/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Lexus átdolgozta luxusterepjáróját

2023. január 23. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Az új modellévre átdolgozta az LX luxusterepjáró kelet-európai piacokon forgalmazott változatait a Lexus. Három fontos újdonságot vezetnek be, amelyek révén az ügyfelek sokkal pontosabban szabhatják saját igényeikhez a hatalmas autó képességeit.

Miközben az Európai Unió piacaitól továbbra is távol marad, Kelet-Európa bizonyos országaiban folytatólagosan forgalmazzák a Lexus LX óriásterepjárót. A régióban egy évvel ezelőtt bevezetett modell műszaki szempontból nem szorult fejlesztésre, azonban az eddigi tapasztalatok alapján átdolgozták a kivitelek választékát.

Az egyik újdonság az F Sport variáns bevezetése. Az észak-amerikai piacon az első pillanattól fogva elérhető változat beállításaival rászolgál a nevére. Nagyobb (22 colos) keréktárcsákat, sportos hangolású hátsó lengéscsillapítókat, részlegesen önzáró Torsen differenciálművet, valamint egyedi hátsó kanyarstabilizátort kap, míg az átkalibrált AVS adaptív felfüggesztés a stabilitást és a kezes reakciókat helyezi előtérbe.

A dinamizmust előtérbe helyező F Sport kivitel az LX alapkivitelű, vízszintes sávokkal tagolt hűtőmaszkja helyett méhsejt-szerkezetű pajzsot visel; ugyanez a mintázat köszön vissza a ködfények házában, valamint a hátsó lökhárító betéteiben. Az említett, 22 colos keréktárcsa 12 küllőjének fényes fekete kidolgozása éles kontrasztot alkot a kizárólag ehhez a módozathoz igényelhető F Sport fehér fényezéssel. Az összhatást selyemfényű lökhárítóbetét és a kerékdobon elhelyezett, diszkrét F Sport embléma erősíti. A beltérben fekete vagy fekete-piros kárpitozás, valamint alumínium díszítőelemek, pedálok és küszöbbetétek köszöntik az utasokat. A fejtámaszokat F Sport logó díszíti, a váltókar és az F Sport kormánykerék speciálisan kidolgozott bőrkárpitozást kapott.

A 2023-as Lexus LX széria másik két újdonsága a 3,3 literes dízelmotorhoz kapcsolódik. Az LX 500d Kelet-Európában eddig csak ötüléses kivitelben volt elérhető, mostantól viszont kérhető három üléssoros, hétszemélyes kivitelben is. A leghátsó ülések 10 fokos tartományban szabályozható támlája az átlagosnál kényelmesebb utazást ígér; az ülések külön-külön, motorosan a padlóba hajthatók, de arra is lehetőség van, hogy a vezető egyetlen mozdulattal mind az öt hátsó ülést ledöntse.

Ha nem a praktikum, hanem a komfort számít, azt az LX 500d VIP felszereltségi szinttől kapják meg az ügyfelek. A korábban csak a benzinmotoros LX 600 modellhez kérhető konfigurációban a második sori üléspad helyére két önálló fotelt építenek be. Ezek tágasak, ugyanakkor kiváló oldaltartást biztosítanak. Széles fejtámaszuk akkor is komfortos megtámasztást biztosít, ha szundikáláshoz akár 48 fokban hátradöntjük a támlát, és lábunkat a kihajtható puffra emeljük (a maximális lábtér eléri az 1,1 métert!)

Az ülések memóriafunkciót és hét különböző masszázsprogramot kínálnak, a maradéktalan komfortról ülésfűtés és -szellőzés gondoskodik. A két hátsó közötti, emelt konzolról vezérelhető többek között a mennyezeti, illetve lábtéri légbefúvókkal szerelt, hátsó klímaberendezés, de az erre szolgáló, multifunkciós képernyő HDMI csatlakozóval is rendelkezik, így akár egy számítógép kijelzőjét is ide tükrözhetjük. A 2023-as modellév újdonságainak sorát a digitális belső visszapillantó tükör zárja.

A Lexus LX 3,5 literes benzines (LX 600) és 3,3 literes dízelmotorral (LX 500d) rendelhető a világ különböző piacain. A hathengeres erőforrások 409, illetve 295 lóerős maximális teljesítményre képesek, legnagyobb forgatónyomatékuk 650, illetve 700 Nm.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/