/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

A leggyorsabb szívómotoros izomautó

2018. július 22. 16:00   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge/SRT mérnökei nem nyugszanak, egyre ütőképesebb utcai izomautókat fejlesztenek, amelyek a gyorsulási versenyeken is jól érzik magukat. Most előálltak a világ leggyorsabb szívómotorral szerelt izomautójával, amely a Challenger R/T Scat Pack 1320 nevet kapta.

A negyed mérföldes gyorsulásra tervezett, és a klasszikus versenytáv után elnevezett Challenger R/T Scat Pack 1320-ban (1320 láb pontosan 402 méter) egy 392 köbhüvelykes, azaz 6,4 literes HEMI V8-as szívómotor dolgozik, amely 485 lóerőt és 644 Nm nyomatékot állít a pilóta szolgálatába. Ugyanezt tudja a normál Scat Pack modellben is, ám az 1320 modellben jóval kisebb súlyt kell mozgatnia és egy nyolcfokozatú automataváltón keresztül juttatja erejét a hátsó kerekekre. A 20 colos könnyű felniken ráadásul utcára engedélyezett, 275/40 méretű Nexen SUR4G Drag Spec abroncsok feszülnek, amelyek maximális tapadást szavatolnak.

A Challenger R/T Scat Pack 1320 háromtized másodpercet ver rá negyed mérföldön a sima Scat Pack modellre és ugyanennyivel jobban gyorsul 96 km/órára (3,8 mp). A 402 métert 11,7 másodperc alatt teszi meg 185 km/órás célvonali sebességgel, így jelenleg nincsen nála gyorsabb szívómotoros utcai izomautó.

A Dodge/SRT mérnökei ennek érdekében számos különleges megoldást vetettek be. A sztenderd kézi váltót nyolcfokozatú TorqueFlite 8HP70 automataváltóra cserélték, aztán úgynevezett TransBrake szerkezetet építettek be, ami zárja a váltó kimenő tengelyét, hogy egy helyben tartsa az autót a rajt előtt. A gumikat a Line Lock funkcióval egyszerűen be lehet melegíteni, majd a rajtelektronika használatával kontrollált kerékkipörgés mellett lehet elrugaszkodni. A hátsó kerekek tapadását a speciális Drag üzemmód, a korlátozottan önzáró, 3.09-es végáttételű differenciálmű és a Demon modellből átvett nagy teherbírású féltengelyek komolyan fokozzák.

A Challenger R/T Scat Pack 1320 modell csupán egyetlen üléssel érkezik, így több mint 50 kilogrammot takarít meg. Persze kérésre visszaszerelik bele az utasoldali ülést és a hátsó padot, de akkor elvész a jelentős súlyelőny. A kocsit egyébként a legendás Super Bee logó új változatai (Angry Bee) díszítik a karosszérián és az utastérben.

A Dodge Challenger R/T Scat Pack 1320 csomag a Challenger R/T Scat Pack 38 995 dolláros árán felül 3995 dollárba kerül, az automataváltóért pedig 1595 dollárt kell fizetni. A szélvész gyors izomautót Észak-Amerikában már az év végétől meg lehet rendelni, ám az első példányok csak a jövő év elején kerülnek a márkakereskedésekbe.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Noll Balázs
2018-07-22 - 19:45

Ez nagyon szuper úgy is ezt a 6.4 Hemi V8 szeretem ami 485le/644nm teljesitményt produkálja ☺☺☺???✌?


*/