Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Kia hibrid modelljeit is továbbfejlesztette

2019. március 04. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

A Kia átdolgozta a benzin-elektromos hibrid és plug-in hibrid Niro crossover modelleket, amelyek először a Genfi Autószalonon lépnek a közönség elé. Az átrajzolt külsővel és friss belső térrel rendelkező hibrid modellek európai értékesítése 2019 második negyedévében indul.

Medium-12275-Kiatorevealupgradednirohybridandplug-inhybridcrossoversinGeneva

Az értékesítés 2016-os elindulása óta világszerte 270 000 Niro talált gazdára, ebből több mint százezer Európában. A Niro a Kia ötödik legnépszerűbb modellje az európai piacon, eladásai 33%-kal, 45 255 darabra nőttek 2018-ban. Az említett darabszámból 34 642 hibrid, 9951 pedig plug-in hibrid hajtású volt. A Niro családja 2018 végén, a tisztán elektromos e-Niro modellel bővült.

Megtartva a stílusos crossover külsőt, a továbbfejlesztett Niro seregnyi formai frissítéssel gazdagodott 2019-ben. Az átdolgozott forma a Hybrid és Plug-in Hybrid modell esetén is a vadonatúj, tisztán elektromos e-Niro megjelenésére rímel.

A Niro megőrizte jellegzetes megjelenését és a tigrisorr hűtőmaszkot is, de az új első-hátsó lökhárítók céltudatosabb megjelenést és magabiztosabb kiállást sugároznak. Az alapáras fényszórókat újratervezték, megjelentek bennük a Kia jégkocka formái, emellett a vevők LED-es fényszórókat is választhatnak. A lökhárítóba kerültek az új LED-es nappali menetfények, egyedi kettős nyílhegy alakú megjelenéssel, a LED-es ködlámpák pedig rendelhetők. Az autó hátulján az újratervezett LED fények adnak egyedi megjelenést a Nirónak, és új a lökhárító ezüstszínű alsó védőlemeze is. Frissek a fényvisszaverők és a hátsó ködfények is a sarkokban.

A Niro Hybrid most több extrafelszerelést, és vele nagyobb személyre szabhatóságot is kínál: a kétféle 16 colos könnyűfém keréktárcsa-készlet mellett vadonatúj 18 colos kétszínű tárcsákat is lehet rendelni. A Niro Plug-in Hybrid pedig új tervezésű, sötétszürke betétes 16 colos könnyűfém felnikkel kapható.

 A belső térben a Kia egy sor megjelenés-, és anyagminőségbeli fejlesztést hajtott végre, elegánsabb hangulatot teremtve. A műszerfal teteje puha borítást kapott, a műszerfal és a kezelőszervek fényes fekete keretet, ezüst vagy szatén króm kiegészítőkkel. Ezen felül újdonság az extraként rendelhető 10,25 colos TFT-LCD középkonzoli képernyő és a 7 colos TFT Supervision műszeregység is. Az autót alapfelszerelésként 8 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel és 4,2 colos TFT műszerfali kijelzővel szerelik fel.

A Niro családhoz most kétféle beltéri színösszeállítás-csomag is rendelhető, piactól és felszereltségtől függően: vörös-narancs vagy szilva. Előbbinél a kárpitelemek valamennyi varrása vörös színű, a műszerfali betétek árnyalata pedig vörös-narancs. A szilva színösszeállítás új, szilvaszínű, perforált bőrkárpitot kínál, lila varrással az üléseken és az utastér egyéb elemein, illetve szilvaszínű könyöklőket az ajtókon és szatén króm műszerfalbetéteket.

A beltér további újdonságai a kormánykerék sebességváltó kapcsolóbillentyűi. A Niro Hybrid és Plug-in Hybrid hatsebességes duplakuplungos sebességváltóval készül, így élvezetesebben vezethetők, mint a legtöbb CVT váltoóval szerelt hibrid. A Kia mindkét újdonságát elektromos kézifékkel látta el, emellett nőttek a hátsó fékek is.

