/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legenda folytatódik: jön a BMW M4 CS

2017. április 19. 10:45   |   Autoblog
címkék:  

A BMW M GmbH egy újabb, limitált szériában kínált exkluzív kiadásról rántja le a leplet: bemutatkozik a BMW M4 CS modell, amely a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé és az abszolút versenypályára edzett BMW M4 GTS közötti rést hivatott betölteni.

Extrém dinamikus karakterével az új élsportoló a BMW M divízió különleges kiadásainak sikertörténetét folytatja, amely még 1988-ban, a legendás BMW M3 E30 Evolution modell debütálásával vette kezdetét. Az új BMW M4 CS modell limitált példányszámban, a BMW müncheni gyárában lát napvilágot.

Az új M4 CS világpremierjével párhuzamosan a BMW M GmbH egy új típusnevet is bevezet. A bajor gyártó a sorozatgyártásban kínált BMW M portfólió fölé első körben a kizárólagos felszereltségi opciókkal és a kézzelfogható többlet-teljesítménnyel kecsegtető Competition Edition, illetve Competition Package csomagokkal kiegészített modelleket pozícionálja, amelyeket mostantól a CS típusnévvel ellátott különleges kiadások emelnek egy szinttel feljebb.

A tervezőmérnökök az új élsportoló esetében a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé teljesítményét további 10 lóerővel toldották meg, az M4 CS motorházteteje alá szerelt 3,0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor így 460 lóerő teljesítményre képes. A BMW M4 CS álló helyzetből 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. Az alapfelszereltség részeként M Driver’s Package csomaggal is felszerelt élsportoló végsebességét az elektronika 280 km/óránál szabályozza.

Az M4 CS már az alapfelszereltség részeként Drivelogic-kal dolgozó, hétsebességes M duplakuplungos automataváltót kap, amelyet önálló olajhűtővel szereltek fel, és amelynek fokozatai között a vezető a kormány mögé szerelt váltófülekkel manuálisan is kapcsolgathat. Az M DCT automataváltó a másodperc törtrésze alatt vált a fokozatok között, ráadásul anélkül, hogy egy pillanatra is megszakítaná a hátsó tengelyre leadott teljesítmény folyamát. A hetedik fokozatot eközben direkt hosszúra tervezték a mérnökök, hogy a gép autópályás szakaszokon is alacsony főtengely-fordulattal és minimális üzemanyag-fogyasztással gurulhasson.

A BMW M4 CS futóműve nagymértékben megegyezik a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupéjéval. A lengőkarok és a kerékagyak az első és a hátsó tengelyen is kovácsolt alumíniumból készültek, rendkívül könnyű kialakításuknak köszönhetően a modell rugózatlan tömege így még tovább csökken, amely jótékony hatással van a menetteljesítményre. A bajor gyártó az M4 CS modellt már az alapfelszereltség részeként adaptív M futóművel kínálja. A mérnökök a Nürburgring legendás aszfaltcsíkján hangolták tökéletesre az autót, amely azáltal, hogy 7 perc 38 másodperc alatt abszolválta a Zöld Pokol 73 kanyarból álló és 20,832 kilométer hosszú vonalvezetését, örökre megváltotta jegyét a szupersportautók mezőnyébe.

Az optimális tapadást és a tökéletes menetstabilitást az M Dinamikus Móddal felszerelt menetstabilizáló rendszer és az aktív M differenciálmű garantálja, mindenféle vezetési szituációban. A sofőr a kormányrásegítés mértékét és a futómű beállításait saját preferenciái vagy az egyes útviszonyok sajátosságai szerint személyre szabja. Háromféle vezetési üzemmód közül választhat. A Comfort mód a hétköznapi autózásokhoz, a nagyvárosi bolyongásokhoz és a rövid távokhoz optimális, miközben a Sport mód a kanyargós országutakon keresztülvezető adrenalin-löketekhez ajánlott. Akik versenypályán kívánják kihozni a legtöbbet az autóból, a Sport+ üzemmódot választhatják. A technológia a legjobb köridők elérése érdekében minden pillanatban a legdinamikusabb tempóhoz igazítja a hajtáslánc működését, a legkritikusabb vezetési szituációban pedig az egyébként kikapcsolt menetstabilizáló rendszer igyekszik kontrollálni a túlkormányzást.

A versenypályán az elöl 9J x 19”-os, hátul pedig 10J x 20”-os könnyűfém keréktárcsák is otthon érzik magukat. A kifejezetten az új BMW M4 CS modellhez tervezett felnikre az első tengelyen 265/35 R19 méretű, míg a hátsó tengelyen 285/30 R20 méretű Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikat szerelnek. A versenypályára edzett, ellenben közúti forgalomban is tökéletesen használható semi-slick abroncsok még a legnagyobb sebességnél is magabiztos tapadást és kimagasló oldalstabilitást garantálnak. Az új BMW M4 CS a Michelin Pilot Sport Cup 2 garnitúra alternatívájaként Michelin Sport gumiabroncsokkal is megrendelhető, mindennemű pluszköltség nélkül.

A kiváltképp sportos frontrész két legjellegzetesebb eleme az ikergyűrű-motívummal helyzetjelző, LED-technológiás első fényszóró-pár és a három nagyméretű légbeömlővel ellátott lökhárító. Amíg a központi légbeömlő az erőforráshoz, addig a két oldalsó kivágás az első tengelyen négy-, a hátsó tengelyen pedig kétdugattyús nyergekkel szerelt BMW M féktárcsákhoz vezeti a hűtőlevegőt. A „powerdome” domborulattal ellátott motorháztető és a tető ultrakönnyű, mégis rendkívül merev szénszál-erősítésű műanyagból készült.

Az első, típus-specifikus koptatót is edzett szénszálból alakították ki, kifejezetten az M4 CS különkiadás számára. A modell megörökölte az M4 GTS hátsó diffúzorát is, a csomagtartón pedig új fejlesztésű, szénszálból készült légterelő szárny kapott helyet. Sőt mi több, a kocsi megkapta a BMW M GmbH saját fejlesztésű, OLED-technológiás hátsó lámpáját is. Az utastérben a könnyűszerkezetes BMW M sportüléseket bőrrel és Alcantarával húzták be, a versenypályás atmoszférát pedig a szénszálból készült ajtókárpitok és a belső kilincseket helyettesítő ajtóbehúzó fogantyúk teremtik meg.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/