/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A magyarok többsége hibrid vagy elektromos új autót választana

2022. február 01. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Az EBB 2021–2022. évi éghajlati felmérésének második része azt vizsgálja, miként vélekednek az emberek az éghajlatváltozásról a gyorsan változó világban. A felmérés mostani körének középpontjában a polgárok egyéni viselkedése és az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében tett intézkedéseik állnak.

A hibrid és elektromos autókat jobban keresik, mint a benzines és dízel járműveket

A jövőbeni autóvásárlásukkal kapcsolatos kérdésre a magyarok 72%-a válaszolta azt, hogy hibrid vagy elektromos kocsit választana. Ez a szám 44 százalékponttal magasabb, mint azon magyaroké, akik benzines vagy dízel autót vennének (28%). Konkrétabban 37% vásárolna hibrid gépkocsit és 35% döntene az elektromos autó mellett.

vcsPRAsset_3343064_100064_48a8e058-1752-4116-93bb-209e7d18a1c6_0

A 65 éves és idősebb magyar vásárlók különösen érdeklődnek a villanyautó vásárlása iránt (54%), míg a fiatalabb válaszadók nagyobb valószínűséggel választanának benzines vagy dízel járművet (38%). Ez az arány 30 százalékponttal meghaladja a 65 évnél idősebbek körében mértet (közülük csupán 8% mondja azt, hogy benzines vagy dízel autót venne). A hibrid járműveket választanák a legtöbben a 30–64 év közötti magyarok közül: 40%-uk döntene a hibrid autó mellett, ami 13 százalékponttal magasabb a 30 évnél fiatalabbak körében mért aránynál (27%).

vcsPRAsset_3343064_100065_e9a82d2d-e608-4825-8fd0-7cf5722d629b_0

Mindeközben a teljes magyar népesség 22%-a mondta azt, hogy jelenleg nincs kocsija és nem is tervezi a vásárlást (ez kilenc százalékponttal magasabb az uniós átlagnál). Tekintve, hogy a magyar gépkocsivásárlók 72%-a állítja, hogy hibrid vagy elektromos autót venne, a magyarok hasonló mértékben hajlanak arra, hogy új autóipari technológiákra térjenek át, mint a horvátok (73%) és a lengyelek (73%), de nagyobb mértékben, mint az osztrákok (51%), illetve a csehek (48%).

Úgy tűnik, a magyar vásárlók következő autónak leginkább hibridet választanának: 37%-uk állítja, hogy ilyen típusú lesz a következő kocsija, hasonlóan a horvátokhoz (36%). A magyarok jobban hajlanak a hibrid jármű vásárlására, mint a csehek (31%) és az osztrákok (28%). Ugyanakkor a magyarok kevésbé választanának hibridet, mint a lengyelek (46%).

Az adatok szerint a magyar gépkocsivásárlók hasonló arányban vásárolnának elektromos autót (35%), mint a horvátok (37%). Ezzel szemben a közép-európai átlag (30%), a lengyelek (27%), az osztrákok (23%) és különösen a csehek (17%) a jelek szerint kevésbé tartják vonzónak az elektromos járművet.

Általában véve az európai gépkocsivásárlók hajlanak a hibrid járművek felé (39%), míg második helyen a benzines, illetve dízel autók állnak (33%), a villanyautó pedig a harmadik. Míg elektromos autót a kínaiak vennének a legnagyobb arányban (44%), az amerikaiak első választása a hibrid (38%), amit a benzines vagy dízel (33%), majd az elektromos (29%) autó követ.

vcsPRAsset_3343064_100066_7e70fdfe-0764-4dec-a450-fc3eaf508173_0

Éghajlatvédelem kontra repülős vakáció

A magyarok 68%-a mondja azt, hogy nyaralása helyszínének megválasztásakor figyelembe veszi az éghajlatváltozást. Ez a megfontolás még erőteljesebben van jelen a 30 évnél fiatalabbak körében (70%). Ugyanakkor a fiatalok több mint egyharmada (34%) mondja azt, hogy 2022-ben repülőre fog szállni a nyaraláshoz (ez az arány a 30–64 évesek körében 17%, a 65 év felettieknél pedig 9%). Több mint egyötödük (22%) azt állítja, hogy távoli célpontra fog repülni (ez az arány a 30–64 évesek körében 9%, a 65 év felettieknél pedig 5%).

A magyarok 54%-a állítja, hogy használt ruhákat vásárol újak vásárlása helyett (ez 12 százalékponttal meghaladja az uniós átlagot). A nők esetében ez gyakoribb, mint a férfiaknál (59% a nők körében, 47% a férfiaknál).

vcsPRAsset_3343064_100067_6c986df1-1017-45eb-9a4e-303a47e2000b_0

A magyarok 49%-a veszi figyelembe álláskereséskor az éghajlatváltozást. Különösen jellemző ez a 15–29 év közöttiekre: 58%-uk van tekintettel az éghajlatváltozásra, amikor állást keres, szemben a 30–64 év közöttiek 48%-os arányával. Összességében a magyarok 53%-a veszi figyelembe az éghajlatváltozást, amikor bankot választ vagy befekteti megtakarításait.

Amint azt az EBB alelnöke, Teresa Czerwińska kifejtette: „Néhány egyértelmű generációs különbség ellenére a magyarok egyre inkább fenntarthatóbbá alakítják mobilitásukat és fogyasztásukat, ezáltal küzdve az éghajlatváltozás ellen. Ez az egyének magatartásában tapasztalható elmozdulás azt mutatja, hogy az emberek minden korcsoportban készek erőteljesebb kötelezettségvállalásokat tenni mindennapjaikban, elősegítendő az éghajlati válság enyhítését.”

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/