Medium-12273-Kiatorevealupgradednirohybridandplug-inhybridcrossoversinGeneva

A Niro Európában az elsők között kínálja a márka UVO Connect telematikai rendszerét, amely összeköti az utasokat a külvilággal, értékes információkat nyújtva vezetés közben is. Az opcionális 10,25 colos érintőképernyőn vagy a tulajdonos okostelefonján keresztül elérhető UVO Connect része az új Kia Live rendszer is, amely saját SIM kártyáját használja, hogy adatokat gyűjtsön, és frissítsen valós időben. Így az utasok élő közlekedési információkhoz, időjárás előrejelzésekhez, helyi információkhoz, és akár a közeli benzinkutak árihoz is hozzájuthatnak. De megismerhetik a parkolási lehetőségeket és azok árát, helyét, elérhetőségét is. A Niro Plug-in Hybrid modellek információt adnak az elektromos töltési lehetőségekről, azok helyéről, áráról és az autóval való kompatibilitásáról.

Az UVO rendszer második eleme az UVO App, amely Androidos és Apple készülékeken is működik. Az applikáció részletes adatokat szolgáltat mind a jármű állapotáról, mind az aktuális utazásról. Az alkalmazás egy sor távszolgáltatást is nyújt. A 10,25 colos érintőképernyős navigációs rendszer alapfelszerelésként nyújtja a Bluetooth multi-kapcsolatot, lehetővé téve két mobilkészülék összekapcsolását az autóval, csakúgy, mint az Apple Carplay és az Android Auto használatát. Az osztott képernyős megjelenítés lehetővé teszi, hogy a felhasználók különböző információkat kezeljenek egy időben.

A továbbfejlesztett Niro modellekben új aktív vezetéstámogató technológiák is bemutatkoznak. Már elérhető az adaptív sebességtartó automatika, amely Stop & Go funkcióval működik. A Stop & Go funkció követi a forgalom ritmusát és meg is tudja állítani a Nirót, ha az megállásig lassul, illetve újra elindítja, amikor az előtte álló autó elindul. A sávkövető asszisztens, a Kia második szintű önvezető technológiája, most először szintén elérhető a Niro Hybrid és Plug-in Hybrid sorozatban. Ez a technológia követi a Niro előtt közlekedő autók mozgását és figyeli az útburkolati jeleket is, hogy az autót a sávban tartsa. A rendszer szabályozza a gyorsulást, a fékezést és a kormányzást is a Niro előtt közlekedő járművek mozgása alapján, biztonságos követési távolságot tart és segíti a sávváltásokat is. A sávkövető asszisztens 0 és 180 km/h óra közötti működik.

A Niro felszereltségtől függően elérhető ráfutásos ütközéselkerülő rendszerrel, sávtartó asszisztenssel, fáradtságérzékelővel, fényszóró asszisztenssel, holttérfigyelővel, hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel és sebességkorlátozó táblákat felismerő elektronikával is. Egyedülállóan a hibrid modellek között a Niro akár 1300 kg tömegű fékezett utánfutót is vontathat.

A Nirót 1,6 literes közvetlen befecskendezéses GDi motor hajtja, 1,56 kWh-s lítium-ion polimer akkumulátor csomaggal (a Hybrid modellek esetében), vagy 8,9 kWh-sal (a Plug-in Hybrid modellekben). A Niro Hybrid széndioxid-kibocsátása mindössze 99,8 g/km (WLTP), a Plug-in Hybridé pedig 31,3 g/km (WLTP). A Niro Plug-in Hybrid 49 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel.

A továbbfejlesztett Niro Hybrid és Plug-in Hybrid modellek európai értékesítése 2019 második negyedévében indul, a Kia egyedülálló 7 év vagy 150 000 km-es garanciájával.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Hírek

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!