/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A legvadabb Jaguar

2013. június 27. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A 2010 októberében, a Párizsi Autószalonon bemutatott gázturbinás-elektromos hajtású C-X75 tanulmány vad szépségével és fejlett műszaki megoldásaival ámulatba ejtette a szakmát és a közönséget. Egy évvel később már a sorozatgyártásáról beszéltek és az árát is megállapítottak. Mára azonban biztossá vált, hogy a C-X75 sosem kerül utcára. Megmarad a Jaguar mérnökök technológiai csúcsteljesítményének.

A Jaguar 2010-ben mutatta be a Williams Advanced Engineering céggel közösen fejlesztett összkerékhajtású, hálózatról tölthető párhuzamos hibrid szuper-sportkocsi tanulmányát, amely hemzsegett az újító megoldásoktól, többek között a Jaguar első karbon kompozit karosszériás autója volt. Négy villanymotor és mini turbinák hajtották, akár 320 km/órás sebességgel is. Később, amikor a sorozatgyártás szóba került, a gázturbinákat egy kompakt benzines erőforrás, a négy villanymotort pedig tengelyenként egy elektromotor váltotta a hajtásláncban.

A brit gyártó azonban tavaly úgy döntött, hogy a kedvezőtlen világgazdasági helyzet miatt a Jaguar C-X75 nem küldi sorozatgyártásba. De cégérnek, a Jaguar szakértelmének guruló bizonyítékaként tökéletes. Így a C-X75-ben található fejlett hibrid technológiák, karbon kompozit szerkezetek és high-tech dizájnmegoldások később, valamilyen formában a sorozatgyártású Jaguar és Land Rover modellekben is felbukkannak majd.

A C-X75 pillanatnyilag több mint 850 lóerőre és 1000 Nm-es nyomatékra képes, kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul fel 160 km/órára, elméleti végsebessége pedig 350 km/óra fölött van. Elsődleges hajtóműve egy kettős feltöltésű, (turbós-kompresszoros) soros négyhengeres, 1,6 literes benzinmotor, amely 502 (!) lóerőt ad le 10 ezres fordulatszámon. Munkáját a jelenleg gyártott legerőteljesebb és legnyomatékosabb villanymotorok segítik, további 390 lóerőt adva hozzá a teljesítményhez. A kerekeknek egy 7-fokozatú automatizált kézi sebességváltó továbbítja az erőt.

Ez azonban még nem minden, a C-X75 tisztán elektromos üzemmódban 60 kilométert képes megtenni, átlagos széndioxid-kibocsátása pedig 89 g/km! Utóbbi értéket csak a legtakarékosabb városi miniautók képesek produkálni.

Ezen a videón láthatjuk, hallhatjuk:

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Jokka
2017-08-11 - 09:12

A Jaguár is beijedt az olajipartól. A turbinás (amelyek leginkább csak az akkukat töltötték, és egyéb esetben lehetett használni plusz hajtóműként), 4 motoros tisztán elektromos autóból először benzines hibrid lett, majd elfelejtett tanulmányautó. Ami itt folyik az már nevetséges és szomorú egyszerre.


*/