi. Kívánságra az Audi első ízben Pirelli P Zero Trofeo R fél-slick gumiabroncsokkal is szerelheti őket. A sportos lezárásról integrált diffúzorelemmel kiformált, ugyancsak új tervezésű, RS-specifikus hátsó lökhárító, valamint a két nagyméretű, ovális végcsőben záródó RS kipufogórendszer gondoskodik.

Az új Audi RS 3 modellek az RS-specifikus Kyalami-zöld és Kemora-szürke színben is rendelhetők, s első ízben fényeztethető a Limousine teteje Briliánsfekete kontrasztárnyalatra. Az egyes külső elemek, mint például a Singleframe hűtőrács méhsejtmintázatú betétje, már alapkivitelben matt vagy magasfényű fekete bevonatot kapnak. Kívánságra az első lökhárító, a diffúzorbetét és az ablakszegélyek alumíniumszínűek az alumínium optikai csomag részeként, a még sportosabb megjelenés szolgálatában pedig az oldalsó küszöbborítások betétjei karbon kivitelben is készülhetnek, akárcsak a külső visszapillantó tükrök házai, illetve a Limousine csomagtérfedelének légterelője és a Sportback tetőlégterelője.

A beltér sportosságát is számos RS-specifikus elem hangsúlyozza. A műszerek a szériafelszereltséget bővítő Audi virtual cockpit 12,3 col átlójú kijelzőfelületén jelennek meg, amely a fordulatszámot oszlopdiagramként, a teljesítményt és a forgatónyomatékot pedig százalékban mutatja. Extraként a fordulatszám az új RS-Runway dizájn szerint is megjeleníthető, amely grafikusan, repülőgép-kifutópályát idézve, s fordított elrendezésben tünteti fel a fordulatértékeket. Az Audi virtual cockpit plus mindezeken túl a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerőket, a köridőket, illetve a 0-100 km/h, 0-200 km/h, negyed- illetve nyolcadmérföldes gyorsulásértékeket is megjelenítheti. A 10,1 col képátlójú érintőképernyő az úgynevezett RS-monitort is magában foglalja, amelyről a hűtőfolyadék, illetve a motor- és a sebességváltóolaj hőmérséklete, valamint a gumiabroncsnyomás is leolvasható. Először kapható az Audi RS 3 modellekbe Head-up kijelző.

A karbon műszerfal, valamint az RS-nyomattal és antracit kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal díszített RS-sportülések szintén a versenysport-hangulatot erősítik, extrafelszerelésként pedig méhsejtmintázatú RS-steppeléssel és fényes fekete, vörös vagy első ízben zöld kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült Feinnappa bőr üléskárpit is választható. Mindezekhez illeszkedve vörös és zöld RS-dizájncsomagok is rendelkezésre állnak, különleges kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal és RS-hímzésekkel készült padlószőnyegekkel, illetve színes szegélyű biztonsági övekkel.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